Hoe zijn sterrebeelden "ontdekt" en wat hebben edelstenen er mee te maken?

En waarom vinden veel mensen dit onzin maar als ze de Spits/Metro lezen is dat het eerste wat ze lezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen willen graag dromen voorgespiegeld krijgen

Het beste antwoord

Dat zijn drie vragen.

1. Al in de oudheid zagen mensen figuren in groepen sterren aan de hemel. Heel handig, want daardoor konden ze zich oriënteren in het donker, omdat sterren namelijk ten opzichte van elkaar de zelfde positie houden. Wel staan ze het hele jaar door op een andere plaats. Dat heeft het idee doen ontstaan dat de sterren invloed hebben op je persoonlijkheid, afhankelijk van je geboortetijdstip. Dergelijke ideeën hebben om honderdduizend redenen de neiging steeds meer uit te groeien en groter te worden (omdat er soms een kern van waarheid in zit, en vanwege ene hoop boerenbedrog).

2. Edelstenen hebben er helemaal NIETS mee te maken. Dat heeft ook gewon een keer iemand bedacht, en ook dat is een heel eigen leven gaan leiden. En ooit zal iemand ze met elkaar gekoppeld hebben. Net als kleuren, of getallen, de menselijke fantasie is grenzeloos.

3. Dat heel veel mensen het onzin vinden is terecht. En ALS je al in astrologie oid gelooft, dan niet in de versie die je in dat soort blaadjes leest. Waarom mensen het toch lezen ? Omdat het onschuldig vermaak is, en het zijn altijd hele korte stukkies - ben je lekker snel klaar. Geen zinnig mens dat er de rest van de dag ook maar een fractie van een seconde rekening mee houdt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima, niets aan toe te voegen.

Andere antwoorden (1)

Het hele verhaal van de sterrenbeelden is te vinden op

http://sterrenbeelden.astrologie-horoscopen.nl/ontstaan-van-sterrenbeelden.html

en voor de edelstenen die bij de sterrenbeelden horen kun je goed terecht op http://www.astroboot.com/sterrenbeelden.html