Mijn inspiratie komt onder andere uit de natuur, de kleuren van de regenboog e.d. Ook uit gedichten en teksten uit muziek. Verder uit alle dingen die ik in het dagelijks leven tegenkom. Iemand die je (gemeend) vriendelijk gedag zegt, mensen die veel energie uitstralen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wanneer de absoluut niet weet waar je mee bezig bent, maar je doet dat zo goed als geen ander, nou dát is inspiratie.

Robert Bresson (1907-, Franse filmregisseur)
15 jaar geleden
Ik raak enthousiast van wetenschap en filosofie. Wat is er mooier dan de waargenomen complexiteit als resultante van combinaties van slechts enkele "bouwstenen".

Dat uit zich door er onvermoeibaar over te lezen.

Het komt waarschijnlijk door nieuwsgierigheid naar de illusie van het "zijn" en wat filosofen daarover voor gedachten hebben gehad en hebben. Wetenschap vult dat mooi aan met het bekende.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik raak geinspireerd van datgene waar ik om een of andere reden een stukje van mezelf in terugzie. Dat kan muziek zijn een bepaald persoon een film of whatever.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je laten inspireren = afkijken of nadoen van een ander
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De inspiratie komt slechts na een zeer lange periode van NIETSDOEN zonder stress.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor een groot deel (in ieder geval spiritueel gezien, en daarover gaat deze vraag neem ik aan) uit de bijbel. Dat uit zich (hoop ik) in hoe ik naar anderen en naar mijn omgeving (oa de natuur) reageer. En ook ik haal inspiratie uit mensen om mij heen, boeken etc. waar ik me in herken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik word geinspireerd door mensen om me heen. Wanneer ik wegga bij insiprerende personen bubbelen de ideeen in mn hoofd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inspiratie is datgene waardoor je weer energie en moed krijgt om verder te leven of waardoor je ineens een stoot creativiteit krijgt.

Bij mij is dat het zien/beleven van aandacht voor andere mensen zonder daar iets voor terug te verwachten. Het gewoon 'er zijn voor een ander'. Dat geeft mij energie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inspiratie is bij mij een voortdurende stroom van gedachten en ideen die schijnbaar zonder te stoppen als maar door gaat, dag en nacht en waar ik uit kan pikken wat ik op dat moment nodig heb. Vaak 3 of wel 4 oplossingen voor een probleem, vaak ook heel vermoeiend door te kort aan goede nachtrust. Vervelend voor mijn omgeving doordat ik altijd wel een oplossing heb. Maar gelukkig ook vaak heel inspirerend waardoor ik moeiteloos een antwoord kan geven of schrijven Door mijn inspiratie is niets onmogelijk. Inspiratie is vermoeiend en inspirerend te gelijk.