een kind kan pas volwassen zijn als hij of zij geestelijk en lichamelijk volgroeid is

Toegevoegd na 26 seconden:
dus onder de 18 kan een kind niet volwassen zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ouder kind kan volwassen zijn als hij al zijn eigenschappen in balans heeft, en daarmee weet om te gaan en toe te passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je ouders nog leven blijf je kind, dus ook op je 50e kun je nog kind zijn!

Andere verklaring: Een kind onder de 18 die volwasse eigenschappen vertoont kan als een volwasse kind beschouwd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je blijft je hele leven iemands kind.

Ook als je volwassen wordt.

Maar als je een kind ziet als een niet-volwassene, dan kan het natuurlijk niet.

Een kind kan zich dan nog wel volwassen (is niet hetzelfde als 'als een volwassene', die gedragen zich immers niet altijd volwassen) gedragen.
14 jaar geleden
Een tegenvraag wanneer ben je volwassen? Ik ik leer nog steeds, ik neem steeds meer verantwoording voor mezelf maar merk dat ik ook nog een kind ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de regel hangt het er van af hoe ver iemand mentaal is.
Hoe zijn haar/zijn verantwoordelijkhden en neemt het deze?

Je eigen kind, kun je zien als volwassen maar blijft in jouw ogen altijd een kind.

Ik ben wettelijk en volgens de psychologie volwassen.
Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheden zo goed als ik kan, maar van binnen leeft het kind nog altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wordt dit gedwongen door de situatie. Als een vader of moeder er bijvoorbeeld niet meer is. Dan kan het kind een vaderrol of moederrol willen/moeten overnemen. Zeker als er nog jongere broertjes/zusjes zijn.

Het kan ook in een uitzonderlijke situatie kunnen zijn dat het kind al reeds een hele oude ziel heeft. Waardoor het kind hele wijze uitspraken kan doen. Hierdoor lijkt het vaak alsof het kind reeds volwassen is. Echter zou het toch beter zijn als het kind leert lachen en leert spelen met leeftijdsgenootjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat kind al vroeg harde dingen meegemaakt heeft dan kan dat kind al volwassen zijn voor 18 ,dus het leven zorgt ervoor dat dat kind volwassener is als andere kinderen ,ik spreek uit ervaring toen ik 13 was overleed mijn moeder en toen moest ik voor mijn vader en mijn klein zusje zorgen en dan is je onbezorgde jeugd voorbij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IEmand van onder de 18 kan volwassen zijn doordat zij een kind heeft gekregen of als je daar bij de rechtbank een aanvraag voor hebt gedaan (dat je onafhankelijk wilt zijn van de je ouders) of als je getrouwd bent. Dan word je als volwassen gezien ook al zijn je leeftijdsgenoten dat feitelijk nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is per kind verschillend. Ene is al op ze 16 volwassene en de andere nog niet eens op ze 26 volwassene. Het verschild gewoon per opvoeding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ook niet, het is een kind. Kinderen zijn nog niet 'volwassen'.

Volwassen ben je, als je op eigen benen kunt staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar een volwassene kan nog wel een kind zijn. Kind van zijn ouders ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is een kind pas volwassen als hij/zij zelf meent volwassen te zijn.
(Op psychisch gebied zijn veel kinderen pas heel laat volwassen, maar dit kan ook heel vroeg zijn)

Als het aankomt op een leeftijdsgrens dan zouden in Nederland kinderen pas volwassen zijn als ze 18 zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de snelheid van mensen die volwassen worden ligt aan het feit van hoe vaak ze worden blootgesteld aan factoren van buitenaf. De opvoeding heeft ook een invloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind is alleen volwassen in het nu...

En iedereen is kind, iedereen is kind en alleen volwassen in het NU...