Wat is de ontologische natuur van bewustzijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm wat is ontologisch ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijke vraag!
rose
14 jaar geleden
Ontologisch is betreffende het zijnde. Ontologie = Leer van het Zijnde
rose
14 jaar geleden
Maar wat bedoel je eigenlijk te vragen? Wat wil je weten....

Het beste antwoord

Dat ben JIJ!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ontologie, de leer van het zijnde ofwel de zijnsleer, al dat is in het zijn. Ruim gezien is het eigenlijk kennis van het bestaan. Dit impliceert dat voordat er kennis van het zijn is er zijn, moet bestaan; zijn gaat vooraf aan kennis.

http://www.encyclo.nl/

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus volgens mij betekent het dat je een natuurlijke kennis hebt van je bewustzijn. Het is er, zonder dat je er eerst kennis voor op doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit lijkt me een retorische vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was nog bezig om het te bewerken.
rose
14 jaar geleden
Nee, dit is het in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is ook moeilijk, ik heb geprobeerd het te omschrijven. Het betekent eigenlijk; zijns-weten.
Dus gewoon wéten dat je een bewustzijn hebt. Het bewustzijn is weten. Dus moeilijk..... Dank voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fantastisch antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Kundalini, vandaag weer iets goeds van jou geleerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kundalini, ik doel op al je vragen, vandaag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent ook in topvorm vandaag met je vragen. Ga vooral zo door! Echt interessant om te beantwoorden én stof tot nadenken! Belangrijk!
Ik denk dat bedoeld wordt dat het bewustzijn niet zozeer een zijnde is als wel (een kenmerk van) het zijn (van de mens) zelf.
14 jaar geleden
Dat is er niet! We denken dat wij met ons bewustzijn, bewust zijn, maar ons brein (wijzelf dus) houdt ons voor de gek. In mijn ogen heeft het te maken met de ego van de mens.