Hoe kan je nou testen of een edelsteen wel echt is?

Ik wil graag een armband van edelsteen kopen, maar telkens twijfel ik aan de echtheid van de stenen. Hoe kom ik daar achter? Bij de tuinen heb je ze ook hangen voor 5 euro. Is dat niet goedkoop voor een echte steen? Nou reacties graag!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (1)

Het feit dat een sieraad een edelstenen bevat, zegt niets over de prijs.
Er zijn edelstenen die heel goedkoop zijn.
Je hoeft ze niet te testen, je kunt zien of ze echt zijn. Bekijk welke steen je wilt, en zoek op hoe hij eruit moet zien. Zie : http://www.edelsteenkralen.nl/edelstenen-goede-kwaliteit-of-namaak-c-217.html

Edelstenen zijn mineralen. De mineralen zitten eigenlijk aan mekaar geklonterd en vormen zo een edelsteen. De meeste edelstenen bestaan uit twee of drie mineralen. Mooi, zeldzaam en hard zo behoort een edelsteen te zijn. Veel soorten edelstenen bevatten dezelfde soort mineralen.
Kwarts bestaat uit één mineraal en het komt heel veel voor. Vroeger dacht men dat het bevroren water was, omdat deze zo helder is (bergkristal).
Maar er zijn ook gekleurde kwartsen, zoals de amethyst (paarse kleur door aanwezigheid van ijzer) en de rozenkwarts (roze kleur door aanwezigheid van titanium) Aquamarijn, granaat, topaas en smaragd horen bij de silicaten (kiezelzuur). Robijn en saffier horen ook bij elkaar. Ze bevatten Korund (op de diamant na het hardste mineraal wat er bestaat) Korund blauw van kleur heet saffier, Korund roze of rood van kleur heet robijn.
Edelstenen zijn ook mineralen. De mineralen zitten eigenlijk aan mekaar geklonterd en vormen zo een edelsteen. De meeste edelstenen bestaan uit twee of drie mineralen. Mooi, zeldzaam en hard zo behoort een edelsteen te zijn. Veel soorten edelstenen bevatten dezelfde soort mineralen. Kwarts bestaat uit één mineraal en het komt heel veel voor. Vroeger dacht men dat het bevroren water was, omdat deze zo helder is (bergkristal). Maar er zijn ook gekleurde kwartsen, zoals de amethyst (paarse kleur door aanwezigheid van ijzer) en de rozenkwarts (roze kleur door aanwezigheid van titanium) Aquamarijn, granaat, topaas en smaragd horen bij de silicaten (kiezelzuur). Robijn en saffier horen ook bij elkaar.
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Plus. Gewoon kijken of je hem mooi vindt.
Ivana
8 jaar geleden
Ik ben nu in Zuid-Frankrijk waar de half-edelstenen je om de oren vliegen. Allemaal echt. Heb net een prachtige zilveren ring gekocht met Haematiet voor 40 euro. Zilvermerk zit erin, dus de steen is ook echt. Dezelfde winkel had van alle soorten half-edelstenen armbandjes voor 5 euro. Kan dus goed zijn dat je ze voor die prijs kan kopen.