Hoe spiritueel ben je en waar uit zich dat in ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet of ik "spiritueel" ben. Sommigen zeggen van wel. Ik probeer in ieder geval bewust te zijn van mijn omgeving en van mezelf. Ik probeer zo dicht mogelijk bij mijn "eigen ik" te blijven (wat dat dan ook moge zijn) en zo eerlijk mogelijk voor mezelf te zijn, als het kan zonder schaamte. Is dat spiritueel? Ik weet het niet.

Door diep respect voor de natuur kan ik genieten als mens.

Ik geloof in het vermogen van mensen om zichzelf te veranderen. Al dan niet met occulte hulp. Geldt dat ook als antwoord?

Net as jij :)

Wat is spiritueel?

Welkom, Mystica, tussen al de vragen en antwoorden Behalve mijn interresse voor Wetenschap, natuur, tuinvragen en phychologie ben ik vooral geinterreseerd in spirituele zaken. Een moeizaam onderwerp bij GOEIE VRAAG, mede door de verschillende geloofsovertuigingen van veel deelnemers, die ik trouwens vrijwel allemaal respecteer. Ik ben zeer spiritueel maar waar dit zich in uit is hier zo maar niet uit te leggen. Is ook niet zo verstandig denk ik. En te veel. Ik ben trouwens erg blij dat er nu nog iemand is die hier opelijk voor uit komt. Ik weet dat er hier meer zijn , maar ze vinden het vaak te moeilijk om hier opelijk over te praten en geven daarom vaak vage antwoorden. Groeten.eddijst

Ik ben ook behoorlijk spiritueel ingesteld. Maar ik hou me niet bezig met engeltjes, gidsen of paranormale en occulte zaken. Het is mij te doen om een complete staat van eenheid met alles en iedereen op den duur.

Bijna niet. In geloof niet in het bovennatuurlijke oid. Ook heb ik niks met religie of geesten en dergelijke.

Ik ben spiritueel therapeut en Gusto-coach. Buiten het constant aan mijzelf werken, geef ik consulten, breng mensen naar hun kern. Ik transformeer problemen tot mogelijkheden. Ik kan erg goed invoelen zodat de kern snel bekent wordt. Verder geef ik opleidingen tot Gusto-coach. Ik probeer constant in contact te blijven met de kundalini (aardse energie) en de kosmische energie waardoor mijn eigen blokkades zich snel manifesteren en oplossen. Door hier veel mee bezig te zijn merk ik dat ik lekker in mijn vel zit, nooit ziek ben en me gelukkig blijf voelen. Ik blijf het gevoel houden dat ik de hele wereld aankan en alles wat ik wil kan bereiken en ook bereik. Is dit een antwoord op je vraag?

Ik kan de temperatuur aanpassen in mijn omgeving

Ik zou niet weten hoe ik spiritualiteit meetbaar kan maken. Ik weet wel dat: - je er open voor moet staan - je er mee om moet kunnen gaan - je eerst spontane ervaringen nodig hebt - je niets aan moet trekken van kritiek op basis van wetenschappelijk bewijs. Het kan zich uiten in voelen, zien, ruiken, dromen. Als je deze kenmerken hanteert scoor ik 3 uit 4. Als je in intensiteit wilt scoren 2 uit 4.

De vraag "hoe bewust je als mens in het leven staat" suggereert dat een mens onbewust in het leven kan staan. M.i. heeft elk mens een "bewustzijn" en staat elk mens EVEN bewust in het leven. Dat uit zich 7 x 24 uur in het menselijk gedrag, waarbij het persoonlijke referentiekader bepalend is. Je stelt een zeer brede vraag die niet specifiek besmurft kan worden. Het is mij niet duidelijk welke kennis deling je met je vraag wil smurfen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewustzijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritualiteit

Ik ben niet spiritueel, totaal niet. Ik ben wie ik ben... Dat ik ben wat ik ben uit zich in dat wat ik doe... Dat ik ben wat ik ben uit zich in dat wat ik zeg... Ik ben dus ik denk, ik ben dus ik doe... oh ja spiritualiteit bestaat overigens niet... Wat is dat dan, is dat dan niet van deze aarde? Kan iets überhaupt niet van deze aarde zijn dan? dank je...