Hoe kan het, dat er in deze tijd nog mensen zijn, die in satan en demonen geloven?

Zelf geloof ik nergens in (wel RK opgevoed), maar ik gun iedereen zijn religie/geloof, omdat ik besef dat het sommige mensen troost kan geven. Alleen satan/duivel vind ik toch echt wat ver gezocht. Volgens mij is dit uitgevonden om mensen bang te maken. Als je een normaal leven leidt hoef je toch nergens bang voor te zijn? Ik heb geen stok achter de deur nodig om me normaal te gedragen. En geen duivel die mij iets kan opleggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hoeft ook niet bang te zijn, en je kunt ook een normaal leven leiden. Alleen is het de keuze die er toe doet. Waar kies je voor, uit goed of kwaad? Is het een leven waarin je van mensen kunt houden en helpen, of is het een leven wat anderen afbreekt, en het eigen ego voorop stelt.

Er is eigenlijk helemaal geen goed en kwaad. het bestaat niet. Figments of our imagination. Da's echt weer iets van de mens. Het zijn slechts metaforen voor de menselijke opvattingen van zaken die we wel willen doormaken en niet, die wel of niet prettig wotden gevonden en niet. En dat, vanuit vele verschillende perspectieven.