Wat betekent het woord RAM?

Toegevoegd na 1 dag:
In spirituele zin.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als trefwoord heb je yoga ingegeven. Moeten we in dat verband zoeken? Zo ja, dan is het handig dat je dat even aangeeft...

Het beste antwoord

Ram is de verkorte vorm van Ramayana. Ramayana is de zevende incarnatie van de Hindoe-god Vishnoe.

Omdat Ramayana zo belangrijk is in het Hindoeisme, gebruiken veel hindoes deze naam (of de verkorte vorm Ram) als onderdeel van hun eigen naam.

Voor een goede tekst over Ramayana: zie Bron.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ram de; m -men; -metje 1 mnl schaap 2 hevige stoot
 Ram de 1 m teken uit de dierenriem 2 m,v -men iem, geboren onder dat teken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
RAM: Random Access Memory
Geheugen dat direct op een willekeurige plaats beschrijfbaar en leesbaar is, zonder dat je eerst een magneetband naar de juiste plek hoeft te spoelen. Echter, het trefwoord "yoga" doet vermoeden dat vraagsteller het over een heel andere betekenis heeft.
In de computerwereld Random Access Memory. Je kunt gegevens opvragen in een willekeurige volgorde uit dit geheugen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar het trefwoord is yoga... Ik denk niet dat dit bedoeld wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie ook dat de catagorie spiritualiteit is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dump? Y/N
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraagsteller moet duidelijker zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
N
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, vraagsteller is heel vaag
+1
Aangezien je trefwoord yoga is denk ik dat je Ram of Rama, de Hindoegod bedoelt.

Ook wel beschouwd als een incarnatie van de god Vishnoe.
De avonturen van Ram worden beschreven in het ellenlange, maar nog steeds populaire, heldenepos Ramayana.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ah, ik zie nu dat je me net voor was - ik was nog aan het typen. +1 voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij ook een+
Red African Monkey