Wat zijn momenteel de cijfers qua Bijbelvertaling, hoeveel mensen moeten nog bereikt worden?

7 maanden geleden
in: Religie
1.3K
crispy
7 maanden geleden
Moeten bereikt worden? van wie moet dat?
Cryofiel
7 maanden geleden
Ben wel benieuwd hoeveel mensen nog bereikt moeten worden met de nieuwe versie van de bijbel (de Q'ran).
tinus1969
7 maanden geleden
Wat bedoel je met ‘bereikt worden’ icn bijbelvertaling?
HannekeJanssen
7 maanden geleden
Je vraag is niet duidelijk. Bedoel je de bijbel (van christenen) of de Koran (van moslims). En waarom / van wie moeten mensen bereikt worden? Bedoel je soms hoeveel mensen deze boeken kunnen lezen? Aanschaffen?
Cryofiel
7 maanden geleden
Ik kan daar wel een antwoord op bedenken (vraagsteller mag aangeven of ik het goed heb):

Gelovers zijn ervan overtuigd dat hun geloof de EEUW (Enige Echte Universele Waarheid) is, en dat iedereen die moet kennen. Dan is dus van belang hoe ver we al zijn, dus hoeveel mensen nog over Zoroaster / Jhwh / God / Allah / enzovoort moeten horen.
Amadea
7 maanden geleden
Ik snap al deze reacties niet. De vraag gaat toch duidelijk over vertalingen van de Bijbel? Als deze niet in jouw taal overgezet is kun jij 'm niet lezen (of maar een klein beetje als je bijvoorbeeld Engels of Frans hebt geleerd).
Cryofiel
7 maanden geleden
@Amadea, die redenatie is wat te kort door de bocht. De ene kant op: als het erom gaat hoeveel mensen je nog niet hebt bereikt, moet je ook de mensen meetellen in wiens taal er wel een geloofsboek beschikbaar is, maar die dat boek nog niet hebben gelezen - of niet kunnen of mogen lezen.

Andersom hoef je de mensen die de boodschap bijvoorbeeld in gesproken vorm hebben ontvangen (denk aan de zendelingen en missionarissen van weleer) niet mee te tellen, ook al is er in hun taal nog geen geloofsboek verschenen.
HannekeJanssen
7 maanden geleden
@Amadea: de vraagsteller heeft het in de vraag over de Bijbel, in een reactie / uitleg over de Quoran. HIj/zij lijkt die boeken door elkaar te halen of gelijk aan elkaar te stellen, terwijl het echt verschillende boeken zijn.
DivineSaturos1
7 maanden geleden
Wij geloven dat als iedereen de kans heeft gekregen om het Evangelie (DE BIJBEL) aan te nemen de wederkomst van Jezus zal aanbreken. Maar mijn vraag was hoeveel mensen er nog niet van gehoord hebben!

Antwoorden (1)

Volgens https://www.bijbelgenootschap.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/ is er In meer dan de helft van alle talen nog geen Bijbel beschikbaar. Er zijn ongeveer 7400 gesproken talen op de wereld. Per continent kun je stellen dat in Oceanië 391.000 mensen, in Afrika 16.535.000 mensen, in Noord- & Zuid-Amerika 1.566.000 mensen, in Azië 122.622.000 mensen en in Europa 1.152.000 mensen nog niet in staat zijn om in een Bijbel te lezen.
Amadea
7 maanden geleden