onze hond heeft al een paar keer gehuild als een wolf , roept die dan de dood?

onze hond heeft al een paar keer gehuild als een wolf normaal doet die dat niet, maar de 1ste keer dat die dat deed, stierf een paar dagen erna zijn baasje. heel plots zonder ziekte.
de 2 de keer dat hij dat deed was toen we met ma kwamen, en een paar dagen later was ook zij overleden.
dit met 6 maanden er tussen, en ma was al 4 maanden niet bij hem.
en dan plots begon hij s'nachts terug te huilen ( 2 weken later) en wat bleek onze overbuur is gestorven.

nu had men mij al gezegt dat toen de hond begon te huilen, dat er iemand uit de buurt zou sterven, want de hond riep de dood.
klopt dat??
na deze ervaring begin ik er wel in te geloven

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is toeval dat hij huilt als er iemand overlijdt. Hij huilt omdat hij zijn roedel kwijt is, hij wil iemand bij zich hebben, daarom huilt hij. Overweeg dus niet om de hond hierom weg te doen, dat zal het voor jou en voor de hond onnodig moeilijk maken.

Bronnen:
http://www.robkalmeijer.nl/honden/kynologi...

Er zijn regelmatig berichten dat een hond of ander beest een signaal geeft voordat iemand overlijd. Wellicht dat zij het toch kunnen aanvoelen als er iets fout gaat. Ik zou er niet van uit gaan dat het andersom werkt, dat de hond er voor zorgt DAT....

Het is niet zo dat hij de dood roept, maar dat hij de dood aanvoelt. Honden kunnen ook epeleptische aanvallen (bijv) aanvoelen voor ze gebeuren, daar worden ze ook vaak voor ingezet bij mensen die dat erg hebben. Het is dus absoluut niet zo dat als de hond niet in de buurt zou zijn die bewuste persoon niet zou overlijden.