Tijdens een proef-meditatieles gebeurde er wat raars: het gezicht van de lerares veranderde, weet iemand hoe dit kan?

Shri Satya Sai Baba

Toegevoegd na 9 minuten:
Het gezicht van de lerares veranderde dus in dat van een wijze vriendelijke oude Indiase man met wit haar. Pas na jaren durfde ik erover op onderzoek te gaan en kwam ik dus uit op Shri Satya Sai Baba (de vorige incarnatie van de Sai Baba van nu). Het geheel intrigeert me mateloos, ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Ik heb al diverse mensen gevraagd naar de betekenis hiervan. Ik heb antwoorden gehad als: het komt allemaal vanzelf wel goed, heb geduld en: God heeft jou als boodschapper aangewezen.
Ik ben er vol van maar tegelijkertijd weet ik ook niet goed wat ik ermee aanmoet.
Ik ben ca. 3 weken geleden voor het eerst naar een Mandir (tempel) geweest een ook daar was alles weer overweldigend.
Help!

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, maar door de meditatie en de concentratie erop is het heel wel mogelijk dat je waarneming in de realiteit wordt aangetast. Blijf vooral met beide benen op de grond staan.

Dit komt mij voor als een demonische verschijning. Let op demonen veroorzaken alleen maar problemen! Bevrijding van dit soort manifestaties door Jezus Messias.

dingen anders laten zien dan ze in werkelijkheid zijn, is een van de grote kwaliteiten van de mind. daar is niets mis mee, alleen moet je niet geloven wat de mind je voor tovert.

Sai Baba, Spontane hallucinaties bij meditatie komen wel vaker voor. Dit fenomeen kent verschillende oorzaken. * Een verkeerde houding tijdens de meditatie; Als je je kin bijvoorbeeld niet intrekt kun je problemen krijgen met je bloedsomloop in je hoofd. Gevolg: hoofdpijn en in sommige gevallen hallucinaties. * Meditatie op basis van visualisatie; Bij meditatie gebaseerd op visualisatie roep je een beeld op. Sommigen visualiseren heiligen, zoals engelen, Christus, Maria, Boeddha, Mohammed of hun eigen Godsbeeld. Het kan zijn dat tijdens de meditatie je enthousiaste verbeelding een loopje met je heeft genomen. Je geeft in je verklaring al aan dat je het zo overweldigend vond. Je verkeerde in een soort van mystieke extase. * Psychische oorzaken; Het kan zijn dat je psychisch niet zo lekker in je vel zat ten tijden van je meditatie. Ook dan kan je verbeelding ( tijdelijk) op hol slaan. Je voelt je niet voor niets aangetrokken tot de rust van meditatie...Het kan zijn dat je onbewust die rust met een Indiër associeerde. En spontaan dat beeld opriep en projecteerde. Die gehallucineerde objecten kunnen voor psychotische patiënten bijv een ontzagwekkende realiteit en werkelijkheid hebben. De werkelijkheidsbeleving is echter niet gestructureerd, waardoor er sprake is van een 'realität ohne wirklichkeit '. ( Let wel.. ik zeg niet dat je psychotisch bent! Maar iedereen heeft wel eens een fase waarin je psychisch even niet zo lekker in je vel zit) * On-balans in chakra's; Chakra's zijn energiewielen in je lichaam.De chakra’s, nemen als een soort wielen energie op en geven energie af. Een geblokkeerde chakra kan een onbalans in de overige chackra's veroorzaken. Emoties worden zo onderdrukt over overactief. Sai, Blijf vooral mediteren.. Maar realiseer je dat mediteren vooral gaat over bewust in het hier en NU zijn. Over aandacht voor wat waarheid en werkelijkheid IS. Laat je als beginneling GOED begeleiden door een ervaren meditatie leraar. Let op je houding, voorkom afknellen van de bloedsomloop. Zorg dat je regelmatig goed " aard" om teveel zweven te voorkomen. Onderzoek bij jezelf de reden waarom je mediteert... en vraag je af of meditatie op dit moment voor jou de juiste en enigste weg is om te krijgen/ vinden waar je blijkbaar zo'n grote behoefte aan hebt. Als je goed begeleidt en voorbereid nog steeds zulke beelden ervaart tijdens meditatie, kun je je altijd nog gaan verdiepen in een mogelijk groter spiritueel plan voor jou.