Theoretisch gezien, zou een Rooms-Katholieke priester bezeten kunnen worden tijdens een exorcisme?

Stel dat demonen bestaan, en we volgen dan alle geloofsovertuigingen van een Rooms-Katholiek persoon, zou het dan mogelijk zijn dat een priester tijdens een exorcisme bezeten kan worden?
Of zou het misschien niet mogelijk zijn vanwege zijn status of bepaalde klederdracht etc?

2 jaar geleden
in: Religie
1.5K

Antwoorden (1)

Een exorcist drijft niet zelf de duivel uit. Hij smeekt slechts God om dat te doen.
"De wegen van de Heer zijn ondoorgrondelijk." Dus al het in het Grote Plan van God te pas komt, dan zal hij de betreffende priester niet beschermen en kan deze ook bezeten worden.
In theorie, dan.