Waardoor stierf het Henotheïsme uit?

Ik weet dat het Hindoeïsme daar ook een vorm van is maar ik doel meer op wat de oude Grieken, Noren, Egyptenaren en Romeinen geloofden. Deze vraag komt uit een discussie waar de stelling was dat dit door "cultuurverschuivingen" kwam. En ik dacht dat hier mensen zouden zijn die hier veel meer verstand van hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga kijken in de bib.

Dat is niet uitgestorven. Mormonen zijn te beschouwen als henotheisten. Uit de Wiki>>> Mormons worship the God of Abraham, Isaac, and Jacob, "in the name of" Jesus Christ (the Son of God), and by the guidance of the Holy Spirit. Each is acknowledged to be a member of the Godhead and to be God. Mormonism also teaches that people can be joint-heirs with Jesus Christ, eventually becoming gods themselves. In contrast to other branches of Christianity, Mormon theology considers God the Father, God the Son, and God the Holy Spirit to be three separate gods united in will and purpose,[10] (see social trinitarianism) as opposed to the orthodox view of three hypostases sharing in one Divine nature or essence (ousia), with the three members of the Godhead co-eternal and co-equal, together adored (worshiped, given latria) and glorified.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Henotheism