Welke spirituele film mag ik niet gemist hebben?

Films zoals
The secret
What the bleep do we know (en het vervolg)
Of misschien wel speelfilms?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een spirituele film?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL noem je the Secret of WTBDWK de spirituele filmen?
Nou dan heb je het alles gemist :-)

Het beste antwoord

Alle goede paranormale thrillers waar geesten in voorkomen. ( maar die toch positief van strekking zijn ) .

- The Sixth Sense
- Stirr of Echoes.
- The Gift .
- The Lovely Bones.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

What the bleep moet je niet zien. Dat is een verkapte Scientology commercial.
Nee, kijk dan naar Donnie Darko!
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou ja, grappig, kijk eens naar de trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=b6LkdL8THFo
De film is intussen al weer 9 jaar oud...
The Matrix
Butterfly effects
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje afhankelijk van je definitie van spiritueel...

Hoort avatar daarbij?

Verder:
The celestine prophecy
The Dragonfly
...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avatar ga ik zo direct kijken. De rest heb ik ook gezien +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enjoy! :-)
Ik heb hem 3x gezien in de bioscoop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat het je weten.
Ik weet niet zo goed wat een spirituele film is.
Rustige films die een bepaalde spirituele sfeer uitstralen ken ik wel.

Mijn favoriet: Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring
Zie hier: http://www.imdb.com/title/tt0374546/

Ook mooi:

*Seven years in Tibet.
*Little Buddha.
*Samsara.
*Kundun.
*The Tibetan Book Of The Dead.
*Buddha's Lost Children.
*Dalai Lama - On Life & Enlightenment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, een aantal nieuwe, ik ga eens kijken bedankt.
De favoriet ken ik, die was wel mooi.
Ik roep de hulp van andere GV-ers in - ik kan namelijk slechts een beschrijving geven, en geen concrete titel. Ik hoop dat iemand de titel kan noemen op grond van mijn beschrijving.

Jaaaaaren geleden heeft de VPRO een film uitgezonden die inging op de filosofisch-spirituele achtergronden van het bestaan, het zelfbewustzijn, en gerechtigheid.

De film bestond uit een aantal fragmenten die elk het thema vanuit een andere invalshoek belichtten.

Er was een fragment over twee weldoeners, een meester en een leerling, die door het universum reisden om goed te doen. De leerling kwam op zijn reis iemand tegen die graag tiran wilde zijn. Hij kon die tiran geen heerser maken over een bestaand volk, want daarmee zou hij kwaad doen. Dus creëerde hij een aantal robotwezens in een soort aquarium. De tiran kon deze robotwezens tiranniseren. Tiran gelukkig, missie volbracht.

Toen de leerling terugkwam en zijn succes aan zijn meester vertelde, werd de meester kwaad: "Leerling, je hebt zojuist onnoemelijk leed aangericht!" Het idee was dat de robotwezens, hoe kunstmatig ook, zelfbewustzijn hadden, en *dus* net zo konden lijden als biologische wezens. Samen gingen ze naar de tiran. Daar aangekomen bleek dat de robotwezens zichzelf hadden bevrijd van hun tiran, die in een baan rond het aquarium zweefde.

Ziehier een spirituele les.

(vervolg in reactie)
Cryofiel
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
(vervolg van antwoord) Een ander fragment ging over een missie naar radioactief materiaal dat diep in de aarde zat. Als het daar zou blijven zitten, zou een gigantische explosie volgen. Machines konden het spul daar niet weghalen, dat moest een mens doen. Maar: de straling zou hersenen uitschakelen. Het probleem werd opgelost door de hersenen van een vrijwilliger te amputeren. De wervelkolom op het lichaam en die aan de onderkant van de hersenen werden voorzien van transcievers om de zenuwsignalen via radioverbinding over te stralen. Zo konden de hersenen vanuit het laboratorium, waar ze in leven werden gehouden, toch het lichaam besturen. Het lichaam kon, zonder hersenen, precies zo functioneren als voorheen. Het lichaam ging naar beneden, maakte het radioactieve materiaal onschadelijk - maar stierf daar, omdat er toch een effect was dat de wetenschappers over het hoofd hadden gezien. Toen zaten ze dus met de nog levende hersenen. Aan die hersenen werd later het lichaam van een verkeersslachtoffer gekoppeld, op dezelfde manier. Het nieuwe lichaam was hersenloos, en werd bestuurd door de hersenen van de oorspronkelijke vrijwilliger, die nu dus voor zijn gevoel in een ander lichaam zat. Niemand merkte wat er aan de hand was - want dat kún je niet merken. Ziehier een spirituele les. (vervolg in tweede reactie)
Cryofiel
14 jaar geleden
(vervolg van eerste reactie) Het verhaal ging verder. Bij wijze van experiment hadden de wetenschappers alle signalen opgeslagen, en daaruit de werking van de hersenen afgeleid. Ze hadden daarmee een computer gebouwd, die ook een "wervelkolom" had, en die dezelfde lichamelijke inputs kreeg als de echte hersenen in het lab. Het computermodel bleek dezelfde outputs te genereren - en was daarmee *dus* een zelfbewuste persoonlijkheid! Wie van de twee (de echte hersenen of het computermodel) het lichaam aanstuurde was niet van belang, want ze gaven dezelfde aanstuursignalen, en konden dus van dezelfde signalen vanuit het lichaam worden voorzien. Ziehier een spirituele les. Na een tijdje begon de output van het computermodel toch af te wijken van de output van de echte hersenen. Toen was er een probleem: met net iets andere output, was er dus een tweede persoonlijkheid gecreërd. Nu maakte het wél uit welke van de twee op het ene lichaam werd aangesloten - en had dus degene die *niet* op het lichaam was aangesloten, een groot probleem. Het morele dilemma werd "opgelost" door beide persoonlijkheden om de beurt op het lichaam aan te sluiten. Je zag een persoonlijkheidsverandering op het moment van omschakelen, en je zag dat de nieuwe persoonlijkheid opgelucht was dat hij niet was opgesloten in zichzelf, maar weer een lichaam had. Ziehier een spirituele les. Ik vond deze serie enorm leerzaam. Ik heb er veel van opgestoken over de aard van intelligentie, van zelfbewustzijn, en van een aantal morele dilemma's. Maar hoe deze serie heette... Ik hoop dat iemand het weet!
Cryofiel
14 jaar geleden
Overigens bevatte de film nog veel meer fragmenten, elk met een eigen thema - maar ik heb intussen wel genoeg getypt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken hem niet. Maar het klinkt leuk. Ben benieuwd of anderen hem kennen.
De celestijnse belofte:
John en zijn vriend vertrekken naar Peru om een oeroud manuscript te zoeken, waarin negen universele levensinzichten worden onthuld.

Mijn absolute favoriet, As it is in heaven:
Een dirigent toert om de wereld met zijn wereldberoemde muziekstukken, totdat hij een hartaanval krijgt.
Hij moet het rustig aan dien van zijn arts en keert terug naar zijn geboortedorp en neemt een andere naam aan.

En dan begint het verhaal pas echt..
Tig keren heb ik de film bekeken en telkens schiet ik weer vol.
Erg mooie film, vooral ook op het eind.
Een echte aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Loes een prachtige film, helaas niet zo bekend! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, helaas, ik heb hem ook in de bioscoop gezien en daarna gekocht :)
Speelfilm "The Green Mile"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andrej Tarkovsky: Stalker

Toegevoegd na 26 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=nBBR8Pn7eUQ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Stalker is heel vreemd "the Zone " +
The house of the spirits '93 met Meryl Streep, Glenn close, winona ryder