kunnen handlezers een viervingerlijn lezen, en wat betekend dit?

Ik en mn vader hebben allebij een viervingerlijn. Echter kun je hier bijna niks over vinden op internet. Kan iemand mij vertellen waarom dat zo is en wat het betekend?

MVG Sander

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.3K
Amadea
10 jaar geleden
Dat toont alleen maar aan dat ieder mens uniek is.
Cryofiel
10 jaar geleden
Handlezers kunnen alles lezen, dat is het "mooie" (eigenlijk: verraderlijke, en voor velen: verlokkelijke) van handlezen. Ze kunnen alles lezen, maar het zegt niets. Een viervingerlijn komt relatief vaak voor bij mensen met het syndroom van Down. Maar als je een viervingerlijn hebt, betekent dat niet dat je automatisch het syndroom van Down hebt. Zie http://www.ouders.nl/vraagbaken/duidt-een-horizontale-plooi-in-de-handpalm-op-een-aangeboren-afwijking .
Cryofiel
10 jaar geleden
Helemaal mee eens, adriaanv!

Antwoorden (1)

Meestal zijn er drie (buig)lijnen zichtbaar in een handpalm. Soms gebeurt het echter dat twee van die lijnen samenvallen, en zo de 'viervingerlijn' vormen. Hij loopt als een horizontale streep in de handpalm. Deze lijn wordt vaak geassocieerd met aangeboren afwijkingen en syndromen, zoals het Down-syndroom. Maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Want één op de dertig mensen heeft een viervingerlijn - waarbij meer mannen dan vrouwen - zonder dat er sprake is van een aangeboren afwijking.

Een bijnaam voor de viervingerlijn is apenplooi, en het krijgen ervan is erfelijk. Maar nu de belangrijkste ontdekking: handlezers noemen 'm de simiaanlijn. Als je daarop zoekt zijn er wél gegevens over te vinden:

Door invloed van de simiaanlijn is er geen onderscheid tussen wat de wensen zijn
(het hart, het onbewuste, emotionele reacties) en wat het verstand zegt (het hoofd, het bewuste, analytische capaciteiten). Wanneer één lijn de hartlijn en hoofdlijn vervangt, dan heb je een "rechtlijnige" benadering van het leven. Je bent dan niet goed in staat om verstand en logica van elkaar te scheiden. Daardoor vind jij het moeilijk om gemoedsrust te vinden.

Bekende mensen met een simiaanlijn zijn o.a. Danny de Munk, Robert ten Brink, Tony Blair, Bill Clinton, Robert de Niro, en Bjork.
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Het woord 'simiaanlijn' betekent, letterlijk vertaald, 'apenlijn'. Dat is dus eigenlijk hetzelfde als het bekendere 'apenplooi', maar nu lijkt het net alsof het wetenschappelijk zou zijn. Jouw derde alinea is natuurlijk enkel de theorie van de handlijnlezers. Deze theorie is meermaals gefalsifieerd, en nog nooit bevestigd. Pure kletskoek dus.
Amadea
10 jaar geleden
Ik meende dat in mijn reactie op de vraag al duidelijk te hebben gemaakt. Ik geef nu gewoon antwoord, geef de informatie die vraagsteller wenst! De rubriek is nou eenmaal spiritualiteit. Ook al vinden nog zoveel mensen dat kletskoek.
Cryofiel
10 jaar geleden
Die reactie is al zes dagen oud. Ten eerste was ik die al vergeten, ten tweede maakt die reactie niet heel duidelijk dat jij het ook onzin vindt. Verder zou je uit jouw antwoord kunnen opmaken dat het al dan niet hebben van een viervingerlijn iets zou zeggen over iemands karakter. Misschien is dat wel wat de vraagsteller wil horen (dat weten we nog niet), maar al zou dat zo zijn, dan is mijn mening dat je beter de waarheid kunt vertellen dan onzin opschrijven alleen maar omdat je denkt dat de vraagsteller dat graag wil horen. In ieder geval is het fijn dat nu bij de reacties onder de vraag duidelijk staat dat wij geen van beide in de verhalen van de handlijnlezers geloven.