Naar het oosten omdat daar de zon opkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maakt niet veel uit naar welke kant je die ring gaat leggen.
Maar doe de opening maar naar het noorden.
Dan kan de energie van het magnetisch veld van de noordpool, zo de ring in.
En mogelijk heb je daar veel baat bij.
Maar dat is dan of toeval, of het is alleen maar de intentie iets te doen aan je slaapproblemen.
Slaapproblemen worden vaak veroorzaakt door innerlijke onrust en strijd.
Mede veroorzaakt door je eigen karakter.
Onbewust weet je dat ook wel, dus denk je met die ring je probleem op te lossen.
Maar met alleen die ring ,zal het je niet veel helpen, je innerlijke onrust los laten, zal beter helpen.
Maar het proberen op te lossen met die ring, is een stap in de goede richting, hiermee erken je, je eigen slaapprobleem, op naar een volgende stap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Er gaat geen magnetische energie de ring in. Dat zou meerdere natuurwetten tarten.
teusvh
10 jaar geleden
Ik zou de opening juist naar het zuiden leggen, zodat het teveel aan energie er gemakkelijk uitkan. Slapelooshied komt immers vaak door een teveel aan (verkeerde) energie, waardoor je hersengolven niet in een rustige balans c.q. cadans komen.
In je bed gaan liggen tobben over de vraag of je ring wel goed ligt draagt daar ook al niet aan bij helaas.
Cryofiel
10 jaar geleden
Het magnetische veld van de aarde loopt niet "van" het noorden "naar" het zuiden. Het veld loopt in noord-zuid-richting. Maar er stroomt geen energie van noord naar zuid, ook niet van zuid naar noord. Aangezien er geen energie stroomt, kun je ook geen energie opvangen. Dat is ook eenvoudig te controleren: stel dat je wél energie zou kunnen opvangen, dan zou het veld aan de ene kant van de ring sterker moeten zijn dan aan de andere kant. Dat blijkt niet het geval te zijn. De conclusie is dus dat de ring geen energie uit het magnetische veld haalt. -- Een tweede vraag is hoe een ring op afstand energie aan een mens zou kunnen toevoegen, of uit een mens zou kunnen wegtrekken. Laten we eens net doen alsof we nog niet weten dat een ring geen energie uit het aardmagnetische veld kan halen. We doen dus alsof de ring dat wel kan. Maar dan nog: hoe verloopt de energiestroom tussen mens en ring? -- Dan nu het totaalbeeld. Als we alles op een rijtje zetten, komen we uit op de volgende weergave: --  Er is een onbekende reden om te geloven dat slapeloosheid wordt veroorzaakt door een overschot aan onbekende energie. --  Het overschot aan onbekende energie wordt op een onbekende manier opgezogen door een ring. --  Die ring draagt de energie niet over aan het aardmagnetische veld, want we weten dat dat onmogelijk is. Tot zover mijn samenvatting. Commentaar en aanvullingen zijn welkom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teusvh het wel of niet naar het noorden plaatsen van de ring was maar als een voorbeeld ( beeldspraak) zoals te lezen in mijn antwoord hecht ik er geen enkele waarden aan, wetenschappelijk gezien klopt er natuurlijk niets van dat was ook niet mijn bedoeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wist ik niet van zo'n ring. Ik ga het onmiddellijk proberen. En dan met de opening natuurlijk in de richting van het hoofdeind. Dan denk ik als ik wil gaan slapen nog even of ik de ring goed heb neergelegd (ja, natuurlijk). Ik ga wel iedere dag precies op de zelfde tijd naar bed. En als mijn gedachten afdwalen, denk ik weer aan de ring en daarna nergens aan. Succes.
Cryofiel
10 jaar geleden
Je wist niet dat de ring geen enkele waarde heeft, en nu je dat wel weet, ga je het onmiddellijk proberen? Wonderbaarlijk...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryo: heeft dat magnetische veld effecten op de mens? Die ring heeft kennelijk wel waarde voor vraagsteller en TheoDeed: psychologische waarde.
Cryofiel
10 jaar geleden
Tot nu toe zijn geen effecten gezien van het aardmagnetische veld op de mens. Dat wil niet zeggen dat die effecten er niet zijn. Het wil wel zeggen dat ALS die effecten er zijn, ze zo klein zijn dat we ze nog niet hebben kunnen vinden. De effecten van het aardmagnetische veld op de mens zijn dus ofwel afwezig, ofwel erg klein. -- Dat de ring een psychologische waarde heeft, is duidelijk. Daar is ook niets mis mee. Het wordt pas een probleem op het moment dat we net gaan doen alsof de ring echt iets doet met het aardmagnetische veld, en alsof die ring echt op een magische manier energie uitwisselt met de mens. Zodra we dat gaan doen, verliezen we namelijk het zicht op de realiteit. Dat vind ik op zich al slecht. Een ander nadelig gevolg van zulk "doen alsof" is dat het een roep creëert om kostbaar geld en schaars talent vrij te maken voor onderzoek naar een niet-bestaand verschijnsel. Dat geld en dat talent kan dan niet meer worden ingezet om bijvoorbeeld de menselijke psyche te bestuderen, en om mensen psychologisch te helpen. Dat zou erg jammer zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je uitleg betreffende magnetisch veld. M.i. gaat het bij de vraag om de psychologische waarde: geloven dat iets werkt om jou van je problemen af te helpen, wat dat iets ook mag zijn. Dat kan je verlies van zicht op de realiteit noemen: als het iemand helpt, dan zie ik daar geen enkel probleem in.
Andere mogelijkheid is om erachter te komen wat de oorzaak van het probleem is, bijvoorbeeld door naar een psycholoog te gaan.
Zelf denk ik, dat je daar veel meer aan hebt.
Maar als een koperen ring je helpt, dan wordt er een boel geld bespaard (bezoek aan een psycholoog kost erg veel geld), dat ingezet kan worden voor onderzoeken die jij noemt. Even los hiervan: ik begrijp prima wat je bedoelt, mede ook door de vele "ontmoetingen" op GV. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wendy het kan een ring zijn, het geloof in de werking van het magnetisch veld, een placebo pilletje, reguliere medicijnen, een behandeling, een handoplegging, maakt niet uit, als het maar werkt.
Dat zou dan ook het uitgangspunt moeten zijn van een onderzoek.
Kijk wat er vaak onder mijn antwoorden gebeurt.
Of ik nu wel of niet in verweer ga, er komen vaak zeer veel reacties.
In het begin van GV vaak over de honderd.
Dus iets in mijn antwoord heeft invloed op de mens om te reageren.
Is het de spirituele lading die ik er in breng, mijn proberen in te voelen hoe de ander is?
Het sturen van energie.?
Mijn antwoord is vaak als een kamertje waar mensen bijeen komen.
Voor een deel voorspelbaar wie er binnen komen, wie de discussie aan gaan. wie het er mee eens is, wie er boos wordt en wie blij.
Dat doet niet de ring waar we het over hebben.
Wel is de ring de trigger voor onze gedachten.
Dus als we op de ring reageren, dan werkt de ring dus wel.
Hoe meer we ons best doen, de werking van de ring te ontkrachten, hoe meer resultaat die ring heeft.
Natuurlijk speelt ook hier ons ego mee, maar ook die is getriggerd door de ring.
Dus de ring werkt.
En de ring werkt niet.
Dit is ook het antwoord op veel onbegrepen processen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook mede door de vele contacten op GV begrijp ik, waarom je jouw persoon en het verleden bij GV betrekt in deze reacties.
Maar ik reageerde niet op jouw antwoord, maar op een reactie van Cryo: die triggerde mijn aandacht.
Misschien is het wel mijn onweerstaanbare aantrekkingskracht (LOL), die anderen deden reageren op jouw antwoorden met meer dan 100 reacties Ed. Vanaf het moment ik nog maar weinig op GV te vinden ben zijn die grote hoeveelheid reacties schrikbarend afgenomen. *grinnik*
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja grinnik, ik wilde alleen maar aangeven, dat alles invloed heeft op alles en als we denken het te begrijpen, zijn we juist vaak van het ware pad afgedwaald.
Deze antwoorden op de ring-vraag geeft goed aan hoe dat kan ontstaan.
Cryofiel
10 jaar geleden
@WendyH, terugkomend op je eerste reactie (die een reactie was op mijn schrijfsel): Ik gaf al aan dat het psychologische effect reëel is. Het is een vraagstuk met ethische kantjes. Op de korte termijn, en met de beperkte blik van *alleen* deze ene persoon willen helpen, kun je zeggen: 'joh, wat maakt het uit hoe het werkelijk zit, als jij bent geholpen met jouw geloof in die ring, dan ben je geholpen - en daar gaat het om'. Daar zit wat in, toch? Aan de andere kant speelt het punt dat ik in mijn vorige reactie noemde, namelijk: hoe het werkelijk zit. Dat zal voor deze ene persoon niet uitmaken. Maar als je kijkt naar het zoeken naar inzicht, naar het begrijpen van de mens, de menselijke psyche, en de relatie tussen de mens en de omgeving, dan maakt het wel degelijk uit. Als je dus breder kijkt, zeg maar: "over dit ene geval heen", dan is het juist goed om je *niet* op zo'n ring te richten, maar om te kijken hoe het werkelijk werkt, en waarom iemand toch geholpen is met een onwerkzaam middeltje. Daar zit ook wat in, toch? -- Al schrijvend realiseer ik me dat het bovenstaande misschien toch een tikje theoretisch overkomt. Daarom een vergelijking: Als er in een land regelmatig hongersnood is, kun je die mensen brood geven. Dan is het probleem opgelost, iedereen blij. Maar als de hongersnood telkens terugkeert, kun je de bevolking beter leren hoe ze graan moeten zaaien en verzorgen, hoe ze moeten oogsten, dorsen, malen en bakken. Als er NU en probleem is, moet je de eerste methode gebruiken (brood uitdelen). Kijk je op de langere termijn, dan moet je de tweede methode gebruiken (nieuwe dingen leren, inzicht geven). Volgens mij moet je die tweede methode zelfs gebruiken als daar weerstand tegen is. Ook als de broodverleners en de hongerige bevolking schreeuwen dat brood uitdelen prima helpt, dat iedereen zich goed voelt bij die aanpak, en dat de goede resultaten voor zichzelf spreken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ed: m.i. gaat het om het (placebo-)effect van de ring, het erop doorborduren en onderzoeken. Of dit het "ware" pad is weet ik niet: het is "een" pad.
@Cryo: kan ik heel kort over zijn, we zijn het eens ;-)
Leg 'm naar de richting die je het beste 'gevoel' geeft.