Welk van de twee geloven is beter voor mij?

De Koran staat veelwijverij toe, terwijl de Bijbel geen verbod heeft excessief alcoholgebruik. Terwijl omgekeerd de Koran alcoholgebruik verbiedt en de Bijbel veelwijverij. ('U zult de buurvrouw niet begeren'). Wat is nu het beste alternatief? Veelwijverij leidt tot veel schoonmoeders, terwijl drank leidt tot vernietiging van lichaam en geest. Weet iemand wat de moderne man het beste kan kiezen?

14 jaar geleden
in: Religie
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gij zult Uw naaste niet begeren. Nou dan moet je mijn buurvrouw zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen geloof is het beste .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom jezelf voor de keuze plaatsen bij deze twee geloven?
AWM
14 jaar geleden
Laten we zeggen dat ik me in de oriënterende fase bevind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in ieder geval een interessante discussie op gang gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In die orienterende fase ben ik ook, dus coole vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet geen geloof kiezen als excuus om iets te doen. Vrijheid van Godsdienst betekend niet dat je je verschuilend achter een religie aan de wet te buiten kunt gaan. Nee, het wil zeggen dat je je geloof kunt belijden op een manier die normaal is voor dat geloof zondaer daarbij gehinderd te worden door burgers of overheid.

Antwoorden (41)

Je eigen geloof is altijd het beste.
Dan kan/mag je zelf uitmaken wat je wel en niet mag/kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiezen?? Je kunt én én :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een combinatie van beide (en ik bedoel dan niet 1 vouw en geen alcohol ;-))

Toegevoegd na 38 seconden:
vouw is natuurlijk vrouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide ,geloof maar in je zelf !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met al dat gedoe over hoe goed koning Salomon was, ondanks zijn 700 vrouwen en 300 bijvrouwen, denk ik niet dat dat in het Christendom al te bezwaarlijk moet zijn.

Toegevoegd na 54 minuten:
Overigens nog een maas: sex voor het huwelijk mag niet. Maar wat nu als je niet van plan bent te trouwen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag de gids op je schouder eerst beleefd naar zijn naam, en stel hem dan de cruciale vraag.
eens kijken wat ie waard is ;))
14 jaar geleden
Als het gaat om zelfbescherming tegen destructief gedrag, kun je denk ik het beste overwegen Mormoon te worden ; wel veel vrouwen, maar dat is niet verplicht, en geen koffie en thee, vegetarisch eten, geen sex voor het huwelijk, geen alcohol, niet roken ; zo ongeveer alles wat leuk of lekker is is verboden. Zo kun je wel 120 worden natuurlijk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je dan toch willen aanraden voor het Christendom te gaan.

In het oude testament wordt het nog heel normaal gevonden om meerdere vrouwen te hebben, Abraham had bijvoorbeeld meerdere vrouwen, maar er zijn veel en veel meer voorbeelden. Ik zie ook niet direct een bepaling in de Bijbel zelf die het zou verbieden, dat is meer kerkregels en -traditie die vanaf de tweede eeuw (of misschien iets later) is gegroeid.

Wil je dus èn veel schoonmoeders èn elke ochtend een kater èn veel relatieproblemen, dan zou ik zeggen kies voor een religie als het Jodendom, of het Christendoem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben homo, dus ik weet het wel. Veelmannerij is nooit een issue geweest. Desnoods noem je je huis een klooster.
Voorts drink ik geen alcohol, en met jongens vrijen is in de islam niet verboden

Ik vind mijn plekje dus overal wel.

Maar geen geloof is veel beter, want dat moet je jouw eigen geweten volgen en kun je je niet beroepen op maffe regeltjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
De moderne maan heeft nergens een probleem, want hij heeft de halve wereld en de andere helft pikt die ook zonder blikken of blozen. Hypocrisie is de mens immers niet vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste je laten bekeren tot mijn geloof je betaalt eenmalig een klein bedrag als inschrijfgeld en daarna mag je alles doen en laten wat je wil indien de wet het toestaat,wij kennen 364 officiele feestdagen per jaar (alleen 30 april niet) we beloven eeuwige rust na je overlijden en bemoeien ons niet met onze medegelovigen tenzij ze het willen.
voor contactgegevens gaarne een pb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dat geloof zelf opgericht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent beter dan de RK kerk, want die gebood 200 feestdagen per jaar voor de arbeiders. Op die dagen behoefde de werkgever geen loon te betalen en het zal je niet verbazen dat de vakantiedagen, na een jaarlijkse bijdrage, zo werden vastgesteld dat het slapjes bij de werkgever. Eerlijk is eerlijk: de arbeiders mochten wel komen biechten en bidden in de kerk, maar ook arbeid voor de kerk verrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe heet dit geloof?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd goed zelf een geloof oprichten, dan pas je het aan zoals je het zelf wilt.
De moderne man kan het beste voor de Islam kiezen, the coming religion.

Maar als je het mij vraagt heb jij al gekozen voor het geloof in je eigen oordeel. Het laat je alle vrijheid te doen en te laten wat je voor jezelf kan verantwoorden.

Het is wel een vermoeiende religie, je moet namelijk telkens opnieuw nadenken over van alles en nog wat, dogma's zijn immers uit den boze (Lucifer was nogal een heethoofd...)
14 jaar geleden
De beste keus is gewoon niet in 1 geloof geloven. Maar wat voor jouw het beste is uit elk geloof gebruiken om jou leven te leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet geloven is het beste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die beperkingen je zo dwars zitten, waarom dan geen atheist zijn, he...? Ik ben liever zo vrij als een vogeltje, haha;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Antwoordman;

Ik denk dat je van een polygaam huwelijk uiteindelijk ook wel naar de fles gaat grijpen, dus misschien is het beter om het bij één vrouw en zo nu en dan een borrel te houden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je om die redenen wilt kiezen dan raad ik je beide af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meisje,wees toch niet altijd zo serieus,er is ook nog zo iets als humor.
Als de bijbel geen verbod heeft op excessief alcoholgebruik zou ik toch maar voor het Christendom gaan.
Als je je vrouw zat bent dan neem je gewoon weer een paar flinke borrels. In je delirium lijkt ze steeds weer een andere vrouw, en je hebt maar last van één schoonmoeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Bijbel staat het gebruik van alcohol wel toe, maar verbiedt het excessieve gebruik. De Koran verbiedt alcohol in het algemeen.

Jezus heeft in Zijn Evangelie (o.a. de berg rede) onmogelijk hoge eisen gesteld aan het leven voor de gelovigen. Mohammed heeft alles behapbaar gemaakt.

Als je denkt dat je zelf heilig kunt zijn biedt de Koran een interessante optie, als je denkt de hulp van God nodig te hebben om heilig te leven biedt de Bijbel een interessante handreiking.

De moderne man houdt van wat makkelijk te zappen is, en niet te veel van hem vergt. De 5 zuilen zijn redelijk makkelijk te voldoen, dus dan zal dat wel de Koran worden. De Bijbel vraagt je hele hart, en al je liefde voor God en medemens. Als je dat wilt hebt je Gods hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt niet kiezen tussen geloven, want de Moslim zegt dat de Islam HET geloof is, en dat er geen andere is. De Christen zegt dat het Christendom HET geloof is, en dat er geen andere is. Dus eigenlijk zou je het ware geloof moeten kiezen, maar daar moet je eerst achter zien te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt katholiek. Vervolgens doe je in je dronkenschap allerlei leuke dingen met 18+ katholieke schoolmeisjes, om de volgende dag even een tripje naar de biechtstoel te maken om vergiffenis te regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hemel van de moslims moet wel heel fantastisch zijn voor mannen in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je zo denkt over godsdiensten, zou ik maar atheïst blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat voor jou de enige twee argumenten zijn waarop jij een religie baseert, kun je beter nog even atheïst blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou bij beide geloven een tijdje stage lopen. Waarschijnlijk kom je daarna tot de conclusie,dat geen van beide iets voor jou is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman: je weet zelf wat het beste voor je is.
en wat je graag wilt, denkt dat het beste is, met of zonder geloof.
in mijn poezie-album stond geschreven door de hoofdjuffrouw van de lagere school:
"Doe in je leven
wat mooi is en goed
het geeft niet wat je doet
het gaat om de manier waarop je wat doet".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warom zou je geloven komt alleen maar orlog van kijk maar naar de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Koran en de Bijbel zijn geen geloven maar geschriften door mensenhanden geschreven en / of bewerkt en worden door bepaalde geloven als uitgangspunt gehanteerd.
Het gevaar van beide geschriften is de uitleg die bepaalde geloven er aan geven en ook dat is mensenwerk.
Het liefst volg ik dus mijn eerlijke geweten. Dat is mijn geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Islam is beter voor jou, die staat veelwijverij toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, heerlijk! Maar dat biertje hè....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha jullie zijn goed..
Word beide, daar staat geen verbod op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meneer dit is een serieuze antwoord. Ik ben moslim, en mijn geloof is Islam...
Maar 1 ding.! Het is op naam. En niet letterlijk of figuurlijk. Alleen maar op naam. Ik kan jou zeggen kies maar de Islam of de Christendom. Het maakt niet zo veel uit. Het veroorzaakt alleen maar discusies... Wat mij betreft kies de laatste geloof die er door GOD is toegestuurd.
Bekijkt het maar. Niet iedereen leeft zoals zijn/haar geloof zegt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit mijn nederigheid mag ik niet bepalen wat voor wie het beste is. Zie dit ook niet als disrespect. Maar een gebaar als handvaten.
Het vervolg komt uit oud Perzië, nu Iran. De verhalen en gedichten vertellen ons om ons verder te ontwikkelen.
Wij mogen nooit bepalen wie ergens schuldig aan is en wie niet en zeker geen dood als straf geven en ook niet bepalen wie welk geloof moet kiezen, dat is ook nooit de bedoeling geweest van Christus en Mohammed denk ik. Maar we mogen elkaar wel handvaten geven. Het mag voor de ontwikkeling van iedereen.
Alles vanuit het goede in de mens.
Ik geloof u.
Er is maar één keuze. Beide..!
Één dag de Koran, één dag rust, één dag volgens de Bijbel, enz..enz..
Zo kun je plezieren, rusten, weer moed indrinken, rusten en dan weer volgens de Koran aan het werk.
De vele wijven kunnen voor de drank zorgen en jouw vertroetelen tijdens je rust en drink dagen.
Zo benut je beide geloven volop.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de islam maar je zegt dat je meerdere vrouwen mag dat is eigenlijk wel fout gezegt je mag met 1 vrouw trouwen en met andere vrouwen ook samen zijn maar je moet ze allemaal hetzelvde zien enja met alcohol heb je gelijk maar toch enja de koran is nog NOOIIT verandert maar de bijbel wel dus ik zeg islam :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen voor jou geen van beiden.
als dit jouw manier is om te kiezen dan geen van beiden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt naar regeltjes... maar dat is niet de essentie... zoek naar de waarheid... dat is pas het ware geloof... na een fles en een vrouw... nog een fles en een andere vrouw... dan weet je dat je het goede hebt gevonden... dat weet je... dat geloof je niet meer... maar dat weet je dan echt...

Een kater later...

je neemt een fles zonder... en een vrouw... en dan toch maar een fles met... en weer een vrouw...

En dan heb je de balans gevonden... niet de bijbel, niet de koran, maar jezelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als gelovige zeg ik voor jou geen van beiden

je bent ongeschikt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof kan je niet kiezen. Dan zou 't geen geloof meer zijn. Je kunt je wel aansluiten bij een geloofsgroep - als je je maar naar dat geloof gedraagt, dan accepteren ze je wel in de groep.
Alcohol smaakt vreselijk en 't brengt veel ellende voort. Dus als je toch wilt kiezen: dan de Koran. Schoonmoeders kan je gewoon negeren, door bijv. te verhuizen naar een ander land (met je vrouwen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien staat er een test op het internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het Antwoordmanisme uitvinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik het christelijk geloof is niet dwingend! God laat jezelf kiezen, daarvoor hebben we ons verstand gekregen.
Weet wel dat God al voor jou gekozen heeft en hoopt dat jij ook voor hem kiest.

Zo geloof ik het althans!
14 jaar geleden
Lees goed wat ik hier vertel:
God geeft ons gereedschap om te ontwikkelen. Er is niet 1 waar geloof. Geloof opzichzelf is al een raar woord in het nederlands. Ik ken geen andere talen dan Nederlands en Engels dus ik prefereer "Faith" hoewel dat ook maar een woord is.
Met kennis, meditatie en je verstand kom je een heel eind.
Tot nu toe:
De kennis van Adam was voor de kinder ziel, de kennis van Christus voor de basis school, de kennis van Mohammed voor de Hogeschool en het bericht van Bahá'u'lláh voor de Universiteit.
Er zijn mensen die verder zijn, maar zoek in jezelf.

Dit is een interpretatie. Maar ik zou zeggen, begin ergens en eindig waar je je bij voelt passen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kiezen !! Uiteindelijk doe je alles toch zelf en het best toch in je zelf geloven , dan dat een andere het voor he vertel