Kun je uit jezelf treden?

Ik heb vandaag iets heel geks meegemaakt. Ik zat in de trein met een goede vriend en ik had een raar gevoel wat ik ook tegen hem zei. Hij zei dat ik moest stoppen met me zo voelen, omdat ik hem er een beetje in mee trok. Het was een vreemd onverklaarbaar gevoel. Op een gegeven moment keken we elkaar aan en begonnen we ons beiden raar te voelen. Het leek alsof we gedrogeerd waren en alsof we er waren, maar ook weer niet... Ik kon me niet concentreren, voelde de tijd niet en had het gevoel dat ik niet dicht bij mezelf zat. Zoals jullie lezen een heel vaag verhaal... Maar mijn vraag is hoe kan dit? En hoe kan het dat ik hem meetrok in dezelfde sfeer zonder het gevoel te omschrijven.. Hij voelde achteraf exact hetzelfde als ik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt het zelf ervaren, dus Ja het kan! Jouw vriend heeft het samen met Jou ervaren, dus Ja het kan ook anderen overkomen! Hoe dit kan? Je zou simpelweg kunnen stellen dat wij op eender welk moment over een zichtbaar lichaam en een onzichtbaar lichaam beschikken en dat beide lichamen gelijktijdig ervaringen opdoen in een zelfde plasmaveld of ervaringsveld. Ons zichtbare lichaam is het fysieke lichaam en/of het tastbaar gedeelte van hetgeen we als onszelf ervaren. Ons onzichtbaar lichaam is als het ware de onzichtbare blauwdruk van het fysieke lichaam doch het kent geen beperkingen qua tijd, ruimte en afstand. Beide lichamen worden geïnformeerd, bestuurd en gestuurd via onze gedachten en de daaraan verbonden intenties. Nu kan het gebeuren dat jij heel vaak denkt aan een bepaalde actie maar dat je heel beperkt actief fysiek actie onderneemt in verhouding tot hetgeen je jezelf in gedachten opdraagt. Het fysieke lichaam is van nature lui en het onzichtbare lichaam is van nature extreem actief en ondernemingsgezind. Na x-aantal keer niets ondernomen te hebben via het fysieke lichaam neemt het non-fysieke of onzichtbare lichaam het roer gewoon over. Het non-fysieke of onzichtbare lichaam gaat 'plots' sneller interacties met de omgeving aan dan het fysieke lichaam en de balans qua synchroon waarnemen via fysiek en non-fysiek lichaam is tijdelijk zoek. Je beseft enerzijds dat je met je bewustzijn vastzit aan een fysiek lichaam en je beseft anderzijds dat er 'iets' is dat je mee wil trekken naar elders. Dit soort ervaring noemt men dus vaak uittreding. De wijze waarop jij omgaat met jezelf en anderen heeft effect op het wel of niet als aangenaam ervaren van zo'n uittreding. Ben jij bv. een waarachtige levensgenieter en heb je het oprecht beste met anderen voor dan zal zich dat weerspiegelen in het soort ervaringen die jij opdoet tijdens zo'n uittreding. Je zal misschien overweldigd worden door de snelheid van bepaalde effecten en door de veelheid aan bijzondere ervaringen, doch je zal een blijvende positieve indruk overhouden aan deze ervaring. Ben je bewust of onbewust een doemdenker, vingerwijzer, twijfelaar, angsthaas of huichelaar dan zal zich ook dat weerspiegelen in de neveneffecten van een uittreding. Je zal nog lang onaangename herinneringen aan deze ervaring overhouden. Via het fenomeen uittreding kan je dus heel veel over jouw ware onbewuste zelf te weten komen. Geniet hoe dan ook van deze bijzondere ervaringen en Leef van Harte Liefdevol!