Klopt het dat de Utrechtse studentenkerk onder de noemer sekte valt?

Het gaat om deze organisatie: http://www.studentenkerk.nl/

En ik hoor veel mensen zeggen dat het een sekte is.
Vage verhalen over genezingen en dergelijke.
Geld uit de zak kloppen bij mensen.

Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hem,mezelf studentenkerk ken ik niet, wel de Eug in.de Janskerk (http://www.eug-janskerk.nl) , dat is een heel normale, prettige kerkgemeenschap. De studentenkerk die jij aangeeft komt op mij in ieder geval heel anders over, en ik zou me er als gewone nuchtere protestant niet thuisvoelen :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Hem,mezelf" was anders bedoeld, ongewenst eigen initiatief van de iPad. Maar ik weet ook niet meer wat er precies stond. In ieder geval: deze studentenkerk ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De god van de studentenkerk heeft geprobeerd in te grijpen, maar Steve Jobs heeft het grootste kwaad voorkomen :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:-D
HeerVoldemort
10 jaar geleden
lol dus Steve Jobs was een grotere God dan de voorganger van de studentenkerk...waarom heb ik niet zo'n moeite om dat te geloven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
boeiende vraag +

Het beste antwoord

Als je de algemene definitie (zoals verwoord via bijgevoegde link) van sekte hanteert dan behoort de Utrechtse studentenkerk ook onder de noemer sekte.

Volgens de bijgevoegde link is een sekte .. in zijn oorspronkelijke betekenis een groep mensen, die iemand is gevolgd. Pas later is de betekenis van afscheidingsbeweging ontstaan.

Via bijgevoegde link kan je meer informatie bekomen.

Veel leesplezier gewenst ;-)