Is 'jong, fit en gelukkig overkomen' de nieuwe religie?

idee uit Yoga magazine.

De belofte van de eeuwige jeugd.
Van het ene succes naar het volgende, terwijl we maar jong en aantrekkelijk blijven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben bang dat je dat goed ziet. Nog niet eens dat men jong, fit en gelukkig wil zijn, als het maar zo overkomt. Als iedereen maar dénkt dat wij het hebben...

Je vraagt is jong ,fit en gelukkig overkomen de nieuwe religie? jong en fit en gelukkig ZIJN is prettig.Om zo je te leven en zeer gezond. "overkomen" is niet realistisch toch. De kunst is dat je er naar toe werkt dit te ZIJN! Ik vind het geen religie ,maar een manier om je leven zo prettig mogelijk te in te richten.

Natuurlijk niet. De definitie van 'religie' is 'Godsdienst'. 'Jong, fit en gelukkig overkomen' is geen religie!

Als het wel zo is, dan is het toch wel een valse religie. Vader Tijd komt altijd op het laatst de rekening presenteren... Lijkt me dat je je energie aan meer nuttige zaken kan besteden...

Ik denk het wel. Het is een leugen. Als je jong bent dan ben je fit en dan kan je stralend en energiek zijn en daar kan je dan van genieten om naar te kijken. Heerlijk die levenslust. Maar dit kan je niet tot een cultus maken. Ik vind het echt idioot als ik een moeder en dochter zie lopen en dat je aan die moeder ziet dat zij net zo jong wil zijn als haar dochter. Veel te jong gekleed en opgedirkt. Ik vind het onwaardig. Ik geloof dat we op ons mooist zijn als we gewoon zijn wie we zijn, passend bij je leeftijd. Iedere leeftijd is toch mooi? Als je het maar bent.

Wanneer je het woord 'overkomen' weg zou laten, lijkt het mij een geweldige 'religie'. Laat maar komen dan!

Het is geen 'godsdienst' vanuit een religie bekenen. Het is eerder een stroming. Het is maar de vraag of het zo slim is deze stroming, gedachtegoed, aan te hangen. Weer een mooi voorbeeld hoe het niét moet! Kijk en luister niet naar je omgeving; laat jouw leven niet bepalen door een ideaalbeeld van de ander. Maak van je eigen leven je eigen religie!

Religie is geloof en ja dit geloof ik. Alleen niet overkomen, maar echt zijn. Het is naar mijn idee werkelijk mogelijk. Om net zo jong te sterven als dat je bent geboren. Dan niet geestelijk, maar lichamelijke jongheid. Geestelijk met je net zo fit als een kind en net zo wijs als een volledig geleefd iemand. Dit alles zorgt dat je gelukkig bent. Een leraar TaiChi zij eens: Naarmate je ouder wordt, ga je steeds krommer lopen en krimp je in elkaar. Je gewichten gaat vast zitten en je hebt een stok nodig bij het lopen. Dit is voor een heleboel een teken van ouderdom. Je kan dat proces ook omkeren en je gewichten worden los en soepel. Je houding netjes rechtop en zonder moeite kunnen lopen. Helder van geest en gezond van lichaam. De droom voor veel ouderen (en jongeren). En wel degelijk te bereiken.

voor sommige mensen wel.

Nee, de oude.

Dit is biologisch niet haalbaar. En spiritueel ook niet, want we leren bij, elke dag meer en ons eigen verstand krijgt steeds meer de overhand naarmate we meer ervaringen we opdoen (ouder worden = ervaringen opdoen).