Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke edelstenen zijn dit?

Gekregen na overlijden van mijn oma. Zou de linkse misschien bergkristal kunnen zijn? De kleur is geler, dus ik weet niet of het een andere soort steen is of dat dit door de tijd komt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Dat is rutiel Je kunt strepen zien in de doorzichtige steen. Het is geen van de andere geopperde mogelijkheden en zeker geen obsidiaan.

Toegevoegd na 53 seconden:
Dat geel komt niet door de tijd, het is de kenmerkend kleur van deze halfedelsteen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En de donkere een agaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de lichte citrien is. Sowieso zou ik ze zo niet dragen hoor, eerst reinigen en opladen. http://www.edelstenenenmineralen.nl/edelstenen_reinigen_en_opladen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de lichte is sowieso rutielkwarts, en de tweede lijkt op obsidiaan met sneeuwvlok, maar is moeilijk op de foto te zien, het kan ook agaat zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing