Waarom zoeken mensen verlichting (in spirituele zin)?

Geef in je antwoord alsjeblieft jouw definitie van verlichting, zodat ik beter kan volgen wat je mij probeert te zeggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat zou je anders moeten zoeken op aarde?Geld, macht aanzien ?Nou, zo te zien is er alleen nog oorlog uit voorgekomen. Maar met liefde en bewustzijn? Zou daar andere dingen uitvoortkomen? Wie weet is dat de weg wie zal het zeggen. En ik geloof niet dat je verlichting kunt zoeken maar dat verlichting je overkomt. En ik heb het gevoel dat oorlog ,macht ,geweld en alles wat maar negatief is niet de weg is naar vrede,geluk en harmonie. Ik vertrouw op het leven dat er een andere manier van leven is dan wat nu op de aardbol leeft. Vergis je niet ,ik bedoel niet dat ik ongelukkig ben maar het kan altijd beter,tenminste daar ga ik vanuit. Hoelang zijn we nu al bezig met oorlogen en proberen alles te bezitten.En naar mijn idee heeft dit tot nu toe nog niets opgelost alleen af en toe een kleine pauze tussen de oorlogen in. Mijn reden waarom ik graag verlicht wil worden is dat ik deze wereld niet leuk vind zoals hij nu is.Ondanks dat ik een hele fijne baan hebt een man om te zoenen ,geld om te doen wat ik wil ,maar een innerlijke drang voel meer te willen ervaren dan de buitenkant. Ervaren dat er meer is dan we kunnen zien ,horen en voelen.En waarom zou dat niet kunnen ?waarom zou ik de tijd die ik nu leef op aarde dan niet meteen benutten met het ontdekken van mijn innerlijke wereld en het positieve ervaren en doorgeven? Ook denk ik dat de wereld niet verkeerd is ,in tegendeel het is zoals het moet zijn op dit moment.Maar dat wil niet zeggen dat het veranderen kan, positiever kan zijn.Als het allemaal negatief is door alle gebeurtenissen, waarom kan het dan niet positief worden door alle kleine gedachten en daden door vele positieve zielen ? Ik mis iets in deze wereld ,maar wat daar wil ik achter komen.Waarom ben ik hier?Alleen om alles te kunnen kopen wat ik toch niet mee kan nemen ?Trouwen ,werken en met pensioen en dan .......... Is er meer ?Dat weet ik niet maar ik weet wat ik voel en ervaar en dat is voor mij genoeg om een weg te vinden naar een ander pad .Het pad van verlichting.Misschien vind ik hem misschien niet ,maar als het einde nadert kan ik voor mezelf zeggen ,ik heb er wel naar gezocht.(En misschien heb ik hem dan nog gevonden ook).

Mensen zoeken verlichting, omdat ze een bijna bewuste ervaring hebben van een leven voor dit leven in het hemelrijk, waarin alles liefde was. Ze dragen dit toch in hun onbewuste mee. Veel mensen hebben toch een onbestemd gevoel van heimwee, naar iets beters. Daarom zullen ze streven om dit te bereiken, hierbij geholpen door hemelse wezens. Onze taak is om te herinneren wie we zijn, en om te groeien hiernaar. Veel mensen zitten ook verstrikt in haat en negativiteit, maar ook die zullen ooit het pad van verlichting bereiken, die naar ongekende hoogtes voert.

Ultieme verlichting zie ik als de kern van de spiraal. Als we onze ontwikkeling bekijken kunnen we zien dat we met regelmaat langs dezelfde punten komen, alleen dan een stapje hoger (met minder bagage). Zo draaien we steeds rond langs de spiraal, de herkenbare punten komen steeds sneller na elkaar in de tijd (we bewegen dus naar binnen). Je raakt onderweg al steeds lichter, je raakt steeds meer bagage kwijt. Een pad van verlichting. Ik denk niet dat je aan het eind van de spiraal geen negatieve gevoelens meer zult voelen, of alleen maar liefde. We kunnen er alleen veel, veel beter mee omgaan doordat we niet zo zwaar belast zijn. Het loopt veel makkelijker zonder zware rugzak op je rug. Onze wereld is hier op aarde met aan de ene kant de gedachten en aan de andere kant de gevoelens, daar horen we, daar zijn we op onze plaats ook als we alle bagage afgeworpen hebben.