Waar is je sterrenbeeld afhankelijk van? Van je geboortedatum of van je verwachte geboortedatum?

Ik zit met een lastige vraag, waar is je sterrenbeeld afhankelijk van?

A. Van je geboortedatum? Dus de dag dat je ter werelde bent gekomen?

B. Je verwachte geboortedatum? Dus de dag na ongeveer 9 maanden zwangerschap?

Want ik ben op 30 september geboren, maar dat is twee weken te laat. Eigenlijk zou ik 14 september geboren worden. En daarnaast herken ik mezelf eigenlijk wel in het sterrenbeeld Maagd evenals in het sterrenbeeld Weegschaal. Ik kan niet echt goed zeggen welk sterrenbeeld ik heb.

Iemand die dit begrijpt of weet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
Horoscoop is toch uit de duim gezogen, dus maakt niet zoveel uit welke je leest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies en daarbij: waarom zou je uitgaan van de te verwachte geboortedatum terwijl maar minder dan 5% van de baby's op DIE dag ter wereld komt? Verder weet je dan je ascendant ook al niet dus dan ben je nog verder van huis!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je er op let zijn de gebeurtenissen zo dat je die wel elke dag zou kunnen meemaken, het helpt wel om de dag wat positiever door te komen
Ritsuka
10 jaar geleden
het helpt om de dag wat positiever door te komen?
ik lees vaak voor de gein eens de horoscoop in de krant, maar die is vaak behoorlijk negatief 'je hebt ruzie met je partner' 'je hebt je dag niet op het werk'

Het beste antwoord

Je sterrenbeeld wordt bepaald op het exacte tijdstip en de plaats waar je geboren bent. Dus twee mensen die op 21 november zijn geboren kunnen bijvoorbeeld een verschillend sterrenbeeld hebben, omdat dan net het sterrenbeeld verandert. Een volgend jaar kan het sterrenbeeld weer op 22 november veranderen.

Alleen jouw geboortemoment en plaats zijn bepalend.

Als je op zo'n overgangsdag bent geboren, heb je echter wel de eigenschappen van beide sterrenbeelden gedeeltelijk.
Als je precies je eigenschappen wilt weten, moet je een horoscoop maken of laten maken.
Probleem is dan wel dat er weer zo veel eigenschappen worden genoemd, dat er altijd wel iets van klopt.
't Is leuk, maar volgens mij heb je er niet zo veel aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is sowieso onzin volgens mij!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij mag het onzin vinden en ik ook. Je mag er ook in geloven en een ander mag het ook geloven. Gelukkig wonen we in Nederland. Ik vond het wel leuk om voor me zelf en mijn kinderen het technisch uit te rekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja eigenlijk heb je wel gelijk.

Andere antwoorden (2)

Het hangt af van de dag dat je geboren bent hoewel ieder sterrenbeeld wel iets heeft waar je jezelf in herkent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een sterrenbeeld is gebaseerd op de dag dat je ter wereld bent gekomen.
Voor wat betreft de eigenschappen die bij de verschillende sterrenbeelden horen: Die zijn wel zo algemeen gesteld dat er altijd wel wat zijn die kloppen.

Maar mocht je echt heel veel waarde hechten aan sterrenbeelden, in januari 2011 is bekend geworden dat er eigenlijk nog een 13e sterrenbeeld is, de slangendrager. Hierdoor verschuiven alle sterrenbeelden van ingangsdata.
Misschien dat het nu wel klopt voor jou?

Voor meer informatie over de "nieuwe" indeling van de sterrenbeelden, zie:
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/15/indeling-sterrenbeelden-op-zn-kop/

Toegevoegd na 26 seconden:
http://www.femtopia.nl/maan/slangendrager.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
hey, zo ben ik ineens boogschutter, grappig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ook :)
WimNobel
10 jaar geleden
Het is niet juist dat er in januari 2011 ontdekt is dat er een dertiende sterrenbeeld is, en ook niet dat daardoor de datums verschuiven.
In 1875 zijn door de Internationale Astronomische Unie de officiële grenzen van de sterrenbeelden vastgelegd. In totaal zijn er 88 sterrenbeelden gedefinieerd. De ecliptica is de weg die de zon langs de hemel aflegt, en die bleek volgens de definitie van de IAU niet alleen door de bekende 12 sterrenbeelden van de dierenriem te gaan, maar ook door de Slangendrager. Dat is dus al meer dan een eeuw bekend en is niet "ontdekt" maar is het gevolg van de besluiten van de IAU.
Dat de sterrenbeelden door de eeuwen heen verschuiven t.o.v. onze kalender wordt veroorzaakt door de precessie van de aardas. Dat is een verschijnsel dat al bij de oude Egyptenaren bekend was.
Horoscopiten gebruiken meestal de indeling zoals die rond het begin van de jaartelling gold, en houden dus geen rekening met de precessie. Maar er zijn ook creatieve horoscopisten die dat juist wel doen en daar weer extra eigenschappen uit afleiden. En dat geldt ook voor het dertiende sterrenbeeld: ook daar kun je als je creatief genoeg bent weer allerlei eigenschappen mee verbinden.