Beschermt een kruizigingsbeeld je tegen tegenspoed zodat je mentale rust krijgt?

Sinds ik in mijn nieuwe huis woon, voel ik me veel rustiger dan vroeger. Tegenover het huis , naast de woonkamer, staat een kruis. Zorgt dat voor die mentale rust?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk het niet. Het geeft aan wat er met je kan gebeuren als je je scheur opentrekt. Ik word daar altijd heel onrustig van.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, wat het kruis betreft geven we het zelfde antwoord!
AWM
14 jaar geleden
Kijk eens aan, Ed! Dat geeft onze mentale band aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die was er al een tijdje, ondanks ons verschil van inzicht.

Andere antwoorden (11)

Ik denk niet dat het er mee te maken heeft.
Je zult zelf ongemerkt wel rustiger zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Christelijk bent aangelegd, kan ik me voorstellen dat het kan helpen, omdat het een visuele herinnering geeft dat er iemand over je waakt.

Anders zou het natuurlijk ook kunnen dat je in je nieuwe woning beter tot rust komt, je makkelijker thuis voelt. Een verhuizing levert een hoop stress, en als dat achter de rug is, kan dat een verademing zijn. Misschien dat er een aantal andere langlopende zaken uiteindelijk afgerond zijn, waardoor er meer rust ontstaat - hiervoor hebben we met deze vraag te weinig informatie.

Maar het hoeft dus niet aan het beeld te liggen, het kan ook liggen aan de algemene nieuwe situatie die rustiger is voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht heeft je rust met aarstralen van doen?

Aardstralen zouden een soort straling zijn, afkomstig uit de aarde, die de gezondheid van de mens op negatieve wijze zou beïnvloeden. Er is sprake van verschillende soorten aardstralen met elk een verschillende verklaring. Het bestaan van aardstralen is nooit aangetoond.
In jou geval zou het ontbreken van de aardstralen misschien positief zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel kan het een gevolg zijn dat er geen aardstralen of wellen onder je huis lopen. Die kunnen veel overlast bezorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een plusje hoor,kan heel goed!
Als jij gelooft dat een kruisigingsbeeld voor mentale rust zorgt, zal het voor jou zo werken.

En een verhuizing is een hectische tijd. Als je eenmaal gesetteld bent, daalt de rust weer neer.
Welke van de twee het ook is, het werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit Engeland zien we hier het huizen programma, waar regelmatig te sprake komt , dat een huis wel of niet goed aanvoelt, natuurlijk heeft het visuele hier een grote invloed op, licht, vormen indeling en vooral kleuren hebben grote invloed of we iets mooi of minder mooi vinden en dat heeft weer invloed op ons gevoel.
Maar buiten deze goed verklaarbare zaken, is er nog meer.
het is gewoon zo, dat een huis veel of weinig mentale rust kan geven.
Dat heb je ook al als je bij mensen thuis komt, bij de een wordt je onrustig, terwijl je bij een ander in slaap valt.
Er zijn veel zaken die hier invloed op kunnen hebben, helaas zeer omstreden hier op g.v., maar het heeft met energie te maken.
Deze energie bepaalt ook welke plaats of plaatsen je in je huis prettig voelt, en met prettig bedoel ik sterke mentale rust, als je op zo'n plek gaat zitten valt alle druk van je af en ga je, je heel relext voelen, verschuif je , je stoel naar een andere plek, dan kan dat heel anders voelen.
Het kruis tegenover je, zal geen invloed hebben, het herinnert trouwens aan een moord, dat kan nooit fijn voelen, nee het is het huis zelf en de energie die daar is.
Als je hier goed mee omgaat kan het zelfs sterker worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed omschreven Ed, ben het weer helemaal met je eens! De energie in het huis! + je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een mooi spiritueel antwoord +1
Als je Christelijk bent lijkt het me sterk dat je een kruisbeeld zou moeten willen hebben. Het risico bestaat dat je je op het beeld gaat richting in plaats van datgene wat het symboliseert, dat zou je als afgoderij kunnen beschouwen.

Als je Christelijk bent zul je dan ook eerder geneigd zijn te geloven dat God je beschermt tegen tegenspoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Niet meer dan knoflook of een hoefijzer. Of één van de duizenden andere beschermingssymbolen.

Het kan best dat dat beeld voor jou een fijn en beschermd idee geeft, waardoor je meer mentale rust krijgt. Dat heeft meer met jou te maken dan met het beeld zelf. Als je een beeld van een drie meter hoge mus zou associëren met bescherming tegen tegenspoed, zou zo'n beeld tegenover je huis je ook meer mentale rust geven.

Dat gezegd hebbende: voor jou maakt het in feite niet uit of dat beeld nu wel of niet inherent beschermende krachten heeft. Het staat er, en jij ervaart meer mentale rust. Vooral mee doorgaan, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds dat kruis er staat,of nee,sinds jij daar woont voel je je dus beter in je kruistocht tegen domheid en onbegrip. Begrijp ik dat zo goed? Zo lang jij je daar goed bij voelt beschermt dat kruis je zeker en ook de vogeltjes vinden er een rustpunt,al dan niet mentaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het voor jouw een nieuw huis, of is het een nieuw huis?
Dat maakt vaak wel een wereld van verschil.
Wat ik wel vaak heb als ik op een plek kom waar heel veel negatieve dingen gebeurd zijn of nog gebeuren, ik daar een verstikkend zwaar gevoel krijg.
Hier kan ik bijna niet naar binnen.
Een huis waarin de bewoners elkaar met liefde bejegenen is een heel licht vrolijk huis.
Die sferen kunnen jaren blijven hangen.
Ook je omgeving kan invloed hebben, bijvoorbeeld je buren.
Ik denk zelf dat een kruis geen rust geeft, maar ook dat kan veranderen als heel veel mensen erin geloven, en daar bepaalde voorstellingen van hebben.
Onze gedachtes scheppen, en maken werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat dit alleen aan het kruis licht. het kan er wel wat mee te maken hebben. Wegkruisen staan of hangen meestal op een plek waar het over het algemeen toch al rustig is, (op de hoek van een straat op een veld of bosweg) en over het algemeen in een dorp of gehucht.
Een plaats en plek waar een mens tot rust komt.
Waarbij dit je nieuwe woonstee zeker ten goede zal komen.