Kunnen kinderen (van tot of rond een jaar of 6) de dood voorspellen?

Ik zit hier namelijk al een tijdje mee. Toen ik zelf namelijk klein was heb ik tegen mijn oma gezegd dat ze op haar 63e zou sterven. Dit is ook gebeurd. Nu hoorde ik laatst dat ons oppaskindje (toen ongeveer 5/6 jaar oud) een aantal jaren geleden tegen mijn moeder heeft gezegd dat onze hond over 5 jaar zou sterven en zij over 8 jaar. Onze hond is inderdaad 5 jaar later gestorven. Ik vind dit best wel akelig. Zou het kunnen dat kleine kinderen daar realistische uitspraken over kunnen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Akelig verhaal en als je hierop gaat letten kan ik me voorstellen dat het lijkt alsof kleine kinderen hier realistische uitspraken over doen. Het feit is dat kleine kinderen zoveel uitspraken doen dat het enkel een kwestie van kans is dat één kind het een keer goed heeft. Er zijn wereldwijd zoveel kinderen die zoveel uitspraken doen. Dit soort verhalen blijven hangen terwijl uitspraken van al die kinderen die het niet goed hebben (en dat zijn er ontzettend veel) vergeten worden. Dit maakt kinderen nog niet paranormaal, gewoon een kwestie van toeval. Zeker wanneer je zoiets als dit op internet zet is het slechts een kwestie van tijd of je komt meerdere personen tegen die hetzelfde meegemaakt hebben. Al die verhalen waar de voorspelling niet juist blijkt te zijn worden dan niet gemeld aangezien deze gewoon niet interessant zijn en vergeten worden. Honden worden vaak tussen de 9 en 18 jaar oud wanneer ze een natuurlijke dood sterven. Wanneer je zegt dat een hond over 5 jaar sterft zul je er nooit heel veel naast zitten zeker niet wanneer deze al wat ouder is, de kans dat je het dan goed hebt... Wanneer de persoon waarover de uitspraak gedaan is zich er erg veel van aantrekt is dit ook niet bevorderlijk voor de gezondheid. Op die manier kunnen ze dan meewerken aan hun eigen voorspelling. (soort omgekeerd placebo effect) Belangrijk is om gewoon realistisch naar dit soort uitspraken te kijken en dit af te toen als de toeval dat dit is. Hoewel ik me kan voorstellen dat dit een akelig gevoel teweeg brengt

Ik denk niet dat kinderen dat kunnen. Dit is namelijk iets dat heel eenvoudig te testen (controleren) is. Als kinderen dit wel zouden kunnen, zou dat dus al lang breed bekend zijn. En alles dat breed bekend is en ook nog eens eenvoudig kan worden onderzocht, dat wórdt ook onderzocht. Zeker als het zo in tegenspraak is met de huidige kennis als dit. (Ter illustratie: veel fysici zijn *teleurgesteld* over het feit dat de zoektocht naar het Higgs-deeltje heeft geresulteerd in het verwachte deeltje. Als ze het deeltje *niet* hadden gevonden, of als het gevonden deeltje onverwachte eigenschappen zou hebben gehad, zou dat betekenen dat de huidige kennis fout is, en dat zou veel interessanter zijn.) Terug naar het onderwerp: er zijn wel anecdotes zoals jij en C4th die beschrijven, maar die kun je verwachten: kinderen doen gewoon zo enorm veel voorspellingen, dat het logisch is dat een paar daarvan stomtoevallig uitkomen. Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat kinderen écht iets kunnen voorspellen. Dit ondanks het feit dat veel paranormaalgelovers, om ze zo maar weer eens te noemen, in deze verschijnselen een bevestiging zien van hun overtuigingen, en zij dus enorm veel moeite hebben gedaan om te bewijzen dat kinderen bijzondere gaven hebben. Al hun inspanningen hebben tot nu toe niets opgeleverd, evenals de (schaarsere) wetenschappelijke onderzoeken op dit gebied. Kortom: er zijn geen aanwijzingen dat kinderen, van welke leeftijd dan ook, de dood kunnen voorspellen.  

Slechts doktoren kunnen dat en dan nog bij terminale patiënten en ook nog slechts bij benadering. Helderziendheid is een niet bestaand fenomeen.

Uit eigen ervaringen weet ik dat het inderdaad wel mogelijk is. Toen ik 9 jaar oud was, heb ik dat twee keer voorspeld bij mensen die op dat moment niet ziek waren en de voorspellingen kwamen uit. Vooral bij de kinderen van tegenwoordig, lijken ze steeds vaker juiste voorspellingen te kunnen doen. Echter zit hier ook een grote maar aan, tevens een waarschuwing! Ga er nooit van uit dat het ook zal kloppen. Ook deze kinderen kunnen beïnvloed worden door zaken , buiten hen om. Waardoor de voorspellingen niet meer zuiver kunnen zijn. Mijn antwoord op deze vraag is dus JA. Komt het altijd uit? Nee.

Als boeddhist in lering vind ik dit helemaal niet akelig. Het heeft ook te maken met het feit dat ik zelf weet wanneer ik ga. Iedereen heeft dit soort gaven, al is dat bij de een dus meer aan het oppervlakte dan bij de ander. Als baby worden we in zekere zin helderziend geboren, maar naarmate we ouder worden leren we steeds meer schillen om ons heen te bouwen..

Ik ga gedeeltelijk mee met mijn bovenbuurman. Elk mens wordt 'gevoelig' geboren. Vanuit de reïncarnatie (evolutie) theorie doorloopt/leert de ziel door elke keer opnieuw geboren te willen worden met een zichzelf gestelde nieuw doel/opdracht om deze in een aards leven uit te werken. Maar komend vanuit (zeg maar) zielenrijk, waar veel meer 'inzicht' is dan in het aardse, is de boreling nog erg gevoelig. Naarmate zijn levensjaren toenemen wordt hij/zij door mens en maatschappij zo geconditioneerd, mischien zelfs wel gestigmatiseerd/gedogmatiseerd, dat hij/zij uit overlevingdrang de 'opgelegde waarheid' maar accepteert en zo zijn eigen wijsheid 'overdekt'. Met de tijd, door 'strijd' en bewustwording, zien wij de zelf aangelegde schillen waar we ons mee omwikkeld hebben en doen er alles aan om ons te ont-wikkelen; om diegene te zijn die we in werkelijk zijn. Kortom: Ja. Toegevoegd na 5 minuten: Of is het bovenbuurvrouw...?