Wat is dat een spirituele gids en hoe weet je dat je er een hebt?

Ik lees hier regelmatig over spirituele gidsen en zo, maar kan me er eigenlijk niet zo veel bij voorstellen. Zijn dat bekenden van je (overledenen of zo)? Iemand vertelde me eens dat mijn oma (overleden) altijd bij me is, dat klopt volgens mij ook, maar dat die een spirituele gids is, dat betwijfel ik ;)
Wanneer weet je dat je er eentje hebt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Laat ik mijn nek weer eens uitsteken... komt ie: Iedereen heeft een gids, alleen niet iedereen zal deze als zodanig herkennen, kan er (nog) geen contact mee maken of heeft de gids nog niet nodig gehad. Gidsen zijn mensen die ooit geleefd hebben, zonder stoffelijk lichaam. Het kan een overleden familielid zijn of iemand waar je ooit in je leven(s) al eens een innige band mee hebt gehad. Het kan ook een oeroude ziel zijn die niet meer incarneert. Een gids hoeft niet perse een familielid te zijn, een vriend of vriendin kan ook. Ze zijn er om je voor een korte of langere tijd te begeleiden en te helpen. Een gids grijpt niet in, je bent volledig vrij en een gids dringt nooit iets op. Ze zijn er dus altijd en alleen om jou te helpen. Gidsen maken op vele manieren contact en het belangrijkste is hiervoor open te staan. Wellicht is er al contact, maar herken je het niet als zodanig omdat je er een bepaalde verwachting bij hebt (bewust of onbewust). Hoe jij je gids waarneemt ligt aan jezelf en is voor iedereen anders. Het kan zijn d.m.v. (aanwezigheid) voelen, woorden die binnenkomen, beelden, stemmen, feedback, gedachten. Je gids zal zich altijd aanpassen aan jouw perspectief, hoe je bent en waar je staat in je leven. Deze laatste twee stukjes tekst komen uit een antwoord wat ik eerder gaf op de vraag: Hoe kan ik contact maken met mijn spirituele gids(en)? Laat de reacties maar komen :P

Iedereen heeft er een ,je moet je er alleen van bewust worden.Het zijn vaak de dialogen die zich in je hoofd afspelen.Je overdenkingen.Je denkt dat het alleen je eigen overwegingen zijn maar het is wel degelijk''overleg'' met je gids.

Je kunt er gevoegelijk van uit gaan dat zoiets niet bestaat. En laat je dit soort sprookjes dan ook niet aanpraten, ook niet op deze website. Er is geen enkele aanwijzing voor.

Zolang je niks hoort heb je er ook geen. En als de gids er wel is zal het zich wel kenbaar maken.

Als je twijfelt of je een Ferrari hebt, dan weet ik dat je er geen hebt en dat geldt net zo voor een gids... Nee een spirituele gids is niets van dit alles... ga naar http://www.jozefrulof-boeken.nl/ereader/ereader.php?_action=&boeknaam=jozefrulof_boeken&hoofdstuknummer=5&hoofdstuknaam=&navigate_action_links=NL&navigate_action_rechts=inhoud&navigate_action=volgende&align=1&background=1&color=1&fontsize=13&fontfamily=1& en download daar het eerste boek, helemaal gratis, 800 paginas en lees en leer dat, dan weet je alles over gidsen, spirituele gidsen...

Een klein voorbeeld kan ik je wel geven waarom ik open sta voor mijn spirituele gids. Wanneer ik iets kwijt ben in het huis waar ik woon en ik het na dagen zoeken nog steeds niet vind,vraag ik in gedachte aan mijn helper of hij of zij mij wilt helpen om het te vinden.Opvallend vaak vind ik het nog dezelfde dag of op een plaats waar ik normaal niet opgekomen was. En als ik bv mijn fiets op een bepaalde plaats moet zetten waar diefstal aan de orde van de dag is, vraag ik of mijn helper een oogje in het zeil wilt houden en mijn fiets wil beschermen.Op die manier vraag ik heel veel en moet zeggen dat mijn helper mij nog niet in de steek heeft gelaten.Het geeft mij in ieder geval een heel warm en veilig gevoel en dat vind ik in deze tijd heel erg belangrijk.

De wereld waarin we leven bestaat uit een met de zintuigen waarneembaar deel en een niet waarneembaar deel. Dat niet waarneembare deel wordt "spiritueel" genoemd. Daarin is alles met elkaar verbonden en leert de mens de belangrijke lessen waarvoor hij gekozen heeft voor zijn geboorte. Bij dat leren wordt hij bijgestaan door wat "gidsen"wordt genoemd. Er bestaat een populaire misvatting dat dat een soort pappies en mammies zijn die op commando komen aansnellen om aan je behoeften te voldoen. Dat is echter een misvatting. Gidsen manifesteren zich op veel manieren. Bij voorbeeld via een regel in een boek dat je "zomaar" leest en dat precies het antwoord bevat op een onbewuste vraag. Ze komen je te hulp op hun eigen initiatief. Niet op het jouwe en zoals gezegd op veel manieren en meestal niet als persoonlijke verschijning.

Vaak als je denkt dat je een spirituele gids hebt, blijkt dat die gids jou heeft. Dus spirituele gidsen kun je niet 'hebben' in die zin van 'er macht over hebben'. Volgens de Bijbel bestaat de spirituele wereld uit twee rijken: het rijk van God en het rijk van Satan. Iedere geest (of gids) die Jezus Christus belijdt als Heer en als in het vlees gekomen, is van God en iedere geest die dat niet belijdt is niet uit God. Lees maar na in de brieven van Johannes. Iedere geest die je op Jezus wijst, is dus van God. De meeste spirituele gidsen doen dat niet. Ik wil ze dan ook niet als gids hebben. Ik hoop jij ook niet. De gids die dat wel doet, is de heilige Geest. Door de Bijbel te lezen en te vragen of de heilige Geest je wil leiden, zul je Hem beter leren kennen. Niet meteen als een of andere verschijning aan je bed, maar soms op heel subtiele manieren. Ik ga geen voorbeelden noemen, omdat ik Hem dan vast pin. Maar Hij is de beste spirituele gids die je kunt hebben.

Iedere dag spreekt mijn gids tegen mij en ik tegen hem, hij wringt zich tussen mijn gedachten en het is de truck dat te scheiden, na jaren ben ik nu in staat gewoon met hem te praten. 3 jaar geleden zat ik in de grot met nog twee andere mensen, tijdens het gesprek veranderden de energie ploseling binnen de grot, er kwam een grijze enigzinds transparante wolk de grot binnen van ongeveer een halve meter hoog, deze wolk kwam naar me toe en omsloot mij geheel, iedere vezel in mijn lichaam begon te vibreren, ik begon hevig te transpireren en daarna te huilen, alles was zo heftig dat ik bang was mijn bewustzijn te verliezen. Hierna verdween de wolk weer uit de grot en bleek dat ik er een gids bij gekregen had. Ook de andere twee mensen hebben de wolk gezien. Sinds die tijd heb ik twee gidsen, links en rechts van me.

Een spirituele gids is iemand dei je begeleid in het leven. Je heb een hoofdgids die vanaf je geboorte tot je sterven bij je is. Daarnaast zijn er meerdere gidsen, Zij blijven bij je totdat zij jou op een bepaald niveau hebben gebracht. Daarna verdwijnen zij en krijg je andere om je heen, die je weer tot een hoger niveau begeleiden. Hoe weet je dat je er één hebt? Dat kan vanuit het gevoel ontstaan, dat kan ontstaan omdat je ze ziet. Of omdat je het in een andere vorm ziet. Het kan heel goed zijn dat je familie leden om je heen hebt die 'over gegaan' zijn. Maar zij zijn niet jou gidsen, wel kunnen ze jou bijstaan, beschermen. Herken je het gevoel dat je soms iets doet of wilt gaan doen en er een stemmetje is die zegt;'Nee, doe dat maar niet.'? Dit kán je gids zijn. Ik ben er van overtuigd dat iedereen een spirituele gids heeft maar niet iedereen kan dat waarnemen. Dit komt ook doordat men weigert te geloven dat er gidsen zijn. Dan blokkeer diegene het contact zonder het te weten. Wanneer je er voor open stelt, zul je het sneller ontdekken maar ga er niet dwingend mee om want dan zul je minder snel contact hebben. Ik kan me ook voorstellen dat wanneer je het niet kent of herkent, jij je er moeilijk wat bij voor kunt stellen. Maar probeer eens in een moeilijke situatie of bij een moeilijke keuze de vraag te stellen wat je moet doen. Wanneer je alert bent en blijft in de dingen om je heen of in je gedachten, ontvang je een antwoord. Soms kan dat antwoord er zomaar zijn terwijl je een boek open slaat of door een gebeurtenis/gevoel buiten of in jou! Of door een gedachte die plots in je opkomt. Toegevoegd na 1 minuut: Eerste regel dei moet die zijn.

Het enige waar ik mij mee kan verenigen is dat de "gids" in jezelf zit. Het "intuitieve weten" wat de meeste mensen bezitten. Niet iedereen maakt er gebruik van, en iedereen noemt het weer anders. Voor sommige mensen is het een spirituele gids, voor een ander is het intuitief weten, en voor een derde groep mensen is het onzin of placebo effect, en weer een andere groep mensen gelooft echt dat er overleden voorouders meelopen in je leven als gids voor jou. Anderen geloven in God, Allah, Boeddha, Confucuis, of shiva.... Een heleboel mensen vinden hun leiding en gids in de Natuur, door geregeld naar buiten te gaan en zich te verwonderen over het leven. In die zin denk ik dat het woord "gids" soms verwarring schept, omdat dit voor de één betekent dat het een persoon is, voor de andere energie, en voor de derde een idee of gevoel van vredigheid en geliefd zijn of geleid worden. In ieder geval vind ik dat eenieder troost en geruststelling, leiding en kracht mag vinden in deze gids, hoe we hem dan ook benoemen :-) Toegevoegd na 5 minuten: * en, je weet dat je een gids hebt, zodra je er zeker van bent. Dat is het punt waarop je je bewust wordt van leiding.