Mag een jehovah's getuige zaken doen met of werk verrichten voor een andere kerk/religieuze beweging?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Zolang de werken in overeenstemming zijn met de bijbelse beginselen is dit geen probleem, maar bv werken uitvoeren in een plaats/gebouw waar kerkdiensten worden
gehouden definieerd de WT het als volgt:

""Zou bijvoorbeeld een christelijke aannemer die eigen baas is, offerte doen voor het schilderen van een kerk en op die manier bijdragen tot het bevorderen van valse religie? — 2 Korinthiërs 6:14-16.""

"" Willen we onze verantwoordelijkheid dragen en rijpe beslissingen nemen in verband met werk, dan is het beslist nodig dat we zowel ons waarnemingsvermogen als het geweten dat God ons geschonken heeft, scherpen. ""

Het artikel kan je lezen vanaf paragraaf 11

http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2006206?q=werken+voor+andere+religie&p=par
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb de bron nog niet gelezen, maar als dit werkelijk zo is,
dan ben ik het eens met je zienswijze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het nagetrokken en het lijkt er sterk op dat je gelijk hebt.
Zoals de aangehaalde link in mijn antwoord op de vraag verteld, zal ieder zijn eigen vracht dragen. Dit telt ook voor het WTG, te meer zullen zij de verantwoordelijkheid dragen voor al degenen die zouden kunnen struikelen met dit gebeure.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"" ... aandelen van wapenleveranciers tussen staan en ze worden uitgenodigd op "trader borrels" dan .. ""
-- Wist ik niet. -- ""....kun je je toch wel afvragen in hoeverre het niet meer om geld gaat ten koste van goedgelovige (en vaak ook heel lieve) mensen. ""
-- mee eens --
Bedankt voor de info, ga eens wat meer over opzoeken.