Dwingt de natuur en het universum d.m.v rampen, een evenwicht tot herstel af, en speelt groepskarma hier ook een rol in?

Ik refereer aan de ramp in Haiti (en landen waar o.a natuurrampen voorkomen) waar veel mensen sneuvelen.
Er zou sprake kunnen zijn van een collectief groepskarma waar mensen onbewust onderdeel zijn in een poging van rechttrekken en in balans brengen van natuur.
Dwingt de natuur en het universum door rampen een evenwicht tot herstel af?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Afgezien van de vraag of karma uberhaupt bestaat,.. Rampen zijn rampen omdat er mensen bij betrokken zijn. Ook zonder mensen vinden stormen overstromingen en platen tectoniek plaats.

Er is helemaal geen universeel evenwicht, maar een chaos van jewelste. Onze planeet bevindt zich nou eenmaal toevallig op een plek waar leven mogelijk is, maar triljarden planeten juist helemaal niet. Een meteoorbotsing en dag aarde met al die zichzelf o zo belangrijk wanende organismen die in nonsens als menselijke groepskarma geloven.

Nee natuurlijk niet. Rampen gebeuren nou eenmaal, aardbevingen orkanen vulkaanuitbarstingen zijn eenmaal onderdeel van de natuur. De pech voor Haïti, net als andere minder bedeelde landen, is dat ze midden op een breuklijn liggen en dus regelmatig de klos zijn.

Je vraag doet me denken aan Charles Darwin.. survival of the fittest.. Soms heb ik ook dat gevoel.. Omdat wij, mensen, zo dominant zijn op deze planeet .. er een soort 'natuurlijke selectie' gebeurt.. Eeuwen geleden waren het de dinosaurussen dat zo dominant waren, ook daar is die 'natuurlijke selectie' gebeurt.. We zullen het fijne nooit weten.. wat wel een feit is, is de gebeurtenis op zich.. of het nu al dan niet natuurlijke selectie is.. het is en blijft erg dat er slachtoffers vallen aan natuurrampen..