Wat zijn kristalkinderen?

In een van de antwoorden van vandaag werd gesproken over kristalkinderen. Dit is een term waar ik nog nooit van gehoord heb. Kan iemand mij uitleggen wat dit zijn?

Bij voorkeur met wat bronnen zodat ik mezelf er verder in kan verdiepen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De term kristalkinderen is vrij nieuw. Het achterliggende begrip is al heel oud (40 jaar, 50 jaar, nog ouder?). Het zijn kinderen die extreem gevoelig zijn, paranormale gaven hebben, dingen "zien", contact hebben met de geestenwereld, dingen weten uit vorige levens. Ze zijn hier om ons voor te bereiden op een overgang naar een nieuw tijdperk. Vaak wordt Aquarius genoemd, dat begint wanneer de Maya-kalender zou eindigen (dus eind 2012). Vroegere namen voor kristalkinderen zijn nieuwetijdskinderen en lila of purperen kinderen.

Kijk eens op deze url. er word veel over dit onderwerp geschreven en helpt misschien om er meer over te weten te komen.

Sterrenkinderen is ook een andere naam voor Kristalkinderen

Ik heb geen bron,maar ik weet zeker dat het allemaal verzinsels zij,even als de voorgangers

Het valt niet altijd mee om in het kort uit te leggen wat Indigokinderen en Kristalkinderen zijn. Ze worden ook wel nieuwetijdskinderen genoemd. Meestal lees je dat deze kinderen zijn hier op aarde geboren met een bepaald doel, ze hebben een speciale taak. En meestal weten deze kinderen dat zelf maar al te goed. En dat ze meestal heel gevoelig voor indrukken en signalen uit hun omgeving zijn. En bovendien dat ze een bepaalde vorm van wijsheid hebben, ook al zijn ze erg jong. Meestal weten ze precies wat ze willen en wat ze niet willen en dat is niet altijd hetzelfde wat hun omgeving het liefste heeft. Hoewel allemaal waar, is het nadeel van deze omschrijvingen dat deze kinderen hierdoor in een soort uitzonderingspositie terecht zouden kunnen komen. Onze ervaring is echter dat zo'n uitzonderingspositie niet altijd de beste oplosing is voor de problemen die veel ouders, opvoeders en leerkrachten op scholen ervaren. Ze zijn "anders" en "lastig". Soms worden ze ten onrechte als "ADHD" of "autistisch" bestempeld. Nu is het niet zo dat elke diagnose van ADHD of autisme verkeerd is en het gebruik van medicijnen kan in die gevallen gerechtvaardigd en wenselijk zijn. Maar het zal duidelijk zijn dat een verkeerde diagnose voor een kind rampzalig kan uitpakken.

Bronnen:
http://www.indigokinderen.nl/