Wat zijn kristalkinderen?

In een van de antwoorden van vandaag werd gesproken over kristalkinderen. Dit is een term waar ik nog nooit van gehoord heb. Kan iemand mij uitleggen wat dit zijn?

Bij voorkeur met wat bronnen zodat ik mezelf er verder in kan verdiepen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik Xinix het voordeel van de twijfel geef en ervan uit ga dat dit niet een term is die hij zelf verzonnen heeft. Dus kunnen andere mensen ook antwoord geven op deze vraag. En daarnaast kan het antwoord ook verhelderend zijn voor andere mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom google je niet even? Het internet is groter dan GV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb ik gelezen, alleen dat roept eigenlijk alleen maar meer vragen op. Kristalkinderen zijn er altijd al geweest in kleine groepen maar zij waren verkenners. Verkenners waarvoor dan? Wie heeft gesteld dat zij al kristalkinderen zijn als deze term nieuw is. Wat heeft kleur te maken met kinderen? Waarom zouden kristalkinderen vaak vermoord worden als zijn op zichzelf zijn, neiging hebben tot autisme maar wel mensen in hun hart raken. Hoe kan regeneratie in het DNA van een hele generatie zitten? Enz, Enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mjn, dat kan van bijna elke vraag gezegd worden. Ik vraag het hier omdat ik vooral benieuwd ben naar de optiek van de mensen op deze site en minder naar allerlei losse informatie die mogelijk anders is dan de interpretatie die hier leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SonjaD, ik trap er niet in hoor... Ik ben gek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht je dat ik niet alles weet wat jullie á la minute samen afspreken... Ik lees gewoon mee als ik dat wil op GV, daar kunnen jullie toch niets aan doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niks met iemand afgesproken en er zit ook geen intrappen aan. Is dit een 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten' idee? Er is inderdaad op GVF een opmerking gemaakt over de kristalkinderen. En mijn reactie erop, en mijn volledige reactie daarop is: "Ik zal eens vragen wat kristal kinderen zijn. Ik ben benieuwd." Want ik _ben_ benieuwd.

Het beste antwoord

De term kristalkinderen is vrij nieuw. Het achterliggende begrip is al heel oud (40 jaar, 50 jaar, nog ouder?).

Het zijn kinderen die extreem gevoelig zijn, paranormale gaven hebben, dingen "zien", contact hebben met de geestenwereld, dingen weten uit vorige levens. Ze zijn hier om ons voor te bereiden op een overgang naar een nieuw tijdperk. Vaak wordt Aquarius genoemd, dat begint wanneer de Maya-kalender zou eindigen (dus eind 2012).

Vroegere namen voor kristalkinderen zijn nieuwetijdskinderen en lila of purperen kinderen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indigo-kinderen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 inderdaad nieuwe term voor nieuwe-tijdskinderen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Oh ja, indigo komt ook vaak voor. Misschien heb ik lila of purper wel gehoord van iemand die het niet zo precies wist. Misschien komen al die benamingen wel tegelijk voor. Er zijn vast nog wel meer termen. Dit geloof is al erg oud. Omdat het modegevoelig is, moet er steeds een nieuwe naam worden bedacht. Toen nieuwetijdskinderen niets bleken voor te stellen en de belangstelling dus verdween, kon men die naam niet opnieuw gebruiken. Vandaar dat er een andere naam nodig was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Weet je toevallig ook waar die kleur vandaan komt? Waarin indigo/lila ipv groen blauw of ook mooi, roze (;
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik dacht dat dat te maken had met de kleur van hun aura. Ik weet dat niet zeker, dit is vast te vinden op Internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Maya kalender eindigt niet op 2012 volgens recente natelling, maar op 2220. Of het zo is, geen idee ik ben geen wetenschapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleur indigo is voor mij een zeer sterke spirituele kleur.
De moeite om hier te vermelden, dat ik de laatste jaren steeds meer bijzondere kinderen ontmoet, zelfs baby's.
het contact hiermee is zeer emotioneel.
Cryofiel
14 jaar geleden
@beerg, klopt. Daarom schreef ik "wanneer de Maya-kalender zou eindigen", en niet "wanneer de Maya-kalender eindigt". In werkelijkheid maakt het natuurlijk niets uit wanneer de Maya-kalender eindigt, of dat nu in 2012 is, in 2189, of in 2220. De wereld zal zich daar niets van aantrekken. De enigen die zich iets van de Maya-kalender aantrekken, zijn mensen die enorme behoefte hebben aan een einde der (huidige) tijden, en die om diezelfde reden nieuwetijdskinderen / kristalkinderen / sterrenkinderen / indigokinderen / Christuskinderen verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Cryofiel, mja klopt en voor mij is goed lezen soms ook een kunst ;-)
Vind je opmerking dat het modegevoelig is en dat er telkens weer wat nieuws moet worden verzonnen ook wel erg goed gevonden :-)

Andere antwoorden (4)

Kijk eens op deze url. er word veel over dit onderwerp geschreven en helpt misschien om er meer over te weten te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterrenkinderen is ook een andere naam voor Kristalkinderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen bron,maar ik weet zeker dat het allemaal verzinsels zij,even als de voorgangers (Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat dan eens wat van die kinderen een vergelijkend onderzoek ondergaan met "gewone'kinderen,door deskundigen en kijk naar het resultaat!
Jij bent natuurlijk vrij om te geloven,dat het geen verzinsels zijn,maar ik wil bewijzen zien,dan ga ik overstag!
Het valt niet altijd mee om in het kort uit te leggen wat Indigokinderen en Kristalkinderen zijn. Ze worden ook wel nieuwetijdskinderen genoemd. Meestal lees je dat deze kinderen zijn hier op aarde geboren met een bepaald doel, ze hebben een speciale taak. En meestal weten deze kinderen dat zelf maar al te goed. En dat ze meestal heel gevoelig voor indrukken en signalen uit hun omgeving zijn. En bovendien dat ze een bepaalde vorm van wijsheid hebben, ook al zijn ze erg jong. Meestal weten ze precies wat ze willen en wat ze niet willen en dat is niet altijd hetzelfde wat hun omgeving het liefste heeft.
Hoewel allemaal waar, is het nadeel van deze omschrijvingen dat deze kinderen hierdoor in een soort uitzonderingspositie terecht zouden kunnen komen. Onze ervaring is echter dat zo'n uitzonderingspositie niet altijd de beste oplosing is voor de problemen die veel ouders, opvoeders en leerkrachten op scholen ervaren. Ze zijn "anders" en "lastig". Soms worden ze ten onrechte als "ADHD" of "autistisch" bestempeld. Nu is het niet zo dat elke diagnose van ADHD of autisme verkeerd is en het gebruik van medicijnen kan in die gevallen gerechtvaardigd en wenselijk zijn. Maar het zal duidelijk zijn dat een verkeerde diagnose voor een kind rampzalig kan uitpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Deze beschrijving beschrijft kinderen. Geen bijzondere kinderen, maar heel gewoon, kinderen. Zoals ze al eeuwenlang op aarde rondlopen. Wat is er trouwens gebeurd met de nieuwetijdskinderen van de jaren 1970? Die zijn nu zo'n 40 jaar oud. Hoe ver zijn ze met het vervullen van hun "bijzondere taken voor de mensheid"?
Cryofiel
14 jaar geleden
Zo kan ik het ook, doepie. Mag ik een poging doen: Kijk om je heen, doepie. Als er geen nieuwetijdskinderen zouden zijn, zou de wereld er precies zo uitzien als nu. Jouw bewering is er één die altijd waar is. En dus altijd onwaar. Het vliegende spaghettimonster produceert sneeuw en ijs. Kijk om je heen, doepie, en zie het landschap. Zie je nu wel dat het vliegende spaghettimonster echt bestaat? De bewijzen zijn overweldigend. Je hoeft je alleen maar open te stellen. Mee eens?