Ziet mijn kat andere energieën in mijn huis?

Ik en mijn vriend hebben nu net 3 weken ons eigen huisje. Hij is in de avond vaak weg en vanaf begin zit ik al niet met een chil gevoel alleen thuis. Rare geluiden soms (maar kan ook aan mij liggen) en word soms helemaal parra van mijn kat. Hij heeft wel vaker dat ie naar de muur staart en dan eventjes iets opzij kijkt alsof 'iets' zich verplaatst. Hij kijk nooit lang meestal paar seconden. Maar na wat hij net deed dacht ik toch maar eens vragen wat jullie denken. Meneer lag gewoon in chilmodus op de grond en ging in eens rechtop zitten gefocust kijken naar de woonkamer deur, vervolgens springt ie op de leuning van de bank (waar hij iets dichter en hoger bij de deur zit) en vervolgt waar ie mee bezig was... Hij keek minimaal wel 1,5 minuut naar de deur alsof ie ieder moment open kon gaan en er iemand binnen kwam.
Heb toen meteen geluid vd tv uit gezet en geluisterd of hij niet gewoon iets hoorde, niets... Behalfe het creepy getik contstand. Dat is de cv maar er komt telkens een andere tik tussendoor(niet van de cv). Het paranormale ligt ons wel in de famillie en vinden we altijd ook erg interessant maar het idee dat we nu in een behoorlijk oud huis zitten(bouwjaar 1939) en als ik kijk naar het gedrag van mijn kleine manneke(kat, 7 maand) toch geen heel chil idee...

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
zondag
5 jaar geleden
Een kat hoort en ziet vaak veel meer dan wij maar volgens mij zijn dat geen andere energieën maar volkomen verklaarbare dingen. Mijn kat gaat haast iedere avond voor ons onzichtbare beestjes vangen in de gang.
Rieneke1
5 jaar geleden
https://www.kijkvoelbeleef.nl/Honeywell/UwHuis/Tikkende-Verwarming
Ritsuka
5 jaar geleden
Je bent net verhuisd, alles is nog nieuw en spannend, je zit nog met verhuisstress, en je woont in een oud huis wat andere geluiden maakt. Niks paranormaals aan, katten doen wel vaker raar, dan hebben ze een hyperactief kwartiertje en gaan ze achter pluisjes aanjagen.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
@zondag dat doen mijn katten ook. En ik zie niets. Ik zeg altijd "ze zien ze weer vliegen" @Lizzialcoholizz...
Dat tikken waarvan jij zegt dat het niet de CV is. Dat kan wel een vensterbank zijn of iers dergelijks waar verwarmingsbuizen doorheen lopen. Als deze buizen ergens strak omsloten worden en ze zetten uit door de warmte dan gaat die vensterbank ook kraken. Heb ik ook gehad in mijn vorige huis. Heeft heel lang geduurd voordat ik wist wat het was.

Antwoorden (2)

Nieuw huis, andere geluiden, Ook voor de kat een nieuwe wereld waar ze aan moet wennen. Als je je nu in je hoofd haalt dat er 'creepy' dingen zijn, dan ga je daar in geloven. Je praat jezelf iets aan.
Over een half jaar weet je exact waar al die geluiden bij horen, is je kat weer een stuk meer gewend en bovendien wat rustiger. Een kat van 7 maanden is altijd al erg attent, zeker in een voor hem totaal ander huis. Zet een leuke film op of ga een boek lezen. Nestel je op de bank en geniet van je huis. Niet iedereen kan een huis uit 1939 bewonen. Ik zou er heel wat voor over hebben, want aan een nieuwbouw-huis is kraak noch smaak.
Laat je verbeelding geen spelletjes met je spelen.
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je 'alert', en niet 'attent'. Iemand die attent is, is extra vriendelijk voor iedereen om zich heen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Duidelijk +
Ivana
5 jaar geleden
Haha. @ Antoni. Je hebt gelijk. ALERT!! Maar ik heb griep en had al zo'n moeite met de rest van de tekst. Gelukkig dat jij er bent om het te verbeteren.
Je kat ziet beweging veel beter dan jij dat ziet, en ook het gehoor is veel beter. Wellicht ziet hij een klein vliegje, of hoort hij een geluidje bij de buren of een muisje achter de muren. Allemaal heel doodgewone aardse dingen waar je niets achter hoeft te zoeken, ook al hoor en zie jij niets bijzonders.