Hoe vind een bezieling plaats?

Naar aanleiding van een antwoord van Xinix

Toegevoegd na 2 uur:
Als je gelooft dat de mens een ziel heeft, wanneer en hoe komt de ziel dan in het lichaam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Bezieling vind plaats bij de foetus in de buik als het babytje onstaat vanaf het moment dat het gevormd wordt tot baby, dan wordt je een mens en daar hoort een ziel. God geeft leven, en dat is direct vanaf het prille begin!

Toegevoegd na 4 minuten:
een persoon en een ziel kan niet los van elkaar gezien worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ten eerste: wil je bezield worden, sta je er open voor.

Ten tweede: het kan door alles zijn. Het is voor iedereen verschillend. De een kan bezield worden door een preek in de kerk, de ander door een toespraak, door te luisteren naar goede muziek, door het lezen van een boek, etc.

Hoe vindt het plaats? Wat je hoort of leest of ziet raakt je diep. Het doet wat met je en het belangrijkste het heeft gevolgen. Het geeft richting en doel aan je leven. Waardoor je anders, gerichter, doelbewuster verder gaat.

Als je uit die bezieling leeft, je niet af laat leiden door zaken die er niet toe doen, spreek men van een bezield mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry, ik bedoel het eigenlijk anders. Als je gelooft dat de mens een ziel heeft, wanneer en hoe komt de ziel dan in het lichaam?
It just happens... Het gebeurt gewoon, daar kun je niets aan doen en niemand niet...

Een chauffeur neemt bezit van een auto... Een auto wordt gemaakt in negen maanden tijd... En op enig moment voor of na de geboorte offert een chauffeur zich op en neemt bezit van die auto... Wat hij dan doet is, hij maakt een connectie tussen auto en chauffeur middels een fluïdekoord... Daarmee bezegelt hij zijn bezit...

Hoe dat gaat is een mysterie en niemand weet dat... It just happens is het beste antwoord, maar ik moet er wat bijzetten want anders wordt het gewist...

Nooit geloven dat een mens een ziel heeft, het is andersom een ziel neemt een lichaam... Niet omdraaien, het is insoulation (in-carn-ation tegen in-soul-ation)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bezieling vind plaats zodra het lichaam wordt gevormd in de moederschoot.
De ziel kan er dan nog wel in en uit zweven.
Pas bij de geboorte vind er een verankering plaats.
Vooraf is doorgesproken welk leven je gaat krijgen en welke lessen je moet leren.
Niet alleen vind bij de geboorte een verankering plaats, maar de sluier van vergetelheid wist alles weg van voor die tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn idee is dat een ziel kiest om voor een bepaalde mensenleven geboren te worden. Hierbij heeft hij voor ogen dat hij een specifiek iets wilt leren in dat leven. Hij kiest dus ook voor een kind waarmee hij tussen twee ouders komt die hem zijn dingetjes kunnen leren.

Soms is een nog geboren lichaam een "prooi" voor meerdere zielen, die ervoor moeten "vechten" om met dat lichaam dat leven te kunnen lijden.

De ziel komt al ver voor de geboorte in het lichaam. Volgens mij heeft het lichaam een ziel gekregen als het al vanzelf kan bewegen. Van het eerste moment begint de leerschool al. En alles van de ouders doen, pikt het kind al op. Dit gebeurt niet alleen op de voor ons bekende manieren (zintuiglijk), maar ook op astrale wijzen. Jonge kinderen kunnen dat veel beter dan volwassenen. Moet je je bedenken wat een ongeboren kind al kan.

Dus wanneer komt de ziel in het lichaam: Als het kind de eerste eigen bewegingen heeft gemaakt, is de ziel er net.
Hoe gebeurt dit, in een oogwenk. Heel snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de mens een ziel heeft dan is die meteen aanwezig bij het ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ziel kan het ongeboren kind bezielen, ofwel hij bezoekt zo af en toe het ongeboren kind om te 'wennen' aan het aardse. Bij de geboorte is er geen terug meer.

Je kunt ook bezieling in bijvoorbeeld je werk leggen, muziek maken, enz. Dit wil aangeven dat het hoorbaar is dat je met hart en ziel musiceert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens het christendom bij de versmelting.