Wat is het nut van uittreden?

Ik lees nogal eens over uittreden hier op de site, ik weet dat het kan, maar ik weet niet waar toe het dient.
Ik weet wel dat het niet geheel ongevaarlijk is.

Toegevoegd na 3 uur:
voor de duidelijkheid, ik bedoel niet het verlaten van een groep. Maar het verlaten van je materiële lichaam, de buitenlichamelijke ervaring.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat heeft geen enkele nut, net zo min als de uittreder nut heeft... Wat wel kan spelen is, dat je ervan moet leren... Wat leren we dan: De astrale wetten... Alles wat je niet kent en toch doet is gevaarlijk, als je geen piloot bent is, de besturing van een vliegtuig aan jou toevertrouwd, gevaarlijk...

Als je ooit een keer ingetreden bent,en het daar niets vindt,is het nut van uittreden bijzonder groot! Dat het niet ongevaarlijk is,is mij niet bekend.

Mijn moeder heeft het meegemaakt en ook de lichttunnel gezien. vanaf die ervaring was ze absoluut niet meer bang voor de dood.

Als het over de kerk gaat, is het nut van uittreden evident... (Uittreden is toch: de kerkgemeenschap verlaten? Of is dat een germanisme?) Toegevoegd na 13 uur: Even serieus: Uittreden (uit je lichaam) kan een geruststelling geven omtrent de dood (als je naar 'gene zijde' reist), het kan je bewust maken van het paranormale vlak (zeg maar 'de vierde wereld') en het kan je nieuwsgierigheid bevredigen. Maar kijk ook een hier: http://www.parapsy.nl/items/informatie1d.html Buitenlichamelijk reizen is bovendien CO2-neutraal...

Uittreden is iets dat het zelf-gevoel doet wanneer de verbinding met de zintuigen is verbroken. Je hebt dan geen idee meer waar je bent, dus kun je overal zijn. Je hebt geen idee meer dat je ligt, dus kun je net zo goed zweven. Je zelf-gevoel geeft je dan de illusie dat je inderdaad zweeft. Het voelt aan alsof je je lichaam verlaat, want ergens weet je nog wel dat je lichaam in werkelijkheid niet zweeft. Het is die discrepantie tussen weten dat je lichaam niet zweeft, en voelen dat je wel zweeft, die de indruk van uittreding geeft. Uittreding kan inmiddels kunstmatig worden opgewekt. Er zijn meerdere goede beschrijvingen van patiënten die, tijdens een hersenoperatie waarbij ze bij bewustzijn moesten zijn, plotseling vertelden dat ze zich naast, achter, of boven hun lichaam bevonden. We weten daardoor precies welk deel van de hersenen voor dit gevoel zorgt. Om je vraag te beantwoorden: uittreden heeft dus geen nut. Het is een gevolg, een bij-effect, van het wegvallen van zintuiglijke prikkels. Het zelf-gevoel creëert dan zijn eigen lokatie, bij gebrek aan beter. Uittreden is dus geheel ongevaarlijk. Het is alleen dan gevaarlijk wanneer je het opwekt door iets geks met je hersenen te doen (elektrische stimulatie, drugs), maar ook dan is het niet het uittreden, maar de dingen die jij met je hersens uithaalt die gevaarlijk zijn. Uittreden is ook gevaarlijk als je eigenlijk al aan het sterven bent, maar net op tijd wordt gereanimeerd. Ook dan is het niet het uittreden, maar het ongeluk dat tot het bijna sterven leidde, dat gevaarlijk is.

Dat je dingen kunt die je niet in je lichaam kunt; zoals het vliegen over bossen en over huizen. Dus als je wilt weten hoe het voelt om te vliegen zo vrij als een vogel kan het heel nuttig zijn. Het kan ook heel vervelend zijn; bijvoorbeeld omdat ze trekken aan je benen. Als reactie wil je roepen maar dan blijkt dat je opeens geen stem meer hebt omdat je lichaam niet luistert naar je; omdat je er niet in zit :) Er zijn ook mensen die het inderdaad kunstmatig oproepen maar daar zie ik het nut niet van in. Als men het nodig vindt dat ik ga vliegen, merk ik het vanzelf en anders blijf ik rustig in mijn bed liggen.

of het nut heeft weet ik niet, maar ik heb ooit zo'n ervaring meegemaakt, en ik had er geen happy gevoel bij...ik lag wat te dommelen en op een gegeven moment toen ik mijn ogen opende, zat ik letterlijk met m'n neus tegen het plavond...toen ik mij een beetje bewoog, begon ik op een neer te slingeren, en toen trok iets in mijn rug(touw) mij hard terug naar beneden...was geen leuke ervaring..wellicht omdat ik er niet op voorbereid was...maar toch..

Je treed pas uit als je een bijna dood ervaring hebt en je geest je lichaam wil verlaten het gebeurd heel enkel bij een operatie. je bent dan dood en wordt dan toch weer bij leven gebracht door een levensreddende ingeep.

In de geestenwereld bestaan twee machten: de macht van de duisternis (Satan) en de macht van het licht (God). Je kunt met deze twee machten in contact komen. Voor de Satan zijn daar veel mogelijkheden, voor God maar 1: Jezus Christus (zie bron: Johannes hfst14 vers 6). Uittreding is duidelijk geen manier om met God in contact te komen. Als je geest je lichaam verlaat, heeft dat invloed op die geestenwereld. Het heeft vooral nut (dat woord gebruik je in je vraagstelling) voor de macht van de duisternis. Satan heeft maar 1 doel en dat is God van de troon stoten. Hij haat God en alles wat Hij gemaakt heeft. Jij bent naar Gods beeld gemaakt (bron 2 Genesis 1:260, dus hij haat jou ook. Het is een wederkerige invloed. Dit soort occulte ervaringen zorgen voor een negatieve invloed op jou als persoon. Dat kan bewust of onbewust plaatsvinden. Meestal onbewust, zodat mensen die het hebben meegemaakt het zullen ontkennen. Maar dat het een slechte invloed is, moge duidelijk zijn. En het brengt je zeker niet dichter bij God.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100