Is er een paranormale gaven die wel mogelijk?

telekinese, 6e zintuig, het zien van geesten, voelen wat er gaat gebeuren.
Is er iets wat wel mogelijk is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt er maar net aan of JIJ erin gelooft! Dan is alles mogelijk....

Ja zeker, allemaal. Je moet alleen niet naar Skeptis of wetenschappers kijken.

Op basis van de quantumfysica, met name de non lokaliteit, heeft men een experiment gedaan met twee proefpersonen die samen in één ruimte twintig minuten mediteren, om contact te maken, verbonden te raken. Vervolgens werden ze naar twee verschillende, goed afgesloten (farraday) ruimtes gebracht. De ene proefpersoon werd blootgesteld aan lichtflitsen, waarbij bepaalde hersenactiviteit was waar te nemen. Bij de ander persoon, die niet aan iets werd blootgesteld, mat men gelijktijdig dezelfde hersenactiviteit. Bij proefpersonen die niet samen hadden gemediteerd was het effect niet waar te nemen. Lijkt mij duidelijk een vorm van telepathie... Toegevoegd na 13 minuten: Overigens, in 1895 beweerde Lord Kelvin, voorzitter van the Royal Society of England, nog, dat vliegen (heavier than air flight) volstrekt onmogelijk was. De wetenschappelijke elite zit er wel eens naast.... Toegevoegd na 19 minuten: Het bovenste betreft een onderzoek van Jacobo Grimberg-Zylberbaum, universiteit van New Mexico, 1994 Wordt onder andere aan gerefereerd op spiriwiki, zag ik net: http://spiriwiki.com/index.php?title=Quantumfysica Toegevoegd na 1 uur: Het onderzoek is niet geheel onomstreden, zoals je in de reacties kunt lezen.... Toegevoegd na 1 uur: Dit geld ook voor het onderzoek van Dick Bierman, bekend als een kritische geest en een scepticus onder de parapsychologen, die aantoonde dat proefpersonen van tevoren aanvoelen wat voor categorie plaatje ze gaan zien. Bierman onderzocht 10 proefpersonen met hersenscans en zag aan hun brein dat ze foto’s van sex en geweld voelen aankomen, 3 seconden vóór de foto verschijnt. Toegevoegd na 1 uur: En dan dit nog: als iets wetenschappelijk aantoonbaar is, is het niet meer paranormaal. Toch? Toegevoegd na 3 uur: Hieronder ook nog het adres waar je de publicaties van Dick Bierman kunt vinden! Toegevoegd na 3 uur: De onderste link is een vertoog over parapsychologische experimenten en duiding daarvan...

Bronnen:
http://m0134.fmg.uva.nl/publications/
http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/7645046/
http://www.parapsy.nl/uploads/w1/Ned.T.v.P...

Jij gelooft nergens is, en dat is heel goed, want geloven daar heb je niets aan... Ik weet dat telekinese waar is, net zo waar als ik iemand opbel... Maar ik kan zeggen wat ik wil, wat jij niet in ervaring kent, is onwaar voor je... Als ik 30 jaar geleden vertelde dat telekinese net zoiets is als een mobieltje, dan zei je dat mobieltjes net zo min zouden bestaan... En ik zal je nog sterker vertellen, jij gelooft niet in dat soort zaken omdat het er voor jou niet mag zijn... En daarom is het er ook niet, dat is nu net de reden... Stel je voor ik leer jou de astrale wereld kennen, en dan heeft het bestaan er een spook bij, daar zit toch niemand op te wachten... Dus daarom hou ik maar wijselijk mijn mond en zeg: Alles wat je verzint is niet waar...

"Voelen wat er gaat gebeuren" is volgens mij niet paranormaal maar gewoon intuïtie.

Alles is mogelijk, je moet alleen wel de gave hebben. Ik weet van deze dingen zeker dat het bestaat en dat het kan. Het is geen geloven, het is weten. En omdat jij iets niet ervaart, wil het nog niet zeggen dat het niet bestaat of mogelijk is. Ik heb genoeg bewijs om te weten dat het mogelijk is, en misschien kom het bij jou ook wel. Het is maar net of je er voor open staat.

Alles is mogelijk, maar tot op heden is er nog NIETS van enige paranormale activiteit overgebleven op alle, vaak zeer grondig en bij herhaling onderzochte gebieden. Het enige waar we inmiddels vrij zeker van zijn, is dat de mens over een groot zelfgenezend vermogen beschikt dat we kunnen aanboren door middel van het placebo-effect. Vrijwel alle alternatieve geneeswijzen, maar ook een groot deel van de reguliere geneeskunde, maakt hier gebruik van. Het probleem zit hem nog een beetje in het 'sturen' , door middel van ondermeer visualisatie. Maar wie weet komen er in de toekomst ook betrouwbaardere methodes die voor iedereen kunnen werken. Daarnaast is het een feit dat mensen iets dat ze per se willen geloven heel sterk afgeschermd houden van alles wat dat geloof onderuit zou kunnen halen. Of het nu een ongeschikte geliefde is, een onverwezenlijkbare droom of een paranormaal verschijnsel. Hoeveel bewijzen er ook komen voor het feit dat het allemaal niet werkt, er zullen mensen blijven roepen dat het allemaal wel degelijk echt waar is. Tussen de oren kan dat natuurlijk ook zo zijn, maar dat maakt het nog geen stoffelijke, bestaande, bewijsbare of reproduceerbare verschijnselen. Van alle dingen die jij noemt is er tot op heden nog niets overeind gebleven, maar er zijn nog wel hele kuddes gelovigen, dus wie weet wordt er ooit nog iets gevonden. Ik ben benieuwd, maar als je het niet erg vind hou ik niet mijn adem in....

Ieder mens accepteerd het woord intuïtie. Is een dagelijkse uitspraak en daar kijkt geen mens meer van op. Intuïtie is ook waar het bij al die andere dingen om draait. Alleen is in die gevallen de intuïtie scherper en hoger ontwikkeld. Zi is het ook met andere gaven, zo kan je gehoor, reuk of zicht hoger ontwikkeld zijn, zodat je kunt horen, ruiken of zien wat er in het verleden of de toekomst is. Eigenlijk helemaal niet zo vreemd allemaal, anders hadden ze het wel para-abnormaal genoemd.

ja , alles is inderdaad mogelijk, maar heel veel mensen beweren dat ze wat kunnen waarnemen of zelfs zien, terwijl het meestal gewoon uitgelegd kan worden dat het heel wat anders is wat ze zien of voelen, Paranormaal is erg in en veel mensen willen gewoon interessant doen of maken misbruik van het vertrouwen van een ander. Zo ontstaat er een sterke weerstand van de tegenpartij, die alleen maar groeit. Terwijl de mensen die echt met paranormale zaken op een goede manier bezig zijn, ook enorm aan het groeien is. de kloof tussen deze twee geoepen wordt daardoor alsmaar groter en dieper. Het is nu wachten op een duidlijk bewijs dat paranormaal bestaat en dat is alleen een kwestie van tijd, want die komt er zeker!

Ik geloof in een God, maar in paranormale dingen geloof ik niks van. Het Zesde Zintuig, Char....nee nee....come on snap out of it

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100