Wat is het verschil tussen een Dandelion en een Orchidee kind ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ah ik bedoel natuurlijk het verschil tussen een Dandelion KIND en een Orchidee kind .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
11 jaar geleden
Volgens mij EXACT hetzelfde als in deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/verschillen-tussen-hsp-kristal-indigo.350030
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Crio, hier worden de 'gewone kinderen' van de 'kasplantjes' gescheiden!

Antwoorden (1)

Het kind van een paardenbloem (Dandelion) is een zaadje met een pluisje er aan, het kind van een orchidee is een zaadje zonder pluisje.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat gedoe met paardenbloemkinderen en orchideekinderen uit de spiriwiri-wereld is een beeldspraak: paardenbloemen gedijen overal (dus paardenbloemkinderen ook), orchideen doen het alleen onder hele specifieke omstandigheden goed (dus orchideenkinderen ook).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah Dandelion is een paardenbloem ! Bedankt voor je reaktie.
Ik ken een kindje in mijn omgeving , dat misschien aan de orchidee vorm voldoet . Ik weet niet of dat gaat lukken want het kind gaat naar de créche in plaats van overdag bij moeders thuis. En bij moeders thuis is wel het beste voor gevoelige kinderen denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hele onderscheid is volgens mij onzin, elk kind heeft zo zijn/haar specifieke behoeften. Dat een kind makkelijk 'wortelt' op alle plekken, wil niet zeggen dat er geen aandacht voor hoeft te zijn. En dat een kind gevoelig is, wil niet zeggen dat het per definitie beter af is bij moeder of bij behandeling als gevoelig kasplantje. Uiteindelijk zal het toch op deze wereld moeten leven en in deze maatschappij mee moeten draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@stippel: jammer van de superlatieven en kwalifikaties. Overigens wel een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar ik me nog het meest zorgen over maak is dat (groepen) mensen hele eigen stickertjes gaan verzinnen om uiting te geven aan het feit dat ze hun kind bijzonder vinden. ELK kind is bijzonder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Orchideeen zijn geen parasieten.
Een orchidee wortelt wel om een boomstronk heen, maar steelt geen water of voedingsstoffen van de boom.
Een orchidee leeft op waternevel in de lucht, en op regen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn gevoelige kind was uiteindelijk beter af juist NIET veilig bij moeders (vaders in mijn geval) thuis. Veilig is leuk, maar zo leren ze nooit wat, niet hoe ze zich kunnen hanteren in de buitenwereld.