Hoe voorkom ik dat mijn wierookstokjes iedere keer ophouden met branden?

Er staat geen wind/tocht oid.
Het gaat voornamelijk om de wierook stokjes van Nag Champa (verschillende geuren) die iedere keer ophouden met branden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt vaak aan de kwaliteit van de stokjes. Dan zijn ze niet compact of juist los genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar was ik al bang voor ja.. Met die goedkope wierook bij de blokker bijvoorbeeld heb ik nergens last van. Maar die heerlijke Nag Champa waar je wat meer voor betaald, daar heb ik juist problemen mee! :(

Het beste antwoord

Je kunt ook overwegen om je wierook te branden in speciale doosjes. Kun je of online kopen of by Xenos
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ruik je de geur dan ook (even) goed? En zorgt dat ervoor dat het stokje wel blijft branden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik gebruik ook zo een doosje, zoals je op het plaatje ziet zitten er allemaal gaatjes in het doosje. Door de gaatjes komt dan de geur vrij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...en dat kan stinken, lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat geef jij je hond te eten dat deze zo meurt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste oplossing, werkt super! dankjewel

Andere antwoorden (5)

droog bewaren en na aansteken niet meer aanzitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze worden droog bewaard, en na aansteken niet meer aangeraakt. Echter houden ze er na 3/4 minuten mee op... dus dan steek ik ze weer aan, en na enkele seconden/minuten houden ze er weer mee op.
Dit heeft domweg met het vochtgehalte in de kamer te maken. Als je dure electronica koopt zit er altijd een zakje silical-hagel bij: een soort soda dat vocht slurpt maar je kunt het ook per groot pak kopen bij Gamma, Blokker, Kruidvat, etc, als regenerator v/d vochtvreter.
Regenereren doe je op 60°C op een theelichtje (af en toe roeren) waarna de korrels van helder in rose veranderen.
Daarna alles in doosje met gaatjes - een grotere luchtdichte doos met de wierookstokjes erbij en blijven ze voortaan wel droog.
Overigens wordt dezelfde manier ook in de landbouw gebruikt om lasstaven droog te houden - en de juwelier om zijn dure binnenwerkjes in te repareren gouden horloges niet te laten roesten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even tijdelijk op een radiator leggen. Daarna aansteken. Wachten totdat ze gloeien over een stuk van 1cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We leggen ze altijd in keukenpapier in het zonnetje. Het vocht kan in het keukenpapier trekken en ook verdampen. Een schaaltje met daarop het keukenpapier en daar je stokjes weer op. Niet dichtvouwen en laat maar een middag staan. Ook het thuis bewaren kan het best op een droge plek gebeuren of weer in keukenpapier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie +
Gebruik zo'n plankje waar ze onder een hele kleine hoek in staan en zet ze niet bijna rechtop. Degenen die ik in de haast in een pot steek doen het soms ook wat minder. Voordeel van zon plank is dat de asresten ook gelijk worden opgevangen. Maar door de bijna horizontale stand branden ze beter, dat is hetzelfde idee als met een lucifer, houdt je die horizontaal brandt je veel sneller je vingers dan wanneer je hem rechtop houdt (een lucifer gaat dan soms ook uit)

Ik bewaar ze wel droog, maar zelfs degene die we zelf uitmaken en de volgende dag weer aansteken doen het meestal probleemloos.

Toegevoegd na 5 minuten:
zie het plaatje maar ik moet wel zeggen dat ik ze veel platter erin heb dan op die foto, dit is wat mij betreft nog te veel rechtop.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Heb zo'n plankje geprobeerd. Werkte al beter! Maar heb ook zo'n kistje gekocht, en dat werkt nog beter.
Bedankt voor je antwoord.