Wie heeft ervaringen met NEI behandelingen, Inner child therapie en/of Chakra Balancing technieken en kan me er meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K
Cryofiel
14 jaar geleden
Oei oei oei, lieve congoleo, waar ga je heen, en waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet voor mezelf deze keer!
Maar lief dat je informeert....
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, oordeel toch niet zo snel over iets waar je helemaal geen ervaring mee hebt, dát vind ik nou dom.
Cryofiel
14 jaar geleden
't Is een roep van mijn intuïtie... Dat is toch juist goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, intuitie? Het lijkt me eerder een vooroordeel.
Cryofiel
14 jaar geleden
De intuïtie van de één is het vooroordeel van de ander. Als jij intuïtief aanvoelt dat een bot persoon eigenlijk een heel lief hartje heeft, is dat jouw intuïtie. Iemand die net door die botte persoon is bedreigd, zal jouw intuïtie als vooroordeel bestempelen.

Het beste antwoord

Ja, zowel met Nei als Inner Child.
NEI is een methode waarmee onverwerkte emoties en trauma’s uit het verleden op een eenvoudige en snelle manier zijn op te lossen. Deze emoties en trauma’s (waar men zich niet bewust van hoeft te zijn) kunnen veel invloed uitoefenen op ons dagelijkse leven.
De methode is ontwikkeld door Roy Martina. Het werkt met spiertest en het is een simpele methode om onbewuste blokkades op te lossen.

Inner Child wordt in Nederland meestal Innerlijk Kind genoemd. Je kunt hier talloze workshops in volgen, o.a. Helios Reikicentrum, bij het Aumn Instituut, maar ook bij taloze andere centra gericht op persoonlijke groei.
Het is een zeer krachtige methode om 'trauma's' of blokkades die je hebt over gehouden uit je kindertijd te helen.
Ik heb het zelf ooit gedaan bij Helios Reikicentrum en dit was een fantastische ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die spiertest heb ik zelf getest, in volledige samenspraak met de spierkinesioloog. Zie
http://www.skepsis.nl/spiertest.html . Onlangs, maar liefst vier jaar later, is het eindelijk gelukt iemand anders te vinden die de spiertest wilde laten onderzoeken. Dat staat in het laatste nummer van de Skepter beschreven. Ook deze test was overigens negatief. Zie
http://www.skepsis.nl/nieuws.html . Achtergrond over Roy Martina:
http://www.skepsis.nl/martina.html .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat je vrij dit wel of niet te willen of geloven.
Ik ga af op mijn eigen ervaringen en die zijn positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, da's de korte termijn. Dat doen veel mensen. Het probleem dat ik daarin zie, is dat je er nooit verder mee zult komen. Die positieve ervaringen zijn er. Ze zijn bekend, ze zijn erkend. Maar: vind je het niet interessant te weten, WAAROM je zulke positieve ervaringen hebt? Als je dat namelijk weet (en accepteert!), kun je verder komen. Je wordt er krachtiger van. Je vindt je eigen kracht, in plaats van afhankelijk te zijn van de kracht van anderen. Daar komt bij dat je, door te begrijpen, meer mensen kunt helpen dan door niet te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat ik daar afhankelijk van ben? Ik heb dit jaren geleden een keer geprobeer, de ervaring was positief en ik ben weer verder gegaan.
Juist al deze ervaringen hebben mij geholpen om in mijn kracht te staan en mijzelf, en anderen, beter te begrijpen!
Het is zo gevaarlijk om snel te oordelen over anderen, terwijl je er zo weinig van weet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, ben je er nu van losgekomen dan? Zie je nu in dat je toen de eikel van Dombo in handen hebt gehad? Wat ik bedoel te zeggen is: die eikel heeft Dombo veel goeds gebracht, maar Dombo kon pas écht groeien toen hij inzag dat hij die eikel helemaal niet nodig had. Dat hij, weliswaar voor zijn eigen bestwil, was bedrogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoef helemaal nergens van los te komen en ik ben ook helemaal niet bedrogen.
Ik vind dat je een behoorlijke vermoeiende en agressieve manier van discusiëren hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens. Mijn eerste reactie was slechts het toevoegen van een stukje informatie. Ik geef dus iets extra's. Daarna plaats ik jouw positieve ervaringen in een context. Ik erken hun bestaan expliciet, maar ik vertel dat je net een tikje verder kunt kijken, en dat ik denk dat dat goed is. Dat jij je voelt aangevallen, zegt misschien meer over jouw vurige behoefte aan een bepaald soort zekerheid.

Andere antwoorden (2)

Het zijn alternatieve geneeswijzen die niet wetenschappelijk bewezen zijn. Met andere woorden, het is nog nooit aangetoond dat dergelijke behandelmethodes beter werken dan het slikken van placebopilletjes. Maar als je graag kwakzalvers rijker wil maken, be my guest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nei is van Roy Martina, zo makkelijk te googelen dat ik het bij dit laat...

Inner Child Therapie is in XiniX´woorden, net als de Auto en Chauffeur metafoor die hij steeds aanhaalt... Men spreekt tot de chauffeur om de zaken voor de auto in een beter of gezonder daglicht te krijgen/plaatsen...

Chakra Balancing is een therapie die ervan uitgaat dat een gezond mens harmonie heeft in de 7(?) verschillende Chakra´s... Dus dan worden alle chakra´s gemeten en geharmoniseerd...

Mag ik het hier bij laten, Congoleo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, Roy Martina... Da's degene achter de spierkinesiologie, die ik eens heb getest (met negatief resultaat). De heer Martina staat bekend om zijn vele beweringen, waarvan een aantal aantoonbaar misleidend. Hij weigert echter consequent de dialoog aan te gaan, of zelfs maar uitleg te geven. Voor hem is alles wat hij heeft bedacht een lucratief zaakje. Voor de patiënten die door hem (of zijn volgelingen) worden misleid ligt dat helaas anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Don´t shoot me, kill Roy... (Grapje mag toch wel, een kleintje dan...)