Hoe populair is Feng Shui?

In welk daglicht staat het tegenwoordig, is er veel veranderd met het aanzien van vroeger of hoeveel mensen doen hier nu actief aan?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Feng Shui is heel breed, en kent ook veel stromingen. Zo zijn er Feng Shui binnenhuisarchitecten of woonhuisadviseurs die een beetje verstand hebben van indeling en kleuren, en je prima kunnen adviseren over je inrichting. En dat je je daar dan vervolgens prettig bij voelt, dat hoeft helemaal geen onzin te zijn.

Maar dit is ook Feng Shui:
""De combinatie van drie Chinese munten geknoopt met een gouden draad is een van de beste manieren om rijkdom aan te trekken. Ze symboliseren een overvloedige bron van inkomen en zijn een van de essentiële ingrediënten van een `Wealth Vase`. Zowel de vorm als het aantal van drie stuks symboliseert de krachtige, gunstige eenheid van hemel, aarde en mens. Plak de munten in uw portemonnee (met het actieve yang kant met 4 tekens bovenop) om uw geldgeluk te activeren. Deze munten worden geleverd met een rode envelop met gunstige Chinese tekens. U kunt de envelop gebruiken om uw wens te activeren. Schrijf uw wens op en plaats in de envelop voor ten minste 9 dagen. U kunt in de envelop ook belangrijke documenten plaatsen, bijvoorbeeld een visitekaartje van u of uw zakenpartner."
http://www.fengshuiwebwinkel.nl/a-24518133/amuletten-en-munten/3-chinese-munten

Om eens te kijken hoe het zit met de belangstelling voor Feng Shui, is Google trends wel een aardige bron. Als we mogen aannemen dat als iets populair is, er ook veel naar wordt gezocht op Google, dan mag je voorzichtig stellen, dat Feng Shui een tikkeltje op zijn retour is. Maar dat zal vast ook komen omdat de concurrentie op dit gebied groot is. Er komt iedere week wel iets nieuws, waar we tegen forse betaling heel gelukkig van kunnen worden.

Hoe het (in onderstaand plaatje) komt dat mensen tegen de kerst/oudjaar opeens als razenden gaan zitten zoeken op Feng Shui is mij een raadsel. :-)

Lees ook dit artikel. Enigszins gedateerd maar wel grappig.
http://www.skepsis.nl/vrom.html