Laatst heb ik gehoord dat ergens in je lichaam een plaats is welke de verzorgingsplek genoemd wordt. Wie weet waar deze plek in of op het lichaam zit?

Deze plek zou dus staan voor je verzorgende karakter.

Het beste antwoord

Bij droomuitleg wordt de linker arm wel eens gezien als symbool voor een verzorgend karakter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de rechtervoet staat symbool voor een schop onder de kont!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef alleen maar door wat sommigen vinden, in de hoop dat 't is wat de vraagsteller zoekt. Ik zeg niet dat het mijn mening is. Mijn mening doet er niet toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat beeld kreeg ik ook gelijk, Bas!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jodel Ik vind jouw reactie spontaan en in feite een + waard want dat is volgens mij een logisch gevolg op het soort antwoord dat widar geeft op deze vraag. Anyway... Have Fun Anyway!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@GerdaMaria: Wat, ik geef eens een zweefantwoord en dan is 't niet goed? Huh?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Widar Op zweefantwoorden krijg je zweefreacties hé, of zijn het uit de Jodelhoek zweepreacties - hahaha ... begin al maar te zweven dan zie je de lol ervan in ;-) Fijne zondagavond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat, 3 minnen pas?! Dat kan beter, minkukels!

Andere antwoorden (2)

Zo'n plek zit er niet in of op je lichaam.

Net zo min als dat er daadwerkelijk een "talenknobbel" op of in je lichaam zit.

Dit soort begrippen vinden hun oorsprong in de frenologie. Dit is de inmiddels geheel verlaten theorie die zei dat iemands karakter af te lezen was aan de vorm van het hoofd.

Iemands karakter heeft dus niets te maken met
bepaalde aanwijsbare plekken of knobbels.

Toegevoegd na 1 minuut:
Men weet nog steeds niet helemaal precies hoe dat zit met "karakter".
Vermoedelijk ligt een deel van je karakter vast in je erfelijke eigenschappen, maar zeker is hoe dan ook dat je omgeving een grote invloed heeft op je karakter. De opvoeding speelt dus ook een belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Men weet nog steeds niet helemaal precies hoe dat zit met "karakter".@
Is karakter niet tijdens je leven opgebouwd ter bescherming van je ziel? Puur Zijn heeft geen karakter nodig m.i.
En dan besta je uit Goddelijke Liefde die onvoorwaardelijk is naar en voor iedereen. @erfelijke eigenschappen@ Zijn m.i. overgenomen handelingen en inzichten waar je mee bent opgegroeid en dit zelf verder gebruikt in je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Jodel: erfelijke eigenschappen zitten in het dna-materiaal wat je met je geboorte mee krijgt. In je genen, dus. Een ziel heb ik niet en in een god geloof ik niet.
Zou ik dan geen karakter hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals jij op mij overkomt zie ik het als Ego :) @erfelijke eigenschappen: kleur van de ogen, van het haar, de vorm van de kin enz. zitten idd. in je dna, je genen.
ongrijpbare' eigenschappen als muzikaliteit en intelligentie, en ernstige ziekten. Karaker:
verlegen
teruggetrokken
open
naief
onzeker
brutaal
bijdehand
stil
arrogant
en zo zijn er uiteraard nog veel meer karaktereigenschappen. Mag ik jou vragen wat je met spiritualiteit hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, ja tuurlijk heb jij wel karakter, heel veel mensen beschermen hun ware zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik met spiritualiteit heb?
Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. De nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring.
Ik heb al een heel leven achter de rug met heel veel ervaringen. Ik denk na over het leven en het ontstaan daarvan.
Niks wazigs.
Niks vage termen zoals ego en ziel en geesten en 'nieuwe tiijd' en 'new age' en dat soort dingen. Moderne flauwekul onder de noemer van spiritualiteit: daar heb ik niks mee. Als ik als iets met religie heb, dan is het met het Boeddhisme.
Misschien bedoel je de amygdala, kleine amandelvormige structuren die je gevoel"huisvesten".
Daar komt de drive vandaan te willen zorgen, het voelen van liefde etc.
Deze gevoelens die aldaar "vandaan "komen kunnen alleen tot wasdom komen door een (goed) werkend brein.
Trauma's en angst almede bepaalde persoonlijkheidsstoornissen zoals CD kunnen de communicatie tussen gevoel en verstand verzieken.

Toegevoegd na 15 uur:
Deze info komt uit vakbladen betreffende psyche en hersenen alsmede wetenschap in het algemeen en vakbladen op het gebied van logopedie, psychologie en neurologie.
Het is voor mij echter ondoenlijk exact te onthouden waar ik wat gelezen heb.
Ik raadpleeg Wiki vrijwel nooit maar raadpleeg bij voorkeur
standaardwerken en vakbladen alsmede mijn toegang tot professionals.
Dat betekent echter niet dat er geen verschillen in inzicht bestaan.
Relatief gezien zijn we nog maar kort bezig met echte neurowetenschap, omdat eerder de middelen daartoe ontbraken.
Vooral de FMRI en goede onderzoekprotocollen hebben ons een heel stuk verder geholpen.

Helaas is ook gebleken dat we heel veel NIET weten, hooguit vermoeden.....

Dat mijn antwoorden dus af kunnen wijken van Wiki is niet zo verwonderlijk maar GV is niet de plaats waar alleen staat"raadpleeg WIKI".
Dan immers waren we snel klaar met beantwoorden van vragen.

De kunst is immers om vermeerdering van kennis en inzicht te bewerkstelligen. Daar hoort ook het geven van onjuiste antwoorden bij , welke dan door andere antwoorden gecorrigeerd kunnen worden.

Lopen we als een persoon achter een bepaalde kennisbron aan , dan zal dat eerder leiden tot vernauwing dan verbreding en verdieping van kennis en inzicht.

Niets is beledigend bedoeld.