Laatst heb ik gehoord dat ergens in je lichaam een plaats is welke de verzorgingsplek genoemd wordt. Wie weet waar deze plek in of op het lichaam zit?

Deze plek zou dus staan voor je verzorgende karakter.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij droomuitleg wordt de linker arm wel eens gezien als symbool voor een verzorgend karakter.

Bronnen:
http://www.grotebeer.net/droomsymbolen_let...

Zo'n plek zit er niet in of op je lichaam. Net zo min als dat er daadwerkelijk een "talenknobbel" op of in je lichaam zit. Dit soort begrippen vinden hun oorsprong in de frenologie. Dit is de inmiddels geheel verlaten theorie die zei dat iemands karakter af te lezen was aan de vorm van het hoofd. Iemands karakter heeft dus niets te maken met bepaalde aanwijsbare plekken of knobbels. Toegevoegd na 1 minuut: Men weet nog steeds niet helemaal precies hoe dat zit met "karakter". Vermoedelijk ligt een deel van je karakter vast in je erfelijke eigenschappen, maar zeker is hoe dan ook dat je omgeving een grote invloed heeft op je karakter. De opvoeding speelt dus ook een belangrijke rol.

Misschien bedoel je de amygdala, kleine amandelvormige structuren die je gevoel"huisvesten". Daar komt de drive vandaan te willen zorgen, het voelen van liefde etc. Deze gevoelens die aldaar "vandaan "komen kunnen alleen tot wasdom komen door een (goed) werkend brein. Trauma's en angst almede bepaalde persoonlijkheidsstoornissen zoals CD kunnen de communicatie tussen gevoel en verstand verzieken. Toegevoegd na 15 uur: Deze info komt uit vakbladen betreffende psyche en hersenen alsmede wetenschap in het algemeen en vakbladen op het gebied van logopedie, psychologie en neurologie. Het is voor mij echter ondoenlijk exact te onthouden waar ik wat gelezen heb. Ik raadpleeg Wiki vrijwel nooit maar raadpleeg bij voorkeur standaardwerken en vakbladen alsmede mijn toegang tot professionals. Dat betekent echter niet dat er geen verschillen in inzicht bestaan. Relatief gezien zijn we nog maar kort bezig met echte neurowetenschap, omdat eerder de middelen daartoe ontbraken. Vooral de FMRI en goede onderzoekprotocollen hebben ons een heel stuk verder geholpen. Helaas is ook gebleken dat we heel veel NIET weten, hooguit vermoeden..... Dat mijn antwoorden dus af kunnen wijken van Wiki is niet zo verwonderlijk maar GV is niet de plaats waar alleen staat"raadpleeg WIKI". Dan immers waren we snel klaar met beantwoorden van vragen. De kunst is immers om vermeerdering van kennis en inzicht te bewerkstelligen. Daar hoort ook het geven van onjuiste antwoorden bij , welke dan door andere antwoorden gecorrigeerd kunnen worden. Lopen we als een persoon achter een bepaalde kennisbron aan , dan zal dat eerder leiden tot vernauwing dan verbreding en verdieping van kennis en inzicht. Niets is beledigend bedoeld.