Kun je de energie van beschermengelen 'cadeau' doen aan anderen?

LET OP: ik ben maar een leek en het kan overkomen als een stomme vraag...

Stel dat je nogal een spannend en turbulent leven leidt; waarschijnlijk kost het je beschermengelen veel energie om je af en toe weer te moeten redden van iets gevaarlijks. Maar stel nu dat je mindert of stopt en dus in minder gevaarlijke situaties terecht komt; je beschermengelen hoeven dan minder aandacht aan je te besteden. Kun je nu de energie die ze niet meer aan jou hoeven te besteden afstaan aan geliefden? Zodat mensen waar je van houdt net iets meer bescherming kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (10)

Iedereen heeft zijn eigen beschermengelen, daar kunnen ze zelf dingen aan vragen. Maar je kan zeker aan je eigen engelen vragen of ze hulp willen sturen aan iemand.
Alles mag! Engelen dringen niets op, dus het is zowiezo verstandig om te vragen!
(minnen maar mensen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plusje mag ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker Ed, dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnen vallen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het klopt wat Meike zegt.
Je kunt altijd alles aan iedereen en iets vragen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, zo is het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee heb je en ja krijg je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je graag minnen of zo? Je hebt er al bij 2 antwoorden om gevraagd. Of kun je stiekem eigenlijk niet tegen minnen en probeer je ze zo te voorkomen? Van tevoren een min belachelijk maken, zodat niemand ze durft te geven vanwege een onzinnig antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja hoor Widar, je mint maar. Ik weet alleen niet of het is omdat jij het er niet mee eens bent of omdat het geen goed antwoord is.
De vrager vraagt iets, is het dan geen goed antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei niet dat ik ging minnen, ik vroeg me alleen iets af. Maar om je vraag te beantwoorden: de vraag gaat over iets dat niet aantoonbaar is, waarbij iedereen dus zijn eigen ideeën erop na kan houden. Ieder antwoord dat vanuit een eigen idee is gesteld, is dus goed. Ik zou het pas minnen als het wetenschappelijke of morele onjuistheden zou bevatten, of niets bij zou dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dank je voor je uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeskooltje heeft mijn uitnodiging aangenomen haha.
Wat een mooie avatar zeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als iedereen zijn beschermengelen heeft, hoe kan het dan dat heel veel mensen toch in bepaalde situaties terecht komen. (ongeval bv) als het niet te voorkomen is (anders zou het niet kunnen gebeuren) wat kan een beschermengel dan wel? (heb het even niet over intuïtie dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hebben gewoon luie engelen, Euca ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#proest#
of zoiets als vleugellam? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mens heeft een vrije wil. Daarom doen mensen ook dingen `tegen beter weten in`.
Beschermengel of hoe je t ook wilt noemen inspireren de mens, maar de mens kan dit naast zich neer leggen en zijn eigen keuze maken. Alles mag!
Je kan dus `door schade en schande wijs worden`. Maar als je naar je engel zou luisteren, is dit gezegde niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moeten ze vrees ik wat harder spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook zijn dat je beter moet luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik luister heel goed, maar ik hoor gewoon niks. Misschien zijn de mijne op vakantie. (Ik zou ook vakantie willen als ik engel was en ik had mij als taak.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was misschien niets te zien, maar zo'n brommer hoor je duidelijk aankomen. En als ik iets niet zie, maar wel hoor aankomen, dan hou ik ook in, automatisch, omdat ik ook wel weet dat er anders ongelukken kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar was 't er ook zoeen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe 't ook kwam, engelen, gidsen, of gewoon een goed gehoor, blij dat het kind het heeft overleeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh conqie, wat een herkenning in je verhaal, krijg er kippenvel van.
Mooi dat je het verteld heb.
Ik bedoel de peuter in het water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, mooi verhaal Conqie, mooi dat jij dit kon doen.
Zo gebeurt het best vaak, ja, soms ook met hele simpele dingen.
Ik ging laatst naar bed en had een onbedwingbare drang om mijn kussen op te tillen en toen ik dat deed zat er een hele enge grote duizendpoot onder. Nu is dit maar een onbelangrijke gebeurtenis, maar zo zijn er veel meer.
Maar ik vind het jammer dat mensen dit moois moeten missen omdat ze letterlijk álles verwerpen dat in die richting wijst, als het hun overkomt "verklaren" ze alles rationeel. Dat is niet zo erg, maar ze doen het ook bij mensen die deze ervaringen anders opvatten dan zij en dat voelt voor mij alsof het wordt bezoedeld, terwijl ik als zoiets gebeurt, dan dankbaar ben en een heerlijk gevoel mij doorstroomt.
Dus deze dingen houd ik maar voor mij, wat ook goed is. Als ík het maar weet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
conqie, je verhaal van de kleuter in het water is vrijwel mijn eigen ervaring!
Alsof je mijn verhaal zit te vertellen. Meike, ja hoor, vertel maar niet te veel.
je zit zo in een zinloze discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter een discussie dan geen discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA, mooi is dit. Ik maak zelf kaartjes om te versturen speciaal voor een persoon en daar krijg ik de mooiste teksten bij.
Idd. komt het in je hart en als je dat aanvaard is het leven zoooo mooi!
Maaarre die duizendpoot was geen gewone duizendpoot die ik al vaker had gezien, maar een héle grote roze. Echt groot. En hij had geeneens schoentjes aan, haha.
Ik heb even naar jouw plaatje gekeken en goeie genade is dit een echte of een bewerkt plaatje. Waar hebben ze zulke grote??
Maar goed, zo zijn er vele voorbeelden te geven van gebeurtenissen waarvan je weet dat je het nooit zelf bedacht zou kunnen hebben of dat je het nooit geweten had kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je dan nagaat, dat er .....tig engelen op de punt van een ordinaire naald passen, dan moet je toch wel een beste bult respect voor die imaginaire minuscule wezentjes opbrengen.
Al hadden naalden vroeger een veel stompere en dus bredere punt, het blijft een kunststuk!
Het frappeert mij trouwens wel, dat de vraagsteller er zo maar van uit gaat, dat er zo iets als engelen bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan me nog een koninginnendag herinneren hier in apeldoorn waar volgens mij geen 1 engeltje op de naald zat. wat een....$&#&#&$ drama, vreselijk gewoon. daar had een hele vlucht of kudde engelen niets aan kunnen veranderen of voorkomen.
of hebben sommige personen een voorkeurspos. omdat ze de dans zijn ontsprongen of geluk hebben gehad?
maar waarom dat kindje, en het vrijwilliger van de plaatselijke voetbalvereniging bv dan niet? maar goed, ik zie dat het om duizendpoten gaat. las net hiervoor iets over een soort van waarschuwing over een zinloze discussie.... denk dat ik m snap. (of hou me van gekke, dat kan natuurlijk ook!!) :-) die duizendpoot op het plaatje is natuurlijk niet echt(gouden pootjes, en een wel heel erg enorm mega XXL) overigens ben ik ook op een (voor mij) onverklaarbare wijze 2 keer 'gewaarschuwd' omdat ik onder een auto wilde lopen (ben af en toe flink wazig) en 1 keer op mijn brommertje sterk het gevoel dat ik gas terug moest nemen (wat ik gelukkig ook deed) omdat er een mafkees uit een zijweg kwam planken met een noodvaart. hoe en wat heb ik voor mezelf niet duidelijk, maar ga het niet invullen met iets omdat ik het dan kan verklaren en hoop te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca, dat moet je ook zéker niet doen, invullen!
Deed ik ook niet ten tijde van het voorval met de duizendpoot. En dat is maar één voorbeeld.
Maar nú kan ik terugkijken en een hele andere conclusie trekken dan toen. Toen dacht ik daar helemaal niet over na.
En de reden dat ik nú die conclusie kan trekken, ga ik hier niet uitleggen, want dan ontstaan er idd. zinloze discussies.
Wat betreft het omkomen van iemand en het "geluk" hebben van een ander, heeft met een hoop factoren te maken, dat ga ik hier ook niet uitleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de mens heeft een vrije wil en kan daarmee doen wat hij wilt, daar doen beschermengelen echt niets aan.
Hooguit waarschuwen, zoals bij euca.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Conqie: belangrijker inderdaad dat we 't signaal oppikken, of 't nu vanuit onszelf komt of niet. Dus kunnen we net zo goed ophouden met praten over engelen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar waren toch al die BESCHERMengelken tijdens b.v. de 2e wereldoorlog?
Weer zo'n vraag waar men niet over spreekt, omdat men (de gelovigen ) daar geen antwoord op heeft!
Dit alles onder het motto: Waar we niet over spreken, bestaat niet.
Wel waarschuwen voor zo'griezelige, maar onschuldige duizendpoot, maar rustig miljoenen mensen laten doden. Mensen wordt toch eens wakker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Moolkeesje, een goede opmerking van je.
je kan je ook afvragen, waar was God?
Waarom liet hij dit allemaal toe?
En eerlijk gezegd, geen idee!
Velen worden gered.
Maar velen overleven het niet.
Wat is het nut hiervan?
En wie bepaalt wie mag blijven?
Maar ga je terug in de geschiedenis, ver terug.
Toen was het al net zo, in de naam van de Heer, werden mensen gedood.
In de naam van God en de kerk waren er kruistochten.
In de naam van de kerk, werden zogenaamde heksen verbrand of verdronken.
Nog verder terug, toen ging het ook al niet goed en vochten stammen met elkaar.
Nog verder terug, toen er nauwelijks mensen waren, werd je opgevreten door de wilde dieren, of je bevroor door een nieuwe ijstijd.
Waar was dan toch dat paradijs?
Waar ging het dan fout?
Maar gekeken naar de evolutie ging het met de dieren net zo, er zijn meer soorten uitgestorven dan dat er nu nog leven.
Is de mens dan toch een dier, alleen een beetje slim dier, maar niet slim genoeg om zonder oorlog te leven, maar wel met een beschermengel ( gids)
En zo zijn we weer terug bij de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou een mens overigens wel een beschermengel hebben en een dier niet? Zoals Ed al aangeeft, een mens is tenslotte niets anders dan een dier, alleen wellicht een beetje slimmer dan gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is natuurlijk een onderwerp waar ik me veel mee bezig heb gehouden. ( en nog)
Met mijn hoofdgids,( beschermengel) kan ik gewoon praten, weet hoe hij er uit ziet, ken zelfs zijn naam.
Tot drie maal toe heeft iemand mij kunnen vertellen hoe mijn gids er uit ziet, zoals : man/ vrouw , lengte, postuur, haar, gezicht, zelfs karakter.
Gegevens die ik alleen maar ken.
Mensen, ergens uit ons land, nooit eerder gezien, of gesproken. Wat mogelijk is, dat mijn gids helemaal niet bestaat, alleen in mijn gedachte.
Maar dan zouden deze drie personen mijn gedachten kunnen oppikken, dus gedachte lezen. ( is paranormaal) Wat mogelijk is, dat ik zelf in mijn onderbewustzijn een gids heb gecreëerd, compleet met beschrijving van zijn uiterlijk.
Dus hij bestaat niet en is niet meer dan een gedachte/ veronderstelling.
Ook de plaats waar ik hem denk te voelen is dan suggestie. Bij de keus man/ vrouw heb je nog 50 % kans, maar bij kort, normaal, lang, is het nog maar eenderde van die 50 %
Maar bij het haar, lang, normaal, kort, half kaal en kaal, wel een baard, geen baard, wel een snor, geen snor, is deze kans eigenlijk nog amper te berekenen. En dan nog de kans dat van de drie mensen het alle drie juist hadden, is eigenlijk volkomen onmogelijk. Dus, of een gids bestaat en is waargenomen door deze drie mensen en beschreven. Of de gids bestaat alleen in mijn gedachte/ onderbewustzijn en alleen dat is waargenomen door deze drie mensen. Of ik geef onbewust informatie door zoals ik denk dat de gids er uit ziet aan deze drie mensen. Of deze drie mensen gokken het toevallig allemaal goed! Of deze drie mensen hadden toch kennis vooraf, wat eigenlijk ook niet waarschijnlijk lijkt, zoniet onmogelijk, omdat ze alle drie in een ander deel van Nederland wonen. In dit soort zaken verdiep ik me al jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Conqie: Ik heb papiertjes waarop staat dat ik beschik over een ruime mate van intelligentie, maar ook ik heb van die onverklaarbare ervaringen hoor. Echter, ik laat het gewoon in het midden, doe geen harde uitspraken over wat het allemaal zou zijn, tot ik echt een vrijwel bewezen verklaring heb. Ik moet enorme kronkels in m'n geest hebben als 't allemaal eigen verzinsel is, maar ook dat is een mogelijkheid. @Ed: Er is nog een andere mogelijkheid: of je verzint het hier ter plekke. Nou moet je je die opmerking niet persoonlijk aantrekken, want ik bedoel het niet persoonlijk naar jou toe. Het is gewoon zo dat je anekdotes niet zomaar kunt aannemen, want er zijn zat mensen die het gewoon echt allemaal verzinnen. ook dat van getuigen/derden die het gezien zouden hebben. (Vaak als je met derden gaat praten, weten ze van niks.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zouden dieren dan ook een beschermengel kunnen hebben?Dan zou je terug moeten gaan kijken in de evolutie.
Behalve de mens zoals we die nu kennen, hebben er nog enkele tientallen andere soorten mensen geleefd, waarvan de laatst uitgestorven soort de Neanderthalers.
Maar het waren allemaal mensen!!
Dus met een beschermengel ( gids)???? Maar nog verder terug in de evolutie is er geen grens meer te ontdekken, richting de apen en de aapachtige .
Hadden die er dan ook een???
En dan nog verder terug, naar de voorouders van de aapachtige/ primaten?? Zou dan alleen de Homo sapiens het voorrecht hebben een gids te hebben?
Of alles er voor ook en dan tot hoever hiervoor? Als je het zo bekijkt, is het bestaan van een beschermengel eigenlijk onmogelijk.
Dus zijn we weer terug bij af.
Maar wat is dan de juiste uitleg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, evolutie. Als we daar dan toch over bezig zijn, dan kun je je ook afvragen of een (bescherm)engel niet ook een diersoort is. Zo niet, waaruit zijn engelen dan ontstaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar je schrijft:.......... Er is nog een andere mogelijkheid: of je verzint het hier ter plekke............... ja dat is de allermakkelijkste uitleg en ook het meest logische.
Maar dan heeft deze discussie geen enkel bestaansrecht.
En eigenlijk geen enkele discussie op dit gebied, immers het ontbreekt totaal aan bewijzen. Dus kan je enkel deze discussie aan gaan, er van uit gaande dat het niet verzonnen is.
Jij heb ook zo je ervaringen en vrijwel iedereen die dit soort onderwerpen hier op G.V. volgt, zelfs de grootste tegenstanders. Wat mij telkens weer zo raakt, is het feit, dat er zaken gebeuren, die gewoon niet te zijn uit te leggen, ja, ik hoor je direct alweer, daar hebben we het vaak over gehad, het is wel uit te leggen.
Maar dat is niet voldoende voor mij, het lukt me gewoon niet, graag zou ik het wel willen, want daar zoek ik juist naar en veel zaken zijn inmiddels verklaarbaar geworden voor me.
Destemeer, steken weer andere zaken er ver boven uit, zoals b.v. de beschrijving van mijn Gids Martin, door drie andere personen.
belachelijk, onmogelijk, onzin, zelf verzonnen enz.
Maar dat verklaart het gebeuren nog steeds niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar je zegt....Ha, evolutie. Als we daar dan toch over bezig zijn, dan kun je je ook afvragen of een (bescherm)engel niet ook een diersoort is. Zo niet, waaruit zijn engelen dan ontstaan...... Uitgaande dat ze bestaan is het een dierbare van je uit een vorig leven.
Klinkt aardig, ook lekker zweverig.
Veel over geschreven, maar ga je terug in de evolutie , dan is het volkomen onmogelijk, of de mens heeft nog steeds iets niet ontdekt, wat het verklaarbaar maakt.
Misschien ontstaat HET wel tijdens onze geboorte, een soort van blauwdruk zeg maar, een onzichtbare kopie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
".......... Er is nog een andere mogelijkheid: of je verzint het hier ter plekke…............ ja dat is de allermakkelijkste uitleg en ook het meest logische." Maar vaak over 't hoofd gezien, dus noem ik 'm maar even. "Maar dan heeft deze discussie geen enkel bestaansrecht.
En eigenlijk geen enkele discussie op dit gebied, immers het ontbreekt totaal aan bewijzen." We gaan natuurlijk niet de mogelijkheden aanpassen om een discussie een bestaansrecht te geven. Overigens zie ik wel een bestaansrecht voor deze discussie, want je hebt, zoals altijd, 2 partijen: degenen die er wel in geloven en degenen die er niet in geloven (of 3, degenen geen van 2en doen). Die polariteit schept grond voor discussie. "Dus kan je enkel deze discussie aan gaan, er van uit gaande dat het niet verzonnen is." Sorry, dat is bij voorbaat partijen uitsluiten van de discussie, met name die 't niet met je eens zijn. Ik kan best over dingen praten waarin ik niet geloof. Dan doe ik alsof 't wel bestaat en ga denken hoe 't in mekaar zou kunnen of moeten zitten (of bedoel je dat ook?). "Jij heb ook zo je ervaringen en vrijwel iedereen die dit soort onderwerpen hier op G.V. volgt, zelfs de grootste tegenstanders." Dat klopt, alleen geven wij geen verklaring ervoor zonder dat we daar een reden (aanwijzigingen/bewijs) voor hebben. Er zijn immers meerdere mogelijkheden en zolang dingen niet duidelijk een kant op wijzen, kun je er niets over zeggen. "Wat mij telkens weer zo raakt, is het feit, dat er zaken gebeuren, die gewoon niet te zijn uit te leggen, ja, ik hoor je direct alweer, daar hebben we het vaak over gehad, het is wel uit te leggen." Inderdaad, sommige dingen zijn best uit te leggen. Alleen accepteer jij de uitleg niet. Op die manier kun je alles afwijzen, zodat je kunt blijven geloven in wat je wilt. (Wat vrijwel iedereen doet, heel natuurlijk, zo zitten we in elkaar.) "Destemeer, steken weer andere zaken er ver boven uit, zoals b.v. de beschrijving van mijn Gids Martin, door drie andere personen.
belachelijk, onmogelijk, onzin, zelf verzonnen enz.
Maar dat verklaart het gebeuren nog steeds niet." Die opties ZIJN de verklaringen. Zelf verzonnen is er een en gidsen zijn echt ook. Ik heb echter geen reden (aanwijzing/bewijs) om in jouw geval 1 van de 2 als enige mogelijke te zien. De meest waarschijnlijke is optie 1, omdat elk spoortje van bewijs voor optie 2 nl. ontbreekt en we optie 1 vaker waarnemen bij mensen. Let wel, ik zei meest waarschijnlijke, niet enige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed: "Uitgaande dat ze bestaan is het een dierbare van je uit een vorig leven." Waarop baseer je dat? Waarom zou het niet gewoon een diersoort kunnen zijn? Een die naar hogere sferen is geëvolueerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar, wat kan je het toch lekker zwart-wit stellen. Als een discussie is gebaseerd op verzinsels van een ander, vind ik dat zelf geen basis voor een goede discussie. ..........Sorry, dat is bij voorbaat partijen uitsluiten van de discussie, met name die ‘t niet met je eens zijn.............. Die vat ik even niet hoor, ik sluit niemand uit. ..............Dat klopt, alleen geven wij geen verklaring ervoor zonder dat we daar een reden (aanwijzigingen/bewijs) voor hebben. Er zijn immers meerdere mogelijkheden en zolang dingen niet duidelijk een kant op wijzen, kun je er niets over zeggen.............
Wie is wij ineens?
Ik geef het alleen een naam, waar moet je anders een discussie over voeren.
Alleen zeggen dat je iets hebt meegemaakt, maar je weet niet wat, kan je moeilijk over discuseren. ..............Inderdaad, sommige dingen zijn best uit te leggen. Alleen accepteer jij de uitleg niet. Op die manier kun je alles afwijzen, zodat je kunt blijven geloven in wat je wilt........ Dit soort opmerkingen wekt bij mij enige frustratie op, omdat ik juist heel erg mijn best doe iedere uitleg te toetsen en zo mogelijk aan te nemen als zijnde een prima uitleg.
Zie mijn reacties ergens hierboven. ....................die opties ZIJN de verklaringen. Zelf verzonnen is er een en gidsen zijn echt ook. Ik heb echter geen reden (aanwijzing/bewijs) om in jouw geval 1 van de 2 als enige mogelijke te zien. De meest waarschijnlijke is optie 1, omdat elk spoortje van bewijs voor optie 2 nl. ontbreekt en we optie 1 vaker waarnemen bij mensen. Let wel, ik zei meest waarschijnlijke, niet enige............................... Zo zijn we weer bij af, dit heeft dus geen enkele zin.
De meest waarschijnlijke uitleg is dus dat ik het zelf heb verzonnen.
Dus eigenlijk heb je nu het zelfde gezegd dan ik, hierboven ergens in een reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar................Uitgaande dat ze bestaan is het een dierbare van je uit een vorig leven." Waarop baseer je dat? Waarom zou het niet gewoon een diersoort kunnen zijn? Een die naar hogere sferen is geëvolueerd.................................................. Ik krijg veel informatie van mijn eigen gids, , die dan mogelijk een geëvalueerd diersoort zou moeten zijn. Tja, interessant, wijs het ( nog) niet af.
of een blauwdruk van mijn eigen persoon, die naast mij bestaat
Of een zelfstandig denkend deel van mijn onderbewustzijn.
Ik blijf er van uit gaan dat een gids bestaat, alleen wat is het dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou kan het ook nog zo zijn dat als je een gids in dier-gedaante aanvaardbaar zou vinden, dan kun je m zo krijgen hoor. Onze geestelijke begeleiders passen zich moeiteloos aan. (ooit een visioen gehad dat anubis zich over me heen boog en me aanmaande om met hem mee te gaan, ergens in het oude Egypte). Zij doen er alles aan om ons gerust te stellen en het maakt hen niet uit op wat voor manier ze zich aan iemand manifesteren.
Maar ik heb nu liever een engel, een boodschapper van God of een lichtwezen die ooit op aarde heeft geleefd en nu een ver geëvolueerd wezen is die de mensheid op aarde verder wil helpen, of mijn eigen Hogere Zelf die mij hier op aarde begeleidt, of allemaal tegelijk, kan mij t schelen.
Nu kun je natuurlijk onmiddellijk zeggen dat ze "dus" verzonnen zijn. Je zegt maar wat je wilt hoor, je kan mijn ervaringen niet wegredeneren.
En wat je met je eigen ervaringen doet, moet iedereen zelf weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb hier een aantal keren een wolf ' gezien' die hoorde bij iemand van G.V.
Hij ging gewoon aan mijn voeten liggen.
Moeilijk hoor, dit soort zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed: "Widar, wat kan je het toch lekker zwart-wit stellen." Och, soms helpt dat. "Als een discussie is gebaseerd op verzinsels van een ander, vind ik dat zelf geen basis voor een goede discussie." Dat ben ik niet met je eens. Als iemand een verklaring voor de zwaartekracht heeft bedacht, luister ik er graag naar en kun je een prima basis voor een goede discussie hebben, ook al heeft 'ie 't ter plekke verzonnen. Misschien zit er wel waarheid in. "Die vat ik even niet hoor, ik sluit niemand uit." Ik was van mening dat je zei dat mensen die er niet in geloven, niet mee mogen praten. "Wie is wij ineens?" Mensen die niet geloven, maar toch ervaringen hebben. "Ik geef het alleen een naam, waar moet je anders een discussie over voeren." Een naam geven is iets anders dan een verklaring geven. Een ervaring kun je benoemen en een verklaring kun je benoemen en toch zijn het 2 verschillende dingen. Ik kan de ervaring hebben dat ik iets voel, bijv. dat ik het even koud krijg en kippevel krijg. Dat kan ik prima een naam geven zoals je ziet. Als ik dan echter zeg "dat was een geest", dan ben ik ook iets een naam aan 't geven, maar dan aan een verklaring. Dat laatste doen "wij" dus niet zonder meer. "Alleen zeggen dat je iets hebt meegemaakt, maar je weet niet wat, kan je moeilijk over discuseren." Natuurlijk wel. Dat 3-jarige meisje van jou kon toch ook prima vertellen wat ze voelde? Ook al wist ze niet wat het was geweest. ".....Inderdaad, sommige dingen zijn best uit te leggen. Alleen accepteer jij de uitleg niet..... Dit soort opmerkingen wekt bij mij enige frustratie op" Dat kan ik me prima voorstellen. Ik kan er echter niet omheen en we zijn beide volwassen genoeg om het niet te hoeven verzwijgen, hoop ik. Ik zal er verder niet over doorzagen. "Zo zijn we weer bij af, dit heeft dus geen enkele zin.
De meest waarschijnlijke uitleg is dus dat ik het zelf heb verzonnen.
Dus eigenlijk heb je nu het zelfde gezegd dan ik" Dat klopt, dat jij die opties ook al had genoemd. Het ging me er ook alleen om dat je in het zinnetje daarna zei dat het geen verklaringen waren, terwijl het dat natuurlijk wel zijn (al dan niet waar).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Meike: "Nou kan het ook nog zo zijn dat als je een gids in dier-gedaante aanvaardbaar zou vinden, dan kun je m zo krijgen hoor." Interessant Meike. Zoiets dacht ik vanmiddag net nog, maar dan over een ander onderwerp. "Onze geestelijke begeleiders passen zich moeiteloos aan. (ooit een visioen gehad dat anubis zich over me heen boog en me aanmaande om met hem mee te gaan, ergens in het oude Egypte). Zij doen er alles aan om ons gerust te stellen en het maakt hen niet uit op wat voor manier ze zich aan iemand manifesteren." Ah, nu zeg je toch iets net anders dan wat ik dacht. Jij zegt dus dat die engelen/gidsen zich zelf aanpassen. Ik dacht dat onze eigen hersenen ons een acceptabele voorstelling voor zouden kunnen schotelen van iets dat we anders te moeilijk vinden om te begrijpen. Zou dat hier ook het geval kunnen zijn? "Nu kun je natuurlijk onmiddellijk zeggen dat ze "dus" verzonnen zijn. Je zegt maar wat je wilt hoor, je kan mijn ervaringen niet wegredeneren." Dan heb je niet goed begrepen wat ik heb geschreven. Ik wil niemands ervaringen wegredeneren! Die van jou niet, van Ed niet, van mij niet, van niemand. Het enige dat ik duidelijk probeer te maken, is dat je niet zo snel met een verklaring van die ervaringen moet willen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar, wat heb je veel woorden nodig om weinig te zeggen, het is wel iets dat echt bij jou past.
je peutert iedere reactie helemaal uit elkaar en reageert daar op, hierdoor raak je steeds verder van het echte onderwerp af.
Begrijp me goed, het is geen kritiek of zo hoor.
Aan het einde van je reactie zeg je zelf......Het ging me er ook alleen om dat je in het zinnetje daarna ...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Errr, volgens mij kan ik die eerste zin maar beter anders interpreteren dan hoe het er letterlijk staat, want volgens mij bedoel je het niet letterlijk zo. Althans, dat hoop ik, want anders zeg je nl. dat ik niks te melden had :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar, alles wat de ogen van ons lichaam zien wordt geïnterpreteerd door onze hersenen, en ja, in dat geval heb jij helemaal gelijk. Feitelijk leven we allemaal in een illusie en houden met elkaar dit (waar we denken te bestaan) in stand. Dit wordt gedirigeerd door ons ego.
Waar ik het over heb zijn de geestelijke ogen die visioenen en gidsen of engelen zien. Dat is heel iets anders. Feitelijk is dit onze realiteit, wij zijn nl. in essentie geest.
En natuurlijk zou b.v. ooit in Lourdes, een moslim "de profeet" gezien hebben, ipv. Maria. Maar toch zou een ander helemaal niets zien, omdat deze mensen dan deze verschijning met hun geestesoog hebben gezien en degenen die niets hebben gezien kijken met de ogen van het lichaam op dat moment. En vervolgens zou er deze discussie kunnen plaatsgevonden hebben.
Dit is moeilijk te aanvaarden, maar zodra het ego minder serieus wordt genomen door iemand, zal hij meer en meer dmv. zijn geestesoog dingen kunnen waarnemen.
En niemand komt hier snel met een verklaring van zijn ervaringen. Vroeger had ik die dingen ook niet verklaard en enkel gedacht, goh, of er helemaal niet over nagedacht.
Maar nu weet ik meer dan toen en als ik dan terug denk, kan ik tot de conclusie komen dat er, ook toen, "hulp" aan te pas is gekomen van mijn geliefde geestelijke begeleider(s).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
illusie kan je voor een deel loskoppelen door naar feiten te kijken. (ofwel de wetenschappelijke invalshoek) zo is het heel vaak niet nodig om te filosoferen (bewust of onbewust doordat hersenen dingen invullen en de waarneming enkel gevormd word door de waarnemer zelf welke dit zich niet bewust is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja euca, je zal ongetwijfeld gelijk hebben.
Maar waar wij over praten is iets heel anders dan waar jullie het over hebben. We zitten gewoon langs elkaar heen te praten omdat deze ervaringen waar ik het over heb, die gebeuren in je innerlijk, je ziet met je innerlijk oog, je krijgt direct een innerlijk begrip en een innerlijk weten. Dus een weten, en geen suggestief begrip.
Als je zoiets nog nooit hebt meegemaakt kun je echt niet weten waar dit over gaat en kun je er in de verste verte geen oordeel over vormen.
Ik leer in mijn innerlijk, dat hetgeen wij zien met onze ogen en interpreteren met onze hersenen, dat dit illusie is. En jij noemt dat de waarheid/realiteit. Dus praten we langs elkaar heen.
En met geest bedoel ik niet mijn hersenen die in mijn hoofd zitten. Maar iets heel anders, dus praten we langs elkaar heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iets een illusie is, dan kun je dat aantonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga me vanavond bij het biefstuk eten maar weer eens afvragen of die koe een beschermengel had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk had die koe een beschermkoe.
Anders werd zij mogelijk daar een veel onaardiger persoon op gepeuzeld.
Althans een deel van haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Stippel: wie weet eet je wel beschermengelbiefstuk.
Een beschermengel is een fantasie. Met je fantasie kun je doen wat je wilt, dus ook (zijn energie) weggeven. Mits de ontvanger er ook gevoelig voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitgaande dat beschermengelen ( gidsen) bestaan, dan kost hun dat geen meer of minder energie om jou te beschermen in turbulente tijden.
Voor hun is het niet zo belangrijk wat jij doet met je leven.
Wel zullen ze af en toe, indien nodig ,signalen aan jou doorgeven, die jou er op attent moeten maken dat je verkeerd / gevaarlijk bezig bent en pik je deze signalen niet op, begrijp je ze niet, doe je er niets mee, ook goed, het is jouw leven en jij mag er mee doen wat je wilt.
Wel kan je " hun" vragen een ander te helpen, maar vergeet niet, dat iedereen zijn leven moet leiden zoals hij/ zij dit moet leiden.
Erg moeilijk voor ons te begrijpen en al helemaal moeilijk het zo te accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zag ik ook al...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de laatste zin? is dat ook een 'stel dat'? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Ed, ik zie dat je het hoofd in je hand legt, haha, maar zo erg is het niet. Op een keer komt iedereen er achter.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t'kan even duren...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euca. snap je laatste reactie niet, leg het even uit wil je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat wil ik (tenminste, ik zal een poging doen) je eerste (slimmerik) zin houdt ruimte over voor een andere benadering, maar gaanderweg niet meer.
vandaar dus mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een antwoord probeer ik vaak tussen de gelovige en niet gelovige heen te sturen., dus pik er uit wat je aanstaat, denk ik dan.
Ik wil me eigenlijk dus niet vastpinnen op een bepaalde overtuiging, zeker niet in een antwoord, althans dat ben ik aan het leren ( denk ik)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aldoende leert men :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve Ed, Een + van engelen-zijde ;-) Waarom zou je het willen afleren om je tijdelijk vast te pinnen op een bepaalde overtuiging? Sommige overtuigingen kunnen een levenlang mee omdat ze nu eenmaal een levenslange lonende impact hebben. Dat anderen die lonende impact niet ervaren hoeft voor jou toch geen reden te zijn om van een bepaalde overtuiging af te stappen hé. Enfin, dit kwam spontaan bij me op.
Blijf gewoon trouw aan jezelf en jouw overtuiging van dat moment.
De engelen (als ze al bestaan dus - haha) zullen jou wel lonen zoals geen mens dat ooit kan bekomen ;-) Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GerdaMaria, door een beetje naar links of rechts te sturen, bereik ik de meeste mensen.
Ondertussen blijf ik me zelf.
Fijn me gesteund te voelen, door jou en enkele anderen.
Liefs van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei Ed... door links en rechts te sturen ga ik zig-zag rijden en dan schrikken al die verstrooide mensen of... ik raak ze waar ze niet geraakt willen worden. Dus blijf ik doelbewust win-win gefocust rijden en hou ik het bij links en rechts gluren...
dan hebben ze wellicht nog het gevoel dat ze zich kunnen verstoppen ;-) Ach...
Alle gekheid op een treintje.
Het is allemaal zo relatief hé... en soms zo komisch... en dan kan ik het niet laten om iemands woorden letterlijk te interpreteren... ik ga ervan uit dat je weet dat ik jou niet wil raken om te kwetsen... dus trek alvast die mondhoeken op en de handrem naar beneden... en nu maar sturen zoals Jij het wil... ik trek alvast mijn ruimte-pakkie an ;-) ;-) Liefs terug!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, ik stuurde van links naar rechts om toch maar de goedkoopste pomp te kunnen vinden want de brandstofprijzen zijn WEER gestegen, tot opnieuw een recordhoogte. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm... zo had ik het nooit zelf kunnen bedenken... jouw alertheid en creativiteit staan blijkbaar ook op recordhoogte - haha Tot weldra voor de volgende engelen-energie-ronde ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, engelenenergie!
Zou mij autootje daar ook op kunnen lopen, wat zou dat kosten een tankje vol?
:-) Tot weldra..............................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefde Ed, enkel Liefde!
Beschermengelen, of engelbewaarders
die bestaan niet echt.

Daarom zijn er ook geen regels en geen wetten of voorschriften te geve waaraan die engelen moeten voldoen.
Of dat iemand weet wat ze kunnen.

Wat het antwoord ook zal zijn: dat is het geloof van dat individu.
Het is net als met kabouters: de een zegt dat ze dit kunnen en de ander zegt dat ze heel anders zijn.....

Trouwens, als iedereen beschermengelen heeft, dan hebben ze zelf de taken wel al goed verdeeld en hoef jij dat niet voor ze te doen.
En anders heb je wel een lage dunk van die
engelen van jou.

Maar als jij er in gelooft en die ander gelooft er ook in, dan vraag jij aan jouw engel wat je wilt.......
Het is net als met bidden.
Je kan alles vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enne, hoe zit het met de tandenfee? Die bestAat toch wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de Boeman die 's avonds onder je bed op je ligt te wachten? En je persoonlijke huisspook? Beschermengelen zijn een leuke fantasie die ook troost geeft, dus +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje:
Even gecheckt bij de kleindochter die net twee melktanden kwijt is.
De vreugde daarover is zo groot, dat moet haast wel van de tandenfee komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zat er, zoals bij mij vroeger ook nog een geldelijke beloning aan vast? Het was bij mij vroeger maar 1 cent, omdat onze tandenfee een verschrikkelijke armoedzaaister was.
De boeman kreeg daarom ook geen kans, omdat het matras niet op een bed, maar op de vloer lag en het zich daar niet onder kon verschuilen
Het huisspook daarentegen, spookte alleen bij mijn ouders hoe ze de touwtjes aan elkaar konden knopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Effe gekeken hoe oud jij bent Keelmoosje. We schelen 9 jaar en waren ook arm. Maar onze tandenfee betaalde tenminste nog een dubbeltje voor een tand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader zat vaker in de werkverschaffing, dan dat ie werk had, ondanks het feit dat ie een goed vakman was.
Hij had namelijk het probleem dat ie bij onrecht,( ook anderen aangedaan ) zijn mond niet kon houden.
En vroeger kon je met een cent wel veel doen, vooral als je niets gewend was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kreeg ik ook maar een cent. Met vijf kinderen en al die mondjes waar tandjes uit kwamen, logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons thuis waren en de tandjes en de centjes soms niet te vinden. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is dat één van de redenen, dat mensen van omstreeks onze leeftijd niet zulke hoge eisen stellen en met relatief weinig tevreden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar Moolkeesje, een keer per jaar met oudejaarsavond een zak ongedopte pinda's op tafel, op een krant, dat was een feest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom moest ik het bij de kleindochter checken:
Vroeger in mijn tijd bestond er echt geen tandenfee. Ach ja, vroeger. LOL :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het even terzijde gelaten maar nu vertel ik het toch maar. Bij ons thuis was het niet de tandenfee die de tand meenam en het geld 's nachts op het schoteltje legde. Mijn ouders vertelden ons dat de muisjes dat deden. Kan makkelijk, want aan muizen geen gebrek, maar ook een paar flinke katten in huis om het aantal muizen eronder te houden. Gelukkig kon er toch altijd wel eentje het schoteltje bereiken om het dubbeltje neer te leggen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was even te snel aan het lezen en las duidelijk.... maar ook een paar flinke ratten in huis om de muizen kort te houden....
toen ging mijn fantasie even op hol en zag de muizen de dubbeltjes brengen en de ratten rijksdaalders. ;-)
Maar toen zag ik katten staan.........
ik moet ook rustiger lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kunnen katten ook euro's brengen. Als beloning voordie muizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kalmaan maar Ed. Ik moest er wel erg om lachen. Zag het ook meteen voor me. Heb als kind wel eens een gevecht van onze kat gezien met een rat. Het was in de tuin en uiteindelijk won de kat. Wel met veel moeite, maar hij won het. Hij had de rat met z'n rug tegen de schutting gedreven dus die kon geen kant meer op. In huis hebben we gelukkig nooit ratten gehad dus er werden ook geen rijksdaalders afgeleverd. :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kom ik binnen uit de tuin of zo en denk ik, vlug even G.V. lezen, veel te vlug natuurlijk, mijn antwoord staat er soms al, pas dan zie ik dat ik het totaal verkeerd gelezen hebt, maar soms dat niet eens en moeten anderen mij er op attent maken dat ik helemaal fout zit.
Balen zeg!!
Dubbel shit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom balen en dubbel shit Ed? er niets niets mis met 'fouten' maken en al helemaal niet met rechtzetten m.i. (tenzij #men# het ziet als falen, want dan kan het idd lastig zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er een hekel aan om onnodige fouten te maken, zeker als ik gewoon niet goed gelezen heb.
dan haal ik als een speer mijn antwoord weg en plaats een nieuwe, of helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het schijnt menselijk te zijn, fouten maken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is, eucalypje, wel een verschil tussen fouten en onnodige fouten.
Dat laatste overkomt mij ook regelmatig en dat vooral wegens onzorgvuldig lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh dat heb ik ook regelmatig met mijn ADD 'bekabeling' en dyslexie.
lees over dingen heen of interpreteer het verkeerd. biedt dan mijn excuus aan. veel fouten zijn onnodig, en volgens mij alle fouten in feite onnodig. en tóch blijft het nu en dan gebeuren.
vind mezelf dan niet al te snugger, maar baal er gelukkig niet van (de tijd dat ik een poging deed om me eruit te draaien en dat soort dingen heb ik gelukkig achter me gelaten: ben zo blond, dat was gewoon niet meer bij te houden) ;-))) fouten maken gebeurd elk mens volgens mij, dus hier is niets bijzonders aan (waarschijnlijk een kwestie van aanvaarden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@monopoylo Inderdaad, het geloof van het individu is mede bepalend voor de ontvankelijkheid van eender wat. Dat er geen regels en wetten bestaan?
Daar twijfel ik ten zeerste aan. Er is op zijn minst 1 algemene wet waarrond alles draait. Indien dat niet zo zou zijn dan zouden wij niet eens in staat zijn om met elkaar te communiceren op de wijze zoals we dat nu doen, toch? @eddijst Het is absoluut nodig om 'vauten' te maken ;-) ;-)
Hoe zou je anders in staat kunnen zijn om begrip te tonen voor anderen hun fouten? Mensen die voluit durven te leven en net omwille van hun gemaakte fouten zichzelf goed kennen maken daar geen punt van Ed. Die zijn gewoon gelukkig dat er eindelijk iemand anders die rol van hen heeft overgenomen - hahaha Liefs en Big Smile van me
Mijn vorige antwoord ingekort:

Je kan "beschermengelen" zien als mensen die jou dingen influisteren als ze zien dat ze je kunnen helpen op momenten dat het misgaat. Maar op het moment dát het misgaat, dan zijn er geen engelen en is het gewoon je tijd.
Het zijn gewoon geen superhelden, of hoe je het ook noemen wilt.

Precies zoals moeders en vaders die hun kinderen proberen veilig op te laten groeien, zo kan je een beschermengel het beste zien… en moeders en vaders kunnen een hoop voorkomen met hun wijze raad, maar ongelukken en dat soort tragische dingen niet..

Dus nee, die wijze raad (energie) die zij "over hebben", kan je niet weggeven aan een ander. Je zal er toch echt zelf mee moeten komen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bigmomma werk jij er ook mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hoezo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk met gidsen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beschermengelen, gidsen, helpers, moeilijk al die verschillende namen.
Bedoel je met gidsen, niet je eigen persoonlijke gids?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik bedoel met gidsen. Op het moment eigenlijk helemaal niet (wegens persoonlijke omstandigheden). Ik noem gidsen liever geesten. En wat betreft mijn antwoord: Bedenk eens hoever jouw bescherming voor bepaalde personen reikt op aarde, hoe ver zou die bescherming van deze geesten reiken Daar Boven? Daarboven weten ze niet alles en kunnen ze niet alles en iedereen beschermen, zoals dat ook hier op onze wereld niet het geval is. Geesten, gidsen, beschermengelen: het waren ooit gewoon levende mensen zoals jij en ik. Vandaar me antwoord en dat is ook zo ongeveer hoe ik het allemaal zie, en vanuit dat oogpunt kan je (ik) een hoop verklaren wat dus best logisch klinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment eigenlijk helemaal niet?
Ze zullen er altijd voor je zijn.
Ook nu. Jij noemt het geesten ik noem het liever mijn helpers.
Vind geesten zo'n een beladen woord.
Maar ja, het maakt ook eigenlijk niets uit.
Er gebeurt wat er moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahha ja eddiist, weet ik wel... op t moment heb ik teveel aa me hoofd om met de andere kant bezig t zijn, vandaar me opmerking hahaha idd ieder zijn eigen benaming :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat ik doorvroeg, het is te veel prive.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha ach maakt niet uit! tis je vergeven!! hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke naam je onze onzichtbare kracht-, pracht- en informatiebron ook noemt, die bron-energie is er Altijd en voor Iedereen. En ja hoor, die bron is dermate intelligent dat ze Alles weet, registreert, bestuurt, transformeert, herformuleert, regenereert, capituleert enz. Die bron zorgt er ook voor dat de mens ook van diens zogenaamde fouten leert ;-) Het wordt allemaal sneller duidelijk als je gewoon geniet van hetgeen op je pad komt. Ik ervaar "Het Leven" steeds bewuster als een Universeel Win-Win-Experiment waarin voor iedereen een evenredigheid aan herkansingen is voorzien. Als je gelooft en vertrouwt in het bestaan van een centrale intelligentiebron die alles tot in de puntjes onder controle heeft dan kan je niet anders dan alles Glimlachend observeren met de ingesteldheid van een kind dat zich telkens verwondert over de eenvoudige basisregel van ons aller bestaan. Je krijgt wat je nodig hebt om steeds opnieuw bewust te worden dat je zelf verantwoordelijk bent voor de situatie waarin jij je bevindt. De intentie waarmee wij eender welk facet van "Het Leven" benaderen is doorslaggevend voor de aard van de gebeurtenissen die op je afkomen.
Zo eenvoudig is het, was het en zal het altijd zijn.
Omdat "Het Leven" een experiment en/of een spel is zijn er uiteraard valkuilen in gelast. Hierdoor gaan we onvermijdelijk twijfelen aan het bestaan van datgene waarin we ooit rotsvast geloofden. Het hoort erbij want... dit spel stop nooit of te nimmer... een leven en een level.... meerdere levels en meerder levens... een engel een angel... what's the difference? Speel met woorden, speel met gedachten, speel met respect voor elkaar en je zal merken dat je ogenblikkelijk bediend wordt op elk gebaar ;-) Benoem eender wie of wat zoals je wil maar qua essentiële ervaring maakt de impact van onze oerbron geen verschil.
Uiteindelijk zal alles wat we als levensecht ervaren een Hooglucide (levensecht lijkende) droom blijken te zijn waaruit je op eender welke moment kan ontsnappen en/of die je ongelimiteerd kan manipuleren zonder aan de Universele Perfectie op zich te tornen.
Gelukkig maar, toch? Liefs en Big Smile van me
Als mensen jou helpen (dus ook beschermengelen), dan geven ze jou wat energie die je op dat moment nodig hebt en zelf zal verbruiken.
Als jij geen hulp nodig hebt, wordt je niet geholpen en zal je geen extra energie krijgen (en nodig) hebben. Wat je niet krijgt zal je ook niet weg kunnen geven.
Tenzij je hebt geleerd om de energie vanuit het universum te krijgen (de aarde en de kosmos). Met je goed aangesloten op het universum, dan zal de energie die jij geeft (doordat je bv helpt) niet uit jou komen, maar vanuit de kosmos. Jij bent slechts een doorgeefluik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje
Ieder heeft zijn eigen spirituele gidsen of beschermengelen. en als je een wil hebt die sterk is, dan kan je de energie die je krijgt van beschermengelen gebruiken om anderen te helpen. het is mogelijk om de energie die je krijgt te geven aan anderen, maar het is aan te raden het alleen maar te doen als diegene hulp nodig heeft. ook is het slim om alleen maar een deel te delen, want anders gaat het teveel ten kosten van jezelf.

spirituele wetten zijn er in het algemeen niet, want spiritualiteit is tegelijkertijd ook een dualiteit, twee delen van het geheel. een goede en een slechte kant. als je de energie die je krijgt van beschermengelen wil geven aan iemand anders, doe je best om het te geven aan de goede kant, maar op zich kan het aan iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je willen/kunnen uitleggen wat je bedoelt met "spiritualiteit is tegelijkertijd ook een dualiteit"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een goede vraag, ik bedoel er eigenlijk mee dat het een goede kant heeft, maar ook een slechte kant. In de meeste gevallen wordt het voor goede doeleinden gebruikt, namelijk de paragnosten die mensen helpen op verschillende manieren als de tarot en de connectie met overledenen. Maar er schuilen ook kwade wezens in dezelfde spirituele wereld. Er zijn mensen die spiritualiteit gebruiken om bijvoorbeeld iemand op een dwaalspoor proberen te brengen of zelf iemand willen vervloeken. maar die zijn er gelukkig niet veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, bedankt voor je uitleg. Ik had al zo'n vermoeden dat je een heel ander begrip van spiritualiteit zou hebben dan ik.
er zijn geen feiten bekend waaruit blijk dat beschermengelen bestaan, laat staan dat je deze 'energie' op een of andere manier cadeau kan doen.

iemand die bepaalde risico's loopt (al dan niet door bepaald gedrag) daar verander je helaas niets aan.

het leven neemt risico's met zich mee, en door iemand te willen (over)beschermen hiertegen leert men ook niet om te gaan met deze risico's zodat zodat mogelijk een ongelukje of pech voorkomen kan worden.

maar stel dat beschermengelen bestaan: wie zou de aardse mens dan zijn om deze taak maar eventjes over te nemen?
als iedereen het zou kunnen, wat hebben beschermengelen dan voor zin? zodat ze even uit kunnen rusten? (dan zou de rolverdeling niet kloppen en raffelen ze hun werk misschien wel af als het te zwaar is)

uiteraard zou je wel op een of andere site een talisman of beschermengel kunnen kopen wat geluk zou brengen, maar zou er niets van verwachten.

denk dat het meer zin heeft om iemand te zeggen dat je veel om deze persoon geeft en je je zorgen maakt over het spannende en turbulente leven wat deze leidt.

iemand moet ook een eigen keuze kunnen maken, al voel je je daar niet prettig bij (kwestie van accepteren en aanvaarden dat je hier de regie niet over hebt en ook niet over kan krijgen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Fijn te lezen hoe je uitgaat van de feiten. En hoe je tegelijk bereid bent om mee te gaan met de denktrant van de ander, daar zelfs mee verder te redeneren, om dan tot de onontkoombare conclusie te komen dat ook die andere denktrant laat zien dat het idee van beschermengelen geen stand houdt. Prachtig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je Cryo :)
Je kan alles kado doen, dus ook energie of energetisch geladen intenties.

Zoals ik het ervaar kan die ander daar enkel op lange termijn wat mee als die zich zelf ook bewust openstelt voor datgene waar jij in gelooft.
Indien die ander daar niet in gelooft dan hebben jouw intenties enkel op korte termijn een zichtbaar effect.
Het mooie is wel dat het effect eender welke transactie en/of interactie onuitwisbaar geregistreerd staat in ons intern geheugen. Vroeg of laat, bij een herkenbare transactie krijgt een 'vergeten' intentie weer voeding en dan kan het zijn dat degene die jij iets goed hebt toegewenst 'plots' openstaat (begrijpt) waarover jij het destijds had of waarom jij destijds deed wat je deed.

Zo ben jij ook tot Bewustzijn gekomen enne...
het maakt helemaal niets uit of je een leek bent of niet hoor... échte engelen hebben ongeloooooflijk véél geduld. Ze lijden ons op tot wezens met engelengeduld ;-)

Je hoeft dus in feite niets anders te doen dan te genieten van alles wat de schepping ons te bieden heeft en op die manier ben jij automatisch het doorgeefluik van hetgeen jij engelenenergie noemt.

We zijn altijd een doorgeefluik van energetische impulsen doch we kunnen wél bewust een persoonlijk karakter aan die impulsen geven.
Er is geen goede of foute manier om hiermee te experimenteren. Je merkt het vanzelf wel of hetgeen jij doorgeeft jou vreugde dan wel zorgen brengt.

Ik ben er een gewoonte van gaan maken om mijn verbale en non-verbale energetische impulsen met de Glimlach te versturen. Volgens mij zijn niet enkel mensenwezens maar ook de engeltjes dol op Glimlach-energie ;-)

Oh ja, ik geloof er vanuit eigen herhaalde ervaring ook in dat je Alles (dus ook Alle intenties) wat je uitstuurt in veelvoud en met vereende kracht terug krijgt. Tijd, Ruimte & Aftstand zijn de componenten die het er vaak doen op lijken dat dit niet helemaal klopt... maar toch.... je kan er maar beter een gewoonte van maken om Alles & Iedereen het Allerbeste toe te wensen als je ook zelf het Allerbeste wil terugkrijgen om het vervolgens terug te verdelen, toch?

Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang, maar nietszeggend. Van mij een min, sorry. Overigens: "Je kan alles kado doen, dus ook energie of energetisch geladen intenties." Als ik met kleine insecten wil copuleren, kan ik vast wel wat zaken bedenken die niet overdraagbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min, je hebt me niet begrepen of niet willen begrijpen, het weze zo. Doei!
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik denk dat alles wat in dit antwoord staat een veel eenvoudiger verklaring heeft: pure psychologie. Eigenlijk kunnen we dit antwoord samenvatten tot: 1.  Als iemand gelooft dat ik hem iets positiefs stuur, dan zal hij iets positiefs ervaren. 2.  Als iemand pas jaren later doorheeft dat ik het vroeger goed met hem voorhad, zal hij alsnog begrip voelen voor jouw handelen van destijds. Ik denk dat dit de reden is waarom dergelijke antwoorden voor velen zo "mooi" en "inzichtvol" overkomen. Er staan namelijk alleen maar dingen die we al lang weten, nietszeggende algemeniteiten, maar door de verpakking zie je dat niet en lijkt het alsof het iets nieuws is. Diezelfde verpakking zorgt ervoor dat we moeite hebben het antwoord direct te begrijpen. Daardoor lijkt het niet alleen net alsof er iets nieuws wordt verteld, maar ook alsof dat iets ingewikkelds is, iets waar diepgaand over is nagedacht. Kortom: door de verpakking lijkt het net een Diep Inzicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Cryo. Vandaar de min. En dan ben ik degene die iets niet begrijpt of wil begrijpen... Hmm. Misschien wil degene die de min krijgt 't wel niet begrijpen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Cryo, daar hoeft die persoon (die iets toegestuurd krijgt) niets van te weten. Het zal toch werken. En als iemand het op dat moment niet kan ontvangen, blijft het toch bestaan tot het moment dat hij het wel kan ontvangen. Tijd bestaat niet. Maar dit kunnen jullie nou weer niet bevatten, komt wel, het wordt bewaard. Alles mag!
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat je beschrijft is testbaar. Dus kom maar op: laat maar zien! Zo niet, dan blijft het een loze, puur theoretische bewering. Dit is jouw kans om te laten zien dat het meer is dan dat. Ik zal het denigrerende einde van jouw reactie niet pareren. Dat zou weliswaar heel makkelijk zijn, maar dat wil ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel Ik voel jouw reactie eerder als bewust provocerend/denigrerend aan.
Ik kan persoonlijk niets denigrerend bespeuren in hetgeen Meike schrijft. Eerder een speels attent maken op het onvermogen van bepaalde mensen.
Wellicht heeft dat verschil in aanvoelen te maken met de onuitgesproken intenties die jullie bewust of onbewust meegeven tijdens het schrijven? Liefs en laat ons aub communiceren vanuit 'willen begrijpen' en/of aan te vullen in plaats van elkaar te willen verbeteren. Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Maar dit kunnen jullie nou weer niet bevatten" is denigrerend. "Onvermogen van bepaalde mensen" ook. Ooit gedacht dat jullie het misschien zelf zijn die iets niet kunnen bevatten, of een onvermogen hebben? "... laat ons aub communiceren vanuit ‘willen begrijpen’ en/of aan te vullen in plaats van elkaar te willen verbeteren." Dat strookt niet met bovenstaande twee uitlatingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meike2: daar is uitgebreid, statistisch betrouwbaar onderzoek naar gedaan door te bidden voor zieke mensen (wat de christelijke variant op 'kracht sturen' is). Dat bleek niet te werken. Niet, als ze het niet wisten, en extra niet, als ze het wel wisten (mensen waar voor gebeden wordt en die weten dat er voor ze gebeden wordt, worden minder snel beter dan mensen waar niet voor gebeden wordt).
beschermengelen zijn slechts een soort fantasie, en als jij hoopt op iets dan is het je wilskracht die dat soort energie uitstraalt. je kunt het over beschermengelen hebben om jezelf wat meer vertrouwen te geven. dus je kan dat soort energie cadeau doen aan iemand om voor zo iemand te hopen! dus echt te willen dat hij wordt beschermd. natuurlijk kan je niet veel aan de realiteit veranderen ik bedoel dingen zijn zoals ze zijn. maar ik geloof dat as je iets echt wil. je een soort wilskracht uitstraalt waar de realiteit niet tegenop kan! je leeft jouw leven dus je kan het maken zoals jij dat wilt. en als je energie cadeau wil doen aan iemand. kun je dat het beste doen door zo iemand te motiveren en dus zorgen dat zo iemand meer wilskracht uitstraalt. maar je mag doen en denken wat je wil dus als in jouw zicht er een engeltje is, kun je die best even laten vliegen naar een ander! toch?