Langzaam ga je hem ontwikkelen die intuïtie.
Voor de een is het makkelijker dan de ander, de een heeft er meer talent voor dan de ander.
Het is een leerproces waarbij je op grond van je waarnemingen een extra gevoel gaat ontwikkelen of zaken wel of niet kloppen.
Opeens kan het gevoel er zijn, niet een letterlijke waarneming maar een gevoelsmatige waarneming, die niet eens te beredeneren is.
En als je merkt dat het klopt, ga je leren er op te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Die bevind zich in je hoofd, en je leert er naar te luisteren als je je eigen ik ontwikkeld, en dat komt meestal met de jaren...

Toegevoegd na 13 minuten:
bevindT en ontwikkelT (met dank aan Wimmie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geest bepaald je intuïtie. Leren doe je met vallen en opstaan, maar mis kan 't altijd gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bepaalT
Intuïtie alleen heb je niet zoveel aan:

"Begrip zonder intuïtie is leeg, intuïtie zonder begrip is blind".

(Immanuel Kant)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord man +1
Intuïtie is denken zonder erbij na te denken. Lees het boek Intuïtie van Malcolm Gladwell voor stapels en stapels praktische niet-zweverige voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij weten dat onze intuïtie waar is, hoe vaak denken wij van jeetje had ik toch maar naar mijn voorgevoel geluisterd want dat was waar! Wij moeten steeds maar alles bewijzen, controleren en redeneren zo werkt dat niet met intuïtie. Intuïtie is een gevoel vooraf, iets wat je voelt voor je iets gaat ondernemen iets waar je veel voordeel uit kan halen door ernaar te luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ene mens ervaart intuïtie als een gevoel (voorgevoel, "mijn hart zegt"), en de ander als een 'stemmetje' in het hoofd.
Ikzelf ervaar intuïtie als een combinatie van die twee.

De praktijk is onze beste leerschool om op je intuïtie te leren en kunnen vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +
Dit is weer het paard achter de wagen...

Intuïtie is weten... Direct weten... Werkt altijd is is vele malen sneller dan denken... Denken is supertraag, intuïtie is vliegensvlug...

Intuïtie bevindt zich in jou...

Hoe leer je er naar luisteren?... (Mijn broek zakt af, sorry even ophalen, een momentje) (Zo ik ben er weer)...
Mag ik je een wedervraag stellen...

Hoe speel jij het elke keer weer klaar om je "weten", intuïtie dus categorisch en stelselmatig in de wind te slaan? Hoe in Godsnaam krijg je dat steeds weer voor elkaar? Hoe dom kun je zijn al die signalen consequent te negeren?

Ik ga nu liever mijn broek maken en een stuk wandelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, hoe kan je broek afzakken als je zit!!
OF..je staat achter je pc, of je intuïtie zegt je te gaan uitwaaien buiten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loes... Dat is beeldspraak... Is niet echt zo, maar ik moest net doen alsof ik geïrriteerd was... LOL... Iedereen is zo serieus hier, ik moet soms wat onzin vertellen tussen al die serieuze antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar dat ik altijd wel lol heb om sommige antwoorden ;)
Het bevindt zich in je hersenen/kennis, ergens krijg je het seintje,ik noem het altijd een stemmetje van, doen of nooit meer doen.Je leert er naar te luisteren door nooit te twijfelen aan je zelf.Want het mag jou keus zijn hoe die uitpakt zie je dan wel weer.Je kunt altijd motiveren waarom je geluisterd hebt naar je zelf.Daar groei je van.