ik zoek visualisatietechnieken om het onderbewuste te herprogrammeren, waar vind ik die?

visualisatietechnieken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het "onderbewuste te herprogrammeren"? Volgens mij heb je een beetje teveel films gekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je al bekend met NLP?

Antwoorden (2)

Die bestaan niet, in zoverre dat die behoren tot het 'zweefrijk' en alleen werken als degene die je er mee wil 'herprogrammeren' er zelf ook in gelooft.

Als je jezelf er mee wil herprogrammeren en niet je vader, geef ik het wel kans van slagen. Kijk een tijdje naar een pasgeboren baby en visualiseer dat die baby nergens controle over heeft. Je gaat jezelf heerlijk rustig voelen en je hebt helemaal geen controle meer nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeer goed antwoord. Vette +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn + mag je rekenen als SUPERRRplus. Weg met al dat zweverige gedoe. Uitroeien
Wat jij wilt, lijkt op hersenspoeling. Je moet kijken hoe ze dat bij sectes doen, zoals de christian science beweging of
the children of god. Zij werken ook met beelden en voortdurende inprenting en het afleggen van het oude ik.

Er bestaat wel deprogrammering om gehersenspoelde mensen weer zichzelf te laten worden. Daar zijn speciaal opgeleide psychotherapeuten voor nodig.

Visualisatietechnieken worden wel gebruikt in therapieen om mensen zichzelf meer bewust te laten worden van verlangens, behoeften. Ook dat wordt door een psycholoog gedaan. B.v. in de Gestalttherapie wordt er wel
gebruik van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach... we worden vanaf onze geboorte al onvrijwillig 'gehersenspoeld' door ouders, school, religie, media, samenleving enz. enz. die als 'waarheden' worden opgeslagen en in bepaalde gevallen zeer storend en beperkend kunnen zijn voor een individu in zijn/haar latere leven. Via bv meditatie en visualisatietechnieken is het heel goed mogelijk om zonder professionele hulp die storingen en beperkingen te ontwortelen (als ze niet extreem zijn) en daarvoor nieuwe, vrijwillige, 'hersenspoelingen' te planten waardoor iemand beter en gelukkiger kan functioneren. En daar is absoluut niets mis mee!