ik zoek visualisatietechnieken om het onderbewuste te herprogrammeren, waar vind ik die?

visualisatietechnieken

Weet jij het antwoord?

/2500

Die bestaan niet, in zoverre dat die behoren tot het 'zweefrijk' en alleen werken als degene die je er mee wil 'herprogrammeren' er zelf ook in gelooft. Als je jezelf er mee wil herprogrammeren en niet je vader, geef ik het wel kans van slagen. Kijk een tijdje naar een pasgeboren baby en visualiseer dat die baby nergens controle over heeft. Je gaat jezelf heerlijk rustig voelen en je hebt helemaal geen controle meer nodig.

Wat jij wilt, lijkt op hersenspoeling. Je moet kijken hoe ze dat bij sectes doen, zoals de christian science beweging of the children of god. Zij werken ook met beelden en voortdurende inprenting en het afleggen van het oude ik. Er bestaat wel deprogrammering om gehersenspoelde mensen weer zichzelf te laten worden. Daar zijn speciaal opgeleide psychotherapeuten voor nodig. Visualisatietechnieken worden wel gebruikt in therapieen om mensen zichzelf meer bewust te laten worden van verlangens, behoeften. Ook dat wordt door een psycholoog gedaan. B.v. in de Gestalttherapie wordt er wel gebruik van gemaakt.