Is de denkmethode ''the secret'' ooit bewezen?

linkjes
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(film)
http://www.beautygloss.nl/2010/08/20/the-secret-voor-jongeren/

Ik heb de secret voor jongeren gelezen.
En volgends hun is het waar en heeft Albert Einstein het bewezen.
Is dit zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, het werkt. Ik heb dat aan ter lijve ondervonden. Dit is geen wetenschappelijk bewijs natuurlijk, alleen eigen ervaring. Ik ben jaren aan een stuk sterk bezig geweest met gedachtekracht etc. en heb toch enkele briljante zaken beleeft, bv. -Ik werkte bij iemand en verdiende 4O € per week. Een bepaalde week zei ze dat ik die week niet moest komen. Ik heb echt gevisualiseerd dat ik ergens 40 € zou krijgen en hop... ik kreeg diezelfde week een cheque van 41,3 € -Ik en mn eerste man zochten een huis met een winkel (in die tijd) maar hadden weinig geld. Ik bedankte elke dag voor mijn welvaart (dus de dingen die ik wél had en waarover ik gelukkig was), en sprak er ook veel over. Ook over mn winkel. Ik zei niet dat ik het geld niet had, gewoon waar ik hem wilde, dat er een woonst moest bij zijn etc. We vonden een winkel op 50 m van de plaats die ik voor ogen had, met een schat van een eigenaar en een mooie woonst erboven, voor ...150€ -Ik wilde in een gemeenschapshuis wonen. Omdat ik van een uitkering leefde kon dat niet behalve als ik voor iedereen een apart toilet had. Een week (!) na mijn voornemen zag ik een advertentie van dat huis in een krant. Ik kon toen niet gaan, één van mijn potentiële huisgenoten wel. We hadden het huis, maar zij begon te twijfelen. Dan kregen we telefoon van de eigenaar : een vriend wilde er gaan wonen. Toch bleef ik affirmeren dat ik dat huis had. Ik zag mezelf er in wonen, hoe ik binnen kwam etc...Ik vertelde er niemand iets over. Nog een week later kregen we telefoon : de vriend kon niet verhuizen, we mochten dat huis hebben. - ik visualiseer (toen ik erg arm was) dat ik in een mooi huis woon aan een waterloop en veel geld bezit. . Drie jaar later woonde ik met een rijke man in een prachtig huis aan de waterkant Je moet me natuurlijk niet geloven, maar ik ondervind heel goed de periode waarin ik niet volgens de "flow" leef en weet dat ik dit opnieuw meer wil doen :dankbaar zijn, visualiseren etc... Het punt is dat "the secret" gewoon niet in onze manier van denken past. En dan kan het moeilijk zijn om anders te denken. Het gaat niet over in je zetel zitten en alles komt naar je toe. Het gaat erover dat je jezelf herprogrammeert, zodat je als je actie onderneemt deze ook ergens naartoe leidt. vergeet niet : wat jij nu bent is ook een heel groot stuk "programma". Het is dus niet vreemd of raar als jij besluit jezelf opnieuw te programmeren. Wat heb je erbij te verliezen?

onzin, door met je luie reet op de bank te blijven zitten en telkens te denken: ik wil een baan, ik wil een baan, krijg je echt geen baan. Als je een baan wilt, moet je met je kont van de bank af komen en gaan solliciteren. Het is gebaseerd op positief denken en hopen, maar met denken alleen ben je nergens, je moet actie ondernemen als je verandering wilt.

Een methode is een instrument, een benadering, zeg maar een gereedschap. Gereedschappen kun je gebruiken, instrumenten toepassen, maar je kunt ze niet bewijzen. Een vijl kan soms werken maar voor sommige dingen is hij ongeschikt, daar valt weinig aan te bewijzen. Het gaat erom dat je een instrument gebruikt waar het geschikt voor is. Waar de secret voor werkt is gewoon boerenverstand even goed en daar is niks geheims aan.

The Secret is, sorry dat ik het zo moet zeggen, erg zweverig. Wat ze doen is: overal datgene vandaan halen dat in hun verhaal van pas komt, dat allemaal mengen, er een leuk sausje overheen doen, en het presenteren alsof het iets revolutionairs is. In werkelijkheid ligt het allemaal wat genuanceerder. Alleen maar ergens aan denken? Dat zorgt er echt niet voor dat er iets gebeurt. Geen sprake van. Was het maar zo eenvoudig... Een wens "het universum insturen", waarop het universum braaf zorgt dat jouw wens in vervulling gaat? Dat is een ongefundeerde wensdroom. Ten eerste kun je je wensen niet ergens naartoe sturen. Ten tweede is het universum geen persoonlijkheid die kan luisteren, en al helemaal niet een macht die iets voor elkaar kan krijgen. Heeft Albert Einstein het bewezen? Dat is op zich al reden om te gaan twijfelen: de grootste zwevers noemen Albert Einstein. Meestal trekken ze één bepaalde uitspraak volkomen uit zijn context, en gaan ze ervan uit dat niemand zal controleren of hun bewering wel klopt. -- Wat dan wel weer werkt: Als jij jouw wens "het universum instuurt", en als jij denkt aan een gewenst resultaat, dan zul JIJ ZELF je anders gaan gedragen. Je bent vaker bezig met de gewenste situatie. Daardoor ben je veel alerter op alles wat jou in de richting van jouw doel kan brengen. Je zult daardoor bepaalde kansen die toevallig op je pad komen, veel eerder opmerken en er veel sneller op inspringen dan je anders had gedaan. Zonder "the secret" was je "blind op je luie reet blijven zitten". Maar mét dit geloof pak je dingen op en word je actief. DAT is de reden dat het toch werkt: jouw eigen houding en jouw eigen akties worden effectiever. Toegevoegd na 42 minuten:   -- Dus nog even heel concreet ingaan op je vragen: > Is de denkmethode "the secret" ooit bewezen? Nee. Zij het dat het een beetje werkt via het onderstaande, maar dat is gewone psychologie. > En volgen[d]s hun is het waar Nee. Zij het dat het een beetje werkt via het onderstaande, maar dat is gewone psychologie. > en heeft Albert Einstein het bewezen Nee, beslist niet. Albert Einstein heeft hier niets, echt helemaal niets, mee te maken.

nee, als je eens klikt op de eerste link die je zelf hebt gegeven zie je staan: (bij basisprincipes) Er is in wetenschap en praktijk geen enkele aanwijzing bekend dat deze ideeën juist zouden kunnen zijn lezen is moeilijk he ;)

volgens mij is het waar.

Nee, het is volslagen onzin. De enigen die rijk zijn geworden door de Secret zijn de leraren van de Secret door gebakken lucht te verkopen. Overigens spreek ik uit ervaring. Ik heb namelijk de methode intensief uitgeprobeerd, inclusief alle instructies e.d. Het heeft absoluut niets positiefs opgeleverd. In het begin krijg je een kick omdat je denkt dat alles mogelijk is. Echter de kater komt later als het niks oplevert. Het is oplichterij, ik kan het niets anders zeggen.

Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor, het is meer een soort geloof. Ik heb het ook niet bewezen :)

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(film)

Je stelt hier 2 vragen. Eerst vraag je of de denkmethode the secret bewezen is. Op die vraag antwoord ik volmondig ja omdat ik, los van enige kennis van heel de heisa rond de secret, meermaals heb ervaren dat gedachten wel degelijk als manifestatie krachten kunnen omschreven worden. Het heeft inderdaad met geloven te maken.Van zodra je ook maar twijfelt aan de haalbaarheid van iets dan versterk jij met jouw gedachten de twijfels en dan ga je beweren dat 'the law of attraction' niet werkt. Lekker wel dus want jouw twijfel werd door jouw gedachten gevoed en daardoor heeft de twijfel de bovenhand gehaald en lijkt het er op dat de aanvankelijke succes-gedachte niet werkt. Ten tweede vraag je of het waar is dat Albert Einstein 'het bewezen heeft. Dat zou kunnen maar voor mij persoonlijk doet het niets ter zake of hij dit bewezen heeft omdat hetgeen voor anderen als bewezen geklasseerd wordt hoeft door mij nog niet als waarheid aangenomen te worden. Ik test sinds enkele jaren zelf alles uit en als een bepaald fenomeen steeds opnieuw zichzelf bewijst dan is het voor mij bewezen. Ik ben ervan overtuigd dat 'the law of attraction' zichzelf op uiteenlopende wijzen blijft bewijzen tot geen mens er nog omheen kan dat het klopt. Wat ook klopt is dat er veel heisa rond gemaakt wordt en dat dit voor vele mensen al voldoende is om er zich tegen te verzetten. Echter, nadat de hype of de storm rond zulke fenomenen is gaan liggen dan gaan die non-believers zich vaak schoorvoetend afvragen waar heel dat gedoe nu om ging en eureka... dan worden ze onverwacht zelf door bewijsmateriaal overweldigd en kunnen ze er niet meer naast dat in elke bewering een grond van waarheid huist. Ik was ooit één van de grootste non-believers van dit soort zaken en hield er mij mijlenver vandaan, doch ook ik werd op een dag geconfronteerd met onweerlegbar bewijzen via uiteenlopende ervaringen en sindsdien ben ik in mijn eentje op onderzoek gegaan om de essentie van dit alles te begrijpen en uit te testen in uiteenlopende situaties. Ik zou zeggen, zoek het op jouw wijze uit door heel bewust en consequent met je gedachten om te gaan. Of doe gewoon niks en let maar eens op hoe reacties van anderen jouw denkwijze en jouw gevoel beïnvloeden en vice versa. Als jij niet zelf op onderzoek gaat dan komen de levende bewijzen wel vanzelf naar jou. Het Universum is immers een elektromagnetisch boemerang-veld waarin iedereen vroeg of laat door het zelfde soort ervaringen moet. Succes ermee!

The Secret is geen denkmethode, maar de opinie van een aantal personen, die op een aantal punten overeenkomen. Veel opinies zijn gehaald uit het textbook The Science of Mind van Ernest Holmes. De Europse vertegenwoordiger van zijn denkwijze is Omni Science of Mind.