Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd??

Hoe komen ze daarbij? Als ik een crematie heb, lach ik niet die dag maar heb ik m wel intens beleefd. Ik denk dat mensen te vaak zomaar een uitspraak van een ander overnemen zonder er over na te denken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Je hebt gelijk hoor. Ik lach ook wel eens een hele dag niet maar kan dan ook nog gelukkig zijn en het gevoel van leven hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat die stelling niet al te letterlijk moet worden genomen, maar slechts een levenshouding typeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekend dat je moet genieten van elke dag, want elke dag kan nou eenmaal je laatste zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een moment niet gelachen, is een moment niet geleefd...

Zo is het wellicht, maar ik ben het met je eens dat de intensiteit maakt of je voelt dat je leeft of niet... Leven doe je toch, maar je voelt het pas als je wakker bent... Heel wakker bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1
Dit is inderdaad een lijfspreuk van vele mensen. Maar het is ook maar hoe je deze bekijkt. Het klopt soms zijn er dagen dat je niet kunt lachen, en intense pijn voelt. Maar uiteindelijk leef je wel deze dag. Geluk en verdriet zijn factoren die bij het leven horen en de een gaat er anders mee om als de ander.

Wist u dat…
•Een kind lacht gemiddeld 300 tot 400 keer per dag, volwassenen nog maar zo’n 10 tot 15 keer.
•Lachen zet maar liefst 15 gezichtsspieren in beweging. (Fronsen 40…)
•Door te lachen masseren je spieren zachtjes de organen. In de andere spieren is de spierspanning tijdens het lachen juist laag. Hierdoor krijgt u een ontspannen gevoel.
•Als u lacht haalt u dieper adem en uw bloeddruk en hartritme worden op elkaar afgestemd. Uw bloed stroomt sneller en transporteert zo meer voedingsstoffen en zuurstof naar uw hersenen.
•Tijdens het lachen komen in de hersenen endorfinen vrij. Deze hormonen geven een prettig gevoel, hebben pijnstillende eigenschappen en verminderen een teveel aan stresshormonen, zoals adrenaline en cortisol.
•Een lachsessie van 20 minuten brengt evenveel vitaliteit en welzijn als een step- of joggingsessie. En: zonder zweten!
•Lachen versterkt het immuunsysteem.
•Lachen bevordert de bloedsomloop en verlaagt de bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je overweging, toch zit er in de basis iets in dit gezegde.
Een lach doet iets met je, en doet ook iets voor de ander die bijvoorbeeld net tegenover je zit
Ik zeg niet dat ik letterlijk deze stelling probeer na te komen,maar er ik denk er wel dagelijks aan.
En zelf een intens verdrietig iets zoals een crematie kan leiden tot een lach, een goede herinnering aan die iemand kan misschien een lach op je gezicht toveren.
Het is bewezen dat een lach iets voor je doet, mentaal en fysiek, dus misschien hoeft het niet zo extreem als in het gezegde , maar het kan wel positief werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1
Dat is zelfde als;
Een jointje in de morgen is een dag zonder zorgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lachen is gezond!( Maar ieder mens ontkomt er niet aan)
ook op zijn tijd eens te grienen.