Is niet elk mens van nature spiritueel?

Of zijn er Gv'ers die zich totaal niet aangesproken voelen en hier anders over denken?

"We're not human beings having a spiritual experience, we're spiritual beings having a human experience.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vanaf mijn 9 jaar wist ik dat ik anders in elkaar zat dan de meeste anderen kinderen. Aanvankelijk dacht ik dat iedereen kon voelen wat ik kon voelen. Daarna zijn er tientallen jaren geweest, dat ik kritisch om me heen keek en voor alles een verkaring wilde hebben. Ik geloofde in niets, wat overbleef was het geloof in me zelf dat ik wat meer kon dan de ander. Een magnetiseur was iemand met wat truckjes in huis en als het hielp was dat toeval. Oproepen van geesten was een kermis spelletje, volkomen ongeloofwaardig en onmogelijk!! Boodschappen van gene zijde waren verzonnen om maar interessant te doen. Ook de kerk heb ik in die tijd verlaten, ik vond er niet wat ik zocht, maar wat ik wel zocht wist ik niet. Visioenen waren dagdromen, product van je eigen hersenen, niks spiritueels aan. Toen kwam er een ouderavond van school voor een van onze kinderen, ik ontdekte en voelde voor het eerst dat mensen om me heen een energie veld hadden, bij sommige mooi zacht en rond in langzame golven, bij anderen als bliksemflitsen, met scherpe punten die alle kanten heen gingen. Jaren later begon ik de emotie van mensen te voelen, vooral van mensen die erg in de put zaten, ik ontdekte als ik met ze ging praten, ze veranderden, rustig werden en weer blij. Telkens opnieuw kwamen er mensen op mijn pad die hulp nodig hadden en die ik kon en mocht helpen. De laatste 4 jaar ging alles steeds sneller en alle onmogelijke dingen bleken mogelijk te zijn! Nu help ik honderden mensen per jaar en zet hun karretje weer op de rails en ben dankbaar dat ik dat mag doen. ik maak mensen weer gelukkig geef ze weer een doel in het leven. Ik weet hoe het aan gene zijde is en voelt, af en toe mag ik even om het hoekje kijken. Het spirituele of wel paranormale is een , bij veel mensen verloren gegaan zintuig, maar nog steeds bij iedereen aan wezig!! Juist de mensen die het sterk aanvechten zijn juist die mensen die het zoeken, die aanknopingspunten willen hebben om er in te geloven, alleen beseffen ze zich dat nog niet.

Ik weet zeker dat er zat mensen zijn die zichzelf absoluut niet spiritueel noemen, hier niets mee te maken willen hebben en het zonder meer af doen als onzin. Wanneer zij iets 'spiritueels' zullen proberen, zal het hen ook niet lukken, maar dat betekent niet dat zij niet spiritueel kunnen zijn. Ja, ik denk dat ieder mens van nature wel iets in zich heeft met betrekking tot spiritualiteit, en misschien de ene meer dan de ander. De ene heeft het misschien ook van nature, terwijl de ander het hard zal moeten aanleren. Ik denk dat het allemaal draait om de mate waarin je je ervoor open stelt en er zelf in gelooft. Wanneer je je er compleet voor afsluit, er bang voor bent of maar de geringste twijfels erover hebt, zul je misschien maar weinig spiritueels kunnen ervaren.

Ik denk dat ieder mens spiritueel is. Ieder geeft er echter een andere invulling aan. De ene persoon ervaart geesten, energieën en krachten, en richt zich op die ervaringen. De andere persoon richt zich op waarneembare of afleidbare zaken in de buitenwereld, en bouwt op grond daarvan een beschrijving van die wereld. Beide zijn bezig met het vormen van een beeld van de wereld met alles erop en eraan, van onze plaats in die wereld, van alle verbanden, en van een doel. Daarmee zijn beide spiritueel, elk op een eigen manier.

Dat ligt er maar net aan wat je onder spiritueel verstaat. Mensen zijn van nature wezens die abstract kunnen denken, kunnen nadenken over zaken die niet bestaan, die zouden kunnen gebeuren of op een andere tijd en plaats gebeuren, kunnen plannen en organiseren. Dat is min of meer wat ons mensen maakt. Een zekere voorstelling van wat er hiervoor was en wat er hierna komt, wat er zou kunnen zijn, wat oorzaken en gevolgen zouden kunnen zijn, en sommige mensen slaan daar een beetje in door. Natuurlijk zijn er verschillen in de mate waarin mensen behoefte hebben aan zingeving voor wat zinloos lijkt, oorzaken zoeken voor wat toeval is of verbanden willen zien tussen niet gerelateerde zaken ; ook dat is heel menselijk. Zo schijnt de mate voor religieuze 'gevoeligheid' behoorlijk sterk erfelijk bepaald te zijn. De een heeft vrede met het hier en nu, heeft een stevig gevoel van controle over de dingen die hem 'overkomen' of kan ze makkelijk loslaten, de ander heeft het gevoel dat alles wat er gebeurt een diepere betekenis moet hebben of is voorbestemd. De één heeft genoeg aan een kant- en klare religie die op al zijn levensvragen een antwoord heeft, de ander ziet liever aliens en graancirkels als Hoger Doel waar hij iets mee moet en verlaat zich op veronderstelde invloeden van sterren en stenen. Ieder mens is van nature spiritueel aangelegd, alleen de mate verschilt.

Ik geloof niet in het spirituele. Ik ben wat ik ben, accepteer dat en ik kies mijn eigen pad!

Elk mens is van nature spiritueel, klopt... Het is de spirit die de mens laat leven, hoe spirit-ueel wil je het hebben?

Ja dat is iedereen, ook al je denkt van niet. Zodra je op de vraag antwoord geeft, denk je erover na en ben het al. Probleem is dat veel mensen spritualiteit verwarren met religiositeit, ietsisme of iets voor zweefteefjes. Er zijn wel situaties waarin dat tegelijk voorkomt. Maar het een IS niet het ander. Het is het afvragen. Afvragen of er doelen voor mij zijn, of doelen voor ons mensen zijn, of doelen voor alles zijn. 1 van de 3 of allemaal. En is dat doel een gegeven? bepaal ik het zelf? heb ik invloed? hoe dan? als je dat soort vragen NOOIT hebt ben je een soort werkezel. Wakker worden, eten, werken, eten, tv kijken, neuken, slapen. Als je je alleen al ongemakkelijk voelt bij zo'n rijtje, (zou dat alles zijn?) dan ben je al spiritueel:)

Het zal sommigen verbazen, maar ik beschouw mezelf als een spiritueel mens. Ik denk ook na over mijn doel in het leven. Ik voel me ook verbonden met andere levende wezens, mijn omgeving, de mensheid. Voor mij is het daarvoor alleen niet nodig om te geloven in wat ik (zonder andersdenkenden voor het hoofd te willen stoten) beschouw als 'metafysische onzin'. Voor mij is de objectieve werkelijkheid bijzonder (ik zou zelfs bijna de term 'heilig' gebruiken) genoeg zonder er nog een andere werkelijkheid bij te bedenken. "Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?" - Douglas Adams

Ik denk dat niet elk mens spiritueel is. Van nature wel. Maar in het leven kunnen zoveel erge dingen gebeuren, dan kan het soms te erg zijn om nog verder over het leven te denken. Deze mensen zijn dan eigenlijk al hun energie kwijt om alleen al te overleven. Voor de een is een erge gebeurtenis een teken om de ogen te openen. Een ander wil zijn ogen juist meer gesloten houden.

er zijn mensen die weten, er zijn mensen die niet weten

Ja iedereen heeft een 6e zintuig maar het ligt eraan hoeveel je er in gelooft zover is die ook ontwikkeld. In char geloof ik niet. Die legt de woorden in je mond zodat jij zegt wat zij wil horen...