Ik was op vakantie in Canada en we waren toen in een chinees restaurant toen kregen we Chinese horoscopen en ze waren echt waar hoe kan dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Omdat horoscopen in het algemeen wel zo geschreven worden dat er altijd wel een waarheid in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En deze, klopt dat ook???

De Tijger is moedig, hartstochtelijk, onderhoudend en charismatisch. Hij heeft vaste overtuigingen, is wilskrachtig en vastberaden, alert en intelligent.

Ook heeft de Tijger een actieve geest, en zit hij vaak boordevol ideeën. Hij houdt van uitdagingen en kan moeilijk stilzitten. Onafhankelijk en bereid risico's te nemen.

Hij is rusteloos en soms vrij impulsief, maar van binnen vaak gevoeliger dan anderen in de gaten hebben. De Tijger is vaak succesvol, maar het leven is vol ups en downs. De Tijger kan zich diep van binnen eenzaam en onbemind voelen, vooral als anderen hem of haar proberen te provoceren.

Een Tijgerkind kan nogal wild zijn en veel ongelukjes hebben, en vaak in een ruzie verwikkeld zijn. Het zijn tamelijk luidruchtige kinderen die problemen hebben op school.

Als volwassene heeft de Tijger meestal niet zo'n behoefte aan kinderen, maar als ze er eenmaal zijn vindt een Tijgerouder ze fantastisch, al blijft dat altijd een beetje op een afstandelijke manier. Een Tijger heeft een praktische benadering van het ouderschap.

http://www.catharinaweb.nl/astrologie/chinese/tijger.htm

In de meeste horoscopen zitten wel dingen die kloppen.

Die worden namelijk heel slim zo geschreven dat mensen zich daar graag in herkennen.
Zoek op deze genoemde site ook maar eens je ouders op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het hierboven geschrevene klopt van geen kanten.... De tijger kan ook een "zij" zijn :)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
There you have a point!
Als ik zelf een tekstje maak doe ik altijd wel zij/hij
en hem/haar.
Dat wordt wel het Forer-effect genoemd: de neiging van mensen om vage en algemeen geldende uitspraken over de eigen persoon te accepteren als rake, typerende omschrijving, zonder zich te realiseren dat diezelfde omschrijving voor bijna iedereen opgaat.

Zie de bron voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal een beetje toeval zijn mar het komt ook door dat er in horoscopen altijd dingen staan waarvan de kans groot is dat het klopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
En al geven ze je een horiscoop in een chinees restaurant pakken ze een horoscoop die een beetje bij jou lijkt te passen.