Wie weet hoe het komt dat mensen ineens drang hebben om dichter bij de natuur te staan (terug te keren in de natuur)en spiritueel ineens opener staan?

Ik heb de afgelopen tijd een ontzettende drang gekregen om terug te keren naar de " basics". Daarnaast gebeuren er de laatste tijd dingen in mijn omgeving die ik alleen maar kan verklaren door niet stoffelijke entiteiten of energieën. Bij mijn dochter van net een jaar zie ik hetzelfde, zij ziet en merkt dingen die ik niet kan verklaren of zien. Iets in mij trekt ontzettend aan mij en ik heb het gevoel alsof de wereld langzaam aan me voorbij gaat en een richting op gaat die ik niet begrijp omdat in mijn zicht het anders hoort te gaan, het klinkt misschien allemaal erg zweverig maar mijn hele lijf lijkt er tegen te vechten en in opstand te komen om nog langer mee te draaien in deze maatschappij, dit is nu de afgelopen anderhalve maand extreem versterkt en ik vraag mij af of ik de enige ben of dat er iemand een verklaring voor heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je geeft zelf het antwoord al: om nog langer mee te draaien in deze maatschappij. Je leeft je leven, je was er waarschijnlijk tevreden mee, en nu voelt het niet meer goed. Een teken dat je gegroeid bent en toe bent aan nieuwe perspectieven. Je bent zeker de enige niet. Heel veel mensen komen op een punt in hun leven dat ze meer gaan openstaan voor meer spirituele zaken. Mensen hebben soms iets van: is dit het nou? En zoeken antwoorden en verbreden hun interesses. Ik zie het als teken van groei.

Je bent moeder geworden, dan kan het goed zijn dat je het leven anders gaat zien.

Via radio en televisie komt er zoveel negatiefs naar ons toe, dat je gewoon rust wilt. Alleen de natuur geeft de nodige balans. De wereld om ons heen is knap verziekt en je probeert gewoon weg te vluchten voor al die nare berichten. We zouden veel gelukkiger zijn met minder. De natuur geeft minder, maar van veel hogere kwaliteit. Ga een middag het bos in en voel dat dat genoeg is om gelukkig te zijn. Veel leuker dan een disco, een nieuwe jas, een dure auto. Een droge boterham die je in je jaszak hebt meegenomen smaakt daar ook als een gebakje. Heel veel mensen hebben dit momenteel. We gaan weer breien. We gaan weer terug naar af, omdat we langzaamaan ontdekken dat veel bezitten beslist niet gelukkiger maakt.

Er zijn al een tijdje ontwikkelingen gaande, waar veel mensen/ kinderen bij zijn betrokken. Het is een tegenreactie, op al die dingen die nu botsen in de huidige maatschappij. Veel erg jonge kinderen zijn momenteel spiritueel gezien, sterker dan hun ouders! En dat is toch wel bijzonder. Wat jij beschrijft, herken in duidelijk.

In wezen doorzie je de nepmaatschappij waar we in leven, de natuur, de spiritualiteit, gekoppeld aan het zijns-besef en het feit dat je weet dat de natuur hetgeen is wat je kind(eren) de toekomst bied en niet de endemolproducties (als voorbeeld) en andere gebakken lucht, maakt dat je de dingen weer in juist perspectief gaat zien. Dat houd onomstotelijk in dat je een weerzin ontwikkelt in alles wat fake is en -doordat je die invloed in je leven reduceert- hoor je weer de zachte stem der dingen die zuiver en goed zijn, dezelfde Kracht die jou moeder gemaakt heeft en je kind zal koesteren op zijn levenspad. Deze gewaarwording geeft je kracht maar scherpt ook je vermogen om zin en onzin van elkaar te scheiden. Van harte gefeliciteerd, je hebt herwonnen wat kinderen op den duur helaas verliezen. Toegevoegd na 17 minuten: Ik heb vooraf geen antwoorden doorgelezen om mijn antwoord zo authentiek mogelijk te houden. Na het lezen van de andere antwoorden zie ik overeenkomsten in visie. Dat is niet zo vreemd, mensen met spirituele instelling komen, in de kern van de zaak , doorgaans op hetzelfde punt uit. Zo zweverig hoeft spiritualiteit dus niet te zijn, het is niet zelden exacter dan exacte wetenschappen omdat het aangrijpt op oervermogens, welke in de tijd niet of nauwelijks veranderen. Overigens is mijn ervaring met kleine kinderen dat ze meer en anders zien dan wij. Kinderen worden geboren met volledige bedrading (synapsen) in hun hersenen, die na hun geboorte langzaam verdwijnt op plaatsen waar ze niet benut worden. Dat houdt dus ook in dat pasgeborenen prikkels opvangen waar wij geen weet van hebben, zij voelen zeer duidelijk liefde maar ook verwerping en afwijzing. Kinderen verdienen het om in een basic situatie gekoesterd en geliefd te worden. Ze maken dan veel meer kans om tot prachtige volwassenen uit te groeien. Als moeder voel je dat aan en stem je (mogelijk) ook op spiritueel niveu af op je kindje. Deze intense band maakt dat je "geschakelde" zielen van ellkaar bent en mogelijk voelen je kind en jij elkaar aan zonder woorden en zonder dat fysieke afstand een rol speelt.

Voor mensen is de maatschappij hetzelfde als de natuur. Zoals dieren hun rol in het ecosysteem spelen, spelen wij onze rol in de maatschappij. De maatschappij is in zijn randvoorwaarden beperkt door de natuur en de technologie. Voor een school tonijnen of een troep bavianen is er ook maar een beperkt gedeelte van de natuur van belang. Misschien bedoel je dat je een bredere visie op je omgeving krijgt dan alleen de maatschappij die je kent. In principe is het wel erg riskant je af te keren van de maatschappij, want het is de beschermlaag tussen ons en een onverschillige natuur. Er zijn voor mensen allerlei mogelijkheden om dichter bij de natuur te gaan staan, maar er is altijd een maatschappelijke context. Vanwege ons sociale karakter is een kluizenaarsbestaan zonder enige technologie ook onnatuurlijk lijkt me. Zelfs natuurvolkeren maken gebruik van technologie als blaaspijpen en pijl en boog om te overleven, dus ontsnappen aan een vorm maatschappij kan slechts in beperkte mate.

Antwoorden op je vraag kan ik niet, dat zou wel heel makkelijk zijn. Maar ervaringen kan men wel delen, noem het spiritueel ontwaken of noem het zelfreflectie of zelfs groeien in de academie van het leven. Ik ben vandaag ook niet zomaar uit het niets op deze site gekomen weet ik. Hecht geen waarde aan mijn naam er staat beul maar bedoelde benul. De wereld gaat niet aan je voorbij, moeder aarde wil ons misschien wat duidelijk maken. En dat gebeurt as we speak. Vulkanen beginnen weer actief te worden, weersomstandigheden veranderen en worden extremer. We oogsten wat we zaaien in de natuur en in de maatschappij ik schrijf dit zonder bronnen of naslagwerken ik schrijf dit door opmerkzaamheid,waakzaamheid en logisch na te denken. Er is meer tussen hemel en aarde, beschrijven alle religies zelfs, denk dat dat in deze tijden beter te merken is, signalen van bijvoorbeeld de 4 natuurelementen maar ook denk ik aan datgene wat tussen hemel en aarde is (ruim begrip). Maar inderdaad de haast al bij aanvang verloren inhaal slag van de mens om terug te keren zeg maar haast te grijpen naar de basis, het groene denken, duurzaam ontwikkelen enz laat je innerlijke denken je ziel en geestelijk niet onaangeroerd. Door als een dolle lees volop in dit leven te staan waar sociaal alleen socialmedia is en niemand tijd heeft voor zichzelf of een ander. Waar rijk worden alleen op materieel gebied waarde heeft moet het een keer fout gaan. Of je stapt uit doordat je ontwaakt spiritueel of je vangt de signalen op van de natuur of je herkend wat een ieder eigenlijk wel weet maar voor zich uitduwt, opzij zet, uitstelt, en in de koeling houdt. In deze egocentrische geworden maatschappij is het niet eenvoudig om te ontwaken doordat door de verharding en verkeerde goals die gesteld worden je innerlijk heel makkelijk in het achterkamertje blijft. Ik kan alleen maar hopen dat meer mensen positief gaan veranderen, maar dat zal niet makkelijk gaan in een negatief geladen omgeving. Maar grote veranderingen kunnen beginnen in het kleine cirkeltje om je heen. Daar waar jij leeft woont werkt enz. Jouw familie, vrienden, kennissenkring. Draag het uit door te veranderen op de manier waarbij jij je prettig voelt. Maak je los van het negatieve, de dalen zullen minder diep zijn als je onbevangen en open blijft. Ik kan wel doorgaan maar ik duik nu weer in het hier en nu want er nog zoveel te doen, te beleven en te ervaren. We zijn onderweg. Namaste

Ik zie niets nieuws onder de zon, sterker nog, we komen zelfs nog verder van de natuur afstaan. Natuur: Velen denken dat ze door zogenaamde zwakke dieren uit de natuur op te vangen, want de zielige hummels hebben het nodig, goed te doen, ze beseffen juist niet dat ze door hun toedoen mogelijk een grotere schade toebrengen dan wanneer ze het dier laten lopen en sterven. De natuur is een perfecte kringloop waarin de zwakkere dieren sterven voor andere dieren en planten, wederom grijpen mensen op een verkeerde wijze in omdat ze de natuur niet willen begrijpen. Spiritueel: Ook hier niets nieuws onder de zon, in het verleden al zoveel zelfde verhalen gehoord, toen was het schande als een kind iets anders zag dan wat het geloof voorschreef. Dergelijke dingen werden doodgezwegen of het kind werd voor gek verklaard, denk hierbij aan de tijd van de inquisitie, hoeveel mensen zijn er toen niet gedood omdat ze iets anders waren en daarom meteen een heks. Je gevoel omtrent de maatschappij. Deze hebben hoogst waarschijnlijk geen spirituele grondslag maar een afkeer tegen de weg die onze maatschappij heeft ingeslagen, het besef dat we grandioos op de verkeerde weg zitten, een weg van materialisme waarin het persoon niet meetelt maar den belangen van de economie voorop staan, een weg die we in het verleden al vaak bewandelt hebben en telkens uitdraaide op de meest gruwelijke slachtpartijen.