Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

Als je even een boek over droomuitleg volgens de Gestaltpsychologie van Fritz Perls leest, dan kan je je droom zelf uitleggen. Elk onderdeel van je droom, ben je zelf, en elk onderdeel kan je tot spreken brengen. Heel boeiend, en echt niet moeilijk (vind ik). Wel even serieus er iets over lezen. Het is heel logisch, en absoluut heel aards.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb nog even een link opgezocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier op GV worden wel eens uitleg over dromen gegeven. Dus ik zou zeggen stel eens een vraag en omschrijf je droom.
Voornamelijk je emoties tijdens de droom zijn ook erg belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dit iets.

http://www.droominfo.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen, het blijft fascineren. Is het een verwerking van de dag door de hersenen, is het een antenne met hetgeen wat allemaal al gebeurt is en gaat gebeuren. Hoe dan ook, je zult je droom tegen komen tijdens het leven.
Een droom geeft beelden weer van situaties waar je op dit moment mee bezig bent of van situaties die jouw kant opkomen.
Je hebt algemene uitleg van dromen, mensen die proberen de symboliek eruit te halen, net zoals horoscopen, maar dat zou betekenen dat er maar 12 uitleggen mogelijk zijn.
Wat ik weet is, het praten over je dromen met mensen die dicht bij je staan en met mensen die ver van je af staan. Zo krijg je namelijk van hun te horen hoe zij er tegen aan kijken, wat hun gevoel is hierbij. Hoe bekijken zij die droom. Dat is heel belangrijk bij een droom, de droom van meerdere kanten bekijken. Proberen uit te leggen, vorm te geven.

Praten met iemand is dan beter dan alleen tekst lezen.
Ga naar een spiritueel evenement en zoek iemand uit waarbij je hebt, daar heb ik een goed gevoel bij en kijk ook naar het tarief. Iemand die wil helpen, die vraagt geen vergoeding, die ontvangt alleen een vergoeding.

Om antwoord te geven op je vraag, op internet heb je veel sites voor droomuitleg, echter deze zijn allemaal gebaseerd op de grote groepsuitleg.

Ik hoop dat je iets aan het antwoord hebt.

Richard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar www.droominfo.nl of naar gratis adviseurs.nl
Hier kom je al heel ver mee, beschrijf je droom specifiek tijd dag of nacht, kleuren binnen of buiten, vrienden of bekenden of mensen die je nooit hebt gezien bijvoorbeeld.
Alle kans dat je daar een goed antwoord krijgt op je vraag over je droom
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikte daar altijd www.dromenweb.nl voor, die is erg uitgebreid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten dromen en die verschillen maken dat het onmogelijk is om een goed of eenduidig antwoord te krijgen op internet. Een forum is al veel beter , want dan kan je interactief vragen beantwoorden van mensen die je droom proberen te analyseren.

Degene die jouw droom kan begrijpen , ben jij.

Maar het lukt vaak niet zomaar en alleen. Want de droom komt uit een ander deel van wie jij bent . Je hebt hier contact met je onderbewuste . En op vele manieren kan je dit contact met je onderbewuste vergroten.

Wat helpt , als je de droom aan een ander , die jou goed kent, verteld. Wanneer die ander dan aan jou vragen mag stellen over "hoe de elementen van jouw droom voor jouw voelen" , dan ben je op de goede weg.

Je leert "aanvoelen " waar een betekenis vol deel van de droom aanvangt en waar je iets van kan leren , en je kan leren dat een ander deel van de droom meer "invulling " is.

Heldere dromen kunnen zowel boodschapper zijn , als therapeut, als dat ze je diepste verlangens en / of angsten weerspiegelen. En soms kan je , door te oefenen, zelfs bewust dromen. Je weet tijdens je droom dat je droomt. Eén van de wonderlijkste dingen ...

Een advies : schrijf je droom op vlak nadat je wakker wordt met zoveel mogelijk details en beschrijf in chronologische volgorde de dingen die gebeuren. Schrijf erbij of het helder , kleurrijk en of het een positief of een negatief gevoel gaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding