Een afbeelding van een wolf/hond in je zieletekening: wat kan dat betekenen?

Toegevoegd na 15 uur:
De tekenaar had het niet gezien. Maar ik zie duidelijk een grote wolf en twee kleine hondjes/wolfjes.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik dacht, ik gooi het in de groep.

2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat degene die die tekening gemaakt heeft wolven/honden mooi vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je graag met opgeheven achterpoot tegen een boom plast? Een zieletekening heeft geen enkele betekenis. Niemand kan jouw ziel lezen en daar een tekening van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, we hebben niet eens een ziel. En een tekening van iets dat niet bestaat noemen we een verzinsel en over verzinsels hoef je je niet druk te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar
Hij houdt zielsveel van haar.
Hij is zielig
Hij ligt te zieletogen.
Hij is zielsgelukkig.
Met hart en ziel er tegen aan gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, wat bedoel je daarmee? Dat we er een woord voor hebben, betekent niet dat het bestaat. Zo hebben we ook het woord kabouter. Het betekent alleen dat het in onze menselijke gedachten bestaat, maar niet al onze gedachten berusten op waarheid.
Snuffel
12 jaar geleden
Wie weet bestaan er wel kabouters ... Hebben we ze nog nooit gezien. Nou ja, ik geloof niet in kabouters wel in een ziel en laat me dat doen. Wat maakt het jou eigenlijk uit. Ieder zijn heug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar wat ik er mee wil zeggen, dat het woord ziel in onze taal is verweven voor al heel lang, je vind het ook terug in honderd- duizenden boeken en de Bijbel natuurlijk.
Het ontkennen van het bestaan van een ziel is erg makkelijk, maar ergens moet het begrip 'ziel' toch vandaan komen.
De ziel dat ben je zelf, die het lichaam tijdelijk gebruikt om in te wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord ziel kan zijn herkomst hebben in sol ofwel de zon waar wij allemaal een zaadje van zijn, of dat nou onze zon is, of een andere (in verband met het voorkomen van elementen die eigenlijk niet in ons zonnestelsel 'thuishoren').
Het kan ook alleen betekenen, al een, de moedereenheid in ons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de ziel zelf bent lijkt een tekening van een wolf me toch erg vreemd (zelfportret???) okay okay, behalve voor jou dan Bas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel, zouden we mee mogen kijken op de tekening, of is dat te persoonlijk? Dat zou ik bij voorbaat helemaal begrijpen en accepteren.
Snuffel
12 jaar geleden
Nog even over nadenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Snuffel: "Wie weet bestaan er wel kabouters ..." "Wie weet" is het juiste woord hier. Niemand weet dat. Net als met een ziel. Dat probeer ik te zeggen. "Nou ja, ik geloof niet in kabouters wel in een ziel en laat me dat doen." Ik heb niet gezegd dat jij dat niet mag, of wel? "Wat maakt het jou eigenlijk uit. Ieder zijn heug." Ieder zijn meug, dus ik de mijne, dus ik mag zeggen dat een ziel niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed: "Widar wat ik er mee wil zeggen, dat het woord ziel in onze taal is verweven voor al heel lang, je vind het ook terug in honderd- duizenden boeken en de Bijbel natuurlijk." Wat ik dus al zei, is dat het bestaan van een woord, niet gelijk staat aan het bestaan van hetgeen dat woord betekent. Ik heb ook een voorbeeld genoemd waarvan bijna iedereen aanneemt dat het niet bestaat, ook al kent iedereen dat woord. Zo kan ik er een heleboel noemen. Het feit dat we een woord "ziel" hebben, betekent dus niet impliciet dat dat ook daadwerkelijk bestaat. "Het ontkennen van het bestaan van een ziel is erg makkelijk, maar ergens moet het begrip ‘ziel’ toch vandaan komen." Het begrip kabouter en al die andere vrijwel-zeker-niet-bestaande-dingen ook. De menselijke fantasie is ook een goede bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus.... die kabouterzieltjes hier in huis... die zijn niet écht?!! #shock# zolang het een fantasie is is er m.i. niets aan de hand (van kinderen kennen we het wel, maar deze kan je makkelijk vertellen dat wat ze zien niet bestaat. voelen zich niet beledigd, of aangevallen en nemen van een volwassene aan dat het idd niet kan ook al zien/denken zen dat het echt is) een gezonde verbeeldingskracht is juist prettig en nuttig, maar omdat het ongrijpbaar is kan het m.i. het relativeringsvermogen nadelig beinvloeden. (ps. de ronddwalende kabouterzieltjes waren dus een fantasie, even voor de duidelijkheid) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zit dat dan met de economie, die zit ook nergens anders dan in ons hoofd. Bestaat deze?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij past mijn stelling (al dan niet bewust) verkeerd toe. Ik heb niet gezegd dat iets niet bestaat wanneer het slechts een woord in ons hoofd is. Ik heb gezegd dat iets niet *hoeft* te bestaan, ook al hebben we er een woord voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
reistebrein, over economie kan Drepoli (of iets in die geest) je het fijne vertellen. overigens is economie een wetenschap. ik denk niet dat het relevant is om het begrip 'wetenschap' en 'aantoonbare feiten' verder uit te diepen dus dat doe ik dan ook maar niet. er zijn zoveel wetenschappers bezig met onderzoeken w.b. de economie dat het m.i. wat kort door de bocht is om te zeggen dat het enkel een woord is wat in ons hoofd zit. ter aanvullende info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Economie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een woord voor een *waarneembaar* proces.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval is een ziel dat voor mij ook.
Als ik naar een mens waarneem zie ik vaak meer voor me dan een doorontwikkeld biologisch wezen. De ene persoon's aanwezigheid, zonder dat er gesproken wordt, is daarom ook sterker dan de andere. We dwalen wel weer af, maar goed het is on het topic.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar, de vraag was niet retorisch bedoeld. Vroeg me gewoon af hoe jij daar tegenover stond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al zei: economie is een waarneembaar proces. Iets hoeft niet materieel te zijn om te bestaan. (Ik heb al zo'n donkerbruin vermoeden wat je nu gaat zeggen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vier ons uien in het vondelpark... Die zag je vast niet aankomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist 't!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bas: Hoe neem jij een ziel waar dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA reistebrein, en Widar
:))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel Widar, door iemands liefde te voelen, en dat zijn er dat gelijk 2. Want tegelijkertijd voel ik dan mijn tevens mijn eigen ziel. En als je in de natuur kijkt zie je als je goed kijkt en tegelijk voelt dat niet alleen bij mensen, maar ook bij dieren én planten. Plantenzielen zijn vrij onbekend maar kunnen zeer krachtig zijn als het gaat om genezingen. Zo heeft een vriendin van mij met behulp van PSM (Plant Spirit Medicine) haar zieke vader's gezondheid een plotselinge enorme boost gegeven. Dat was een tijdje geleden geleden toen de doktoren hem met zijn leukemie nog hooguit een paar maanden gaven. Het verplegend personeel vind het ook wonderbaarlijk. We zijn nu 3 jaar verder en de man is zwak maar verder gezond. De leukemie lijkt zich te hebben gestabiliseerd. Dat zet je toch aan het denken, niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar & Reistebrein: ROFLMAO. Ik ga ze zoeken, die uien op laag water!
Kristal
12 jaar geleden
Hij dacht: ik gooi het in de groep...
typische Wolf/Hond uiting in dit geval ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bas: Liefde is een gevoel dat we allemaal kennen, maar het is op zich geen waarneming. Het enige wat je daaruit kunt concluderen, is dat er iets moet zijn waarmee we dat voelen. Wat is dat dan? We weten van hormonen en van hersenen. Die 2 dingen zijn waargenomen. Sommigen koppelen er ook een ziel aan vast, maar daar zie je gewoon niets van. Wat die planten ermee te maken hebben, begrijp ik niet. Dat stukje heeft niets met waarnemen te maken. Maar of het verhaal me aan het denken zet? Ja natuurlijk, ik zit te denken hoe dat nou werkelijk zit. Het kan alleen al puur toeval zijn bijvoorbeeld, of een geval van placebo. Je kunt er absoluut niet de conclusie uit trekken dat het iets specifieks is, laat staan dat het duidelijk wijst op het bestaan van plantenzielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kristal gooi het in het roedel, meute, troep of voor de wolven wat misschien passender geweest? ;-))
Kristal
12 jaar geleden
Ja Euc, is zo, maar groep is de mensen vertaling voor troep... ?? troep is toch... nou ja laat maar, 't wordt er niet helderder van lol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over een ziel gesproken... kun je spreken van de kracht die een ziel heeft als iemand een zekere aanwezigheid brengt? Zonder dat diegene spreekt? Heb je dat dan misschien wel eens gehad? Of het gevoel dat iemand aandacht projecteert naar je, en dat je omkijkt en het daadwerkelijk ook blijkt te zijn? Dat van PSM dat heb ik even aangestipt omdat ik het waardevol vind te noemen dat er mensen zijn die ontdekt hebben dat in de plantenwereld ook zielen voorkomen, en planten dus ook niet louter chemische eenheden zijn. Maar ik denk dat het niet mogelijk is om daar maar ook enige voorstelling van te maken als je daar nooit een ervaring mee hebt opgedaan. Mijn ervaring is ook nog niet van eerste hand, het was immers niet mijn ervaring, noch heb ik verder in PSM verdiept dan dat ik een paar mensen ken die hier mee bezig zijn. Daarom is het lastig om daar iets meer over te vertellen. Ik sta wel open voor deze mogelijkheid, gezien ik de genezing van deze man op de voet heb gevolgd die me overigens zeer na staat (familielid). De man wist niets van de poging tot genezing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me goed voelen puur doordat iemand aanwezig is ja, maar wie zegt dat dat van iets onzichtbaars als een ziel af komt? Dat is gewoon iets psychisch. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat van zoiets als een ziel afkomt. Dat van die aandachtsprojectie kun je testen en dan blijkt dat dat gewoon niet waar is. Je kijkt ook vaak om omdat je denkt dat iemand kijkt en dan blijkt het niet zo te zijn, echter deze voorvallen vergeet je. Je onthoudt de positieve voorvallen waarbij je gevoel wel werd bevestigd veel beter. Maar zoals ik al zei, als je gaat testen, dan blijkt dat je net zo goed een dobbelsteen kunt opgooien. Ontdekt? Dat betekent dat ze het hebben aangetoond, met sluitend bewijs. Ik wil de rapporten wel eens zien dan. Zoals ik al zei, de genezing van die man kan puur toeval zijn. Als ik een scheet laat en bij de buren knalt tegelijkertijd de ruit eruit, dan betekent dat nog niet dat dat door mijn scheet kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het niet zo probleem moet zijn om aan gegevens over Plant Spirit Medicine te komen, als daar behoefte naar is. Over de tests die je net noemt, die hebben niet zo veel waarde. Het komt een keer voor, en de omstandigheden kunnen wel zodanig uniek zijn en complex dat dit niet zo eenvoudig na te bootsen is. Dat is het probleem met geforceerd een testresultaat verkrijgen uit een proef die overkomt met dit soort best bijzondere gebeurtenissen, dat is niet net iets als een sinaasappel persen en maar drukken totdat het sap eruit komt, zoals verwacht. Dat vergt geduld en inzicht. En misschien ontbreekt het nou net een beetje aan dat specifiek inzicht bij diegene die het wel eens eventjes wetenschappelijk gaat onderzoeken.
Kristal
12 jaar geleden
@Snuffel: je zou even nadenken over de vraag van Bas, of we de zielstekening hier mochten zien. Misschien een idee om het naar Bas door te mailen als je het met hem wilt delen?
Je kan de tekening natuurlijk ook hier delen maar men zou er misschien heel (ont-)nuchter(rend) commentaar op kunnen hebben en daar moet je tegen kunnen als het om een tekening gaat die jou wellicht diep raakt. Dat commentaar is op zich prima natuurlijk maar jij bepaalt of je je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bas: Misschien ontbreekt het diegene die wel eens eventjes vaststelt dat plantenzielen bestaan en dat je het kijken van anderen kunt voelen wel aan een gezonde portie nuchterheid. Ik vroeg hoe je een ziel zou kunnen waarnemen en daar heb ik tot nu toe geen antwoord op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil is in de benadering, Widar. Die eerder genoemde (wetenschappelijke) tests waren bedoeld om iets onderuit te halen, het tegendeel te bewijzen, in plaats van iets totaal onbekends te ontdekken op basis van een vermoeden. Dat gevoel heb ik nu ook. Ik probeer iets aan te dragen en jij probeert het de grond in te boren. Leuk spelletje, het gaat alleen nergens heen. Nuchterheid kan een goede referentie zijn, maar het kan ook neigen naar bevooroordeeldheid. Het is namelijk gerefereerd aan 'normen' en die zijn ook maar relatief. Die PSM studie is niet 'eventjes' gebeurd. Maar ik denk dat ik het hier even bij laat want mijn pogingen tot verder verdiepen komen niet echt aan. Nog een poging (laatste voor vandaag ;) om je ziel waar te nemen is deel te nemen aan een sharinggroep. Om beurten krijgt iedereen een bepaalde 'zendtijd' en deelt wat er in hem/haar leeft, hoe het er mee is, .... Je kunt dan doordat de anderen in de groep zeer aandachtig luisteren en alleen dát (geen dialogen dus) heel dicht bij je essentie/ziel komen, veel dichter dan in het dagelijkse leven waar we dit niet gewend zijn. Iedereen kakelt daar lekker een eind heen. Ik net zo goed hoor als ik de kans krijg. ;)
Dat betekent niet dat je daardoor rechtstreeks je ziel kan zien/waarnemen, je benaderd 'm wel. Misschien zit daar een misverstand, dat je een ziel als een kopje koffie op de keukentafel zou kunnen zien. Eeh, nee... Een ander ding over zielen: bezielen. Ik ben van mening dat dit zelfs met voorwerpen, niet levende dingen dus, kan gebeuren. Enkele voorbeelden zijn een pen die "naar iemands hand staat", een auto die ineens anders of lekkerder rijd als iemand anders er in gereden heeft, de sfeer die in een huis hangt na een feestje, etc. Zijn dit chemische/chemoelektrische processen die alleen in een hoofd gebeuren? Ik denk het niet. Voel vrij om het tegendeel te denken. Het past alleen niet bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohw, wat een lap tekst... sorry daarvoor.
Kristal
12 jaar geleden
Zinnige tekst Bas, geen enkele reden om je hiervoor te excuseren.
Ik hoop het gauw eens met je te kunnen hebben over plantenzieken, ben heel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zieke planten? :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bas: "Die eerder genoemde (wetenschappelijke) tests waren bedoeld om iets onderuit te halen, het tegendeel te bewijzen, in plaats van iets totaal onbekends te ontdekken op basis van een vermoeden. Dat gevoel heb ik nu ook. Ik probeer iets aan te dragen en jij probeert het de grond in te boren. Leuk spelletje, het gaat alleen nergens heen." Ik probeer helemaal niet een tegendeel te bewijzen (het niet bestaan van iets valt namelijk niet te bewijzen), onderuit te halen, of spelletjes te spelen. Ik probeer, vanaf het begin, slechts te zeggen dat een ziel niet bestaat. Jij was degene die daar tegenin ging en probeerde mijn stelling onderuit te halen, remember? Ik hou op met deze discussie, want blijjkbaar gaat 't weer een richting uit die ik niet wil.
Kristal
12 jaar geleden
Hahaha, Bas, ik zie het nu ook,
plantenzielen dus...
Nou ja, het is al laat zullen we maar zeggen ;-)

Het beste antwoord

Wanneer je een zielentekening maakt gaat dat volkomen intuitief. Als de tekening klaar is bekijk je het als tekenaar en geef je aan wat de tekening volgens jou te vertellen heeft.
Maar dat is de duiding van de tekenaar zelf. Wat ik er altijd bij zei is: Het is een tekening voor jou gemaakt, als ik dat gele rondje dat ik tekende als een lichtje zie, maar voor jou is het een echt een oog, is het oog het meest geldig en het licht een aanvulling op wat jij ziet.
Ik schreef de duiding ook altijd op papier en deed die in een envelop omdat het veel belangrijker is wat degene ziet voor wie de zielentekening getekend is. Die moet de kans krijgen de tekening eerst zelf op te nemen zonder invloed van de duiding van de tekenaar. De tekenaar is een intuitieve doorgever en stelt zich ten dienste van. De duiding van de tekenaar kan zeer aanvullend zijn maar is niet toonaangevend. Dat ben je zelf, degene voor wie de zielentekening gemaakt is. Neem vooral je éigen waarneming serieus.

In het boek: Medicijnkaarten, waarin dieren als symbolen van helende kracht worden beschreven komen zowel Hond en Wolf voor.
In het kort is Wolf een leraar. Hij is een pionier, de voorbode van nieuwe ideeen, die naar de clan terugkeert om kracht te onderwijzen en met anderen te delen. Wolf heeft in zijn leven slechts één partner, en is trouw als Hond.
Bij wolven in de groep heerst een enorm saamhorigheidsgevoel, en tegelijkertijd een sterke drang naar individualiteit, vergelijkbaar met de mens.
Kernwoord van Hond is trouw.
Tot de kracht van Hond behoort de liefhebbende zachtheid van een beste vriend en de halfwilde beschermersenergie die noodzakelijk is voor de afbakening van het gebied. Hond is een bewaker.

Dit is dus een algemene duiding. Maar als een hond jou ooit flink gebeten heeft en je er bang voor bent betekent die hond iets anders. Jouw gevoel/duiding gaat voor, net als bij dromenduiding.
Dan zou het kúnnen betekenen bijvoorbeeld dat je de volwassen Wolf eigenschappen kan gebruiken om angsten uit je kindertijd(puppies) te overwinnen. Ik geef dit als voorbeeld om te laten zien hoe jij er naar kan kijken.
Want je kan het aan ons vragen, maar jijzelf weet het uiteindelijk het beste :-)
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik ergens plussen lenen van de anderen om deze vrouw onder te plussen met dit weer fantastische antwoord! +++... Ik herken overigens mezelf in je beschrijving (woef)
Kristal
12 jaar geleden
Ik zit hardop te lachen hier :-)))
Dank je Bas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aanduidingen en 'staan voor'
denk dat hier het probleem ook zit : het is in te vullen naar eigen inzicht. sjesus Bas, wat steek jij jezelf een veer in je kont overigens hahahaha. (ja, ja, ja......kan je wel blaffen, maar dat maakt je nog geen hond hoor) ;oP wat feiten over het karakter van een wolf: (mochten deze ook van belang zijn bij het zoeken naar een betekenis) grote omzichtigheid bij het benaderen van het vreemde kijkt lang de kat uit de boom
het bewaren van de vluchtafstand,
het reageren op elk geluid, gezichtsindruk en lichaamstaal
grote vrijheidsdrang.
meesters in het uitbreken
laten zich sterk leiden door hun driften en instincten
moet het nut van dingen inzien (huppelt dus niet tig keer achter een balletje aan als het toch weer weggegooid zal worden)
blijft zijn eigen aard trouw (past zich dus niet aan, maar je kan wel de wolf tegemoet komen)
zijn onafhankelijk
bijzonder schuw
dominant naar soortgenoten (en mensen die denken een wolf in het roedel op te kunnen nemen. de rollen moeten gewoon duidelijk gemaakt worden voor ieders zijn plekje weet en dan pas is er niets aan de hand is en het gemoedelijk en vreedzaam) dus Bas, in hoeverre herken jij je er nú nog in?
haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal je misschien verbazen: BIJNA VOLLEDIG!! :)))
(behalve die laatste 2 eigenschappen dan, die iets minder...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat over driften, instincten en vluchten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, in zeker zin wel. Vluchtafstand bewaren ≠ vluchten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde ook niet vluchten hoor, gebruikte dat woord alleen omdat het korter was dan "vluchtafstand bewaren". Het is meer "de mogelijkheid tot vluchten open houden".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herkennen we als mens ons niet in heel veel diergedrag? Kristal dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat Marleen de spijker op z'n kop sloeg vandaag toen ze zei dat decoraties waarschijnlijk het enige is dat de mens onderscheidt van dieren. Voor de rest is alles het menselijke ook bij dieren te vinden.

Andere antwoorden (5)

Kijk naar het gedrag en de kenmerken van een hond/wolf.
Mischien zag de tekenaar(es) een groepsdier in jou? (wolvenroedel)
Of een trouw persoon? (Zo trouw als een hond)
Vaak zit er een betekenis achter maar als je goed zoekt vind je mischien iets waar je jezelf in herkend.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke afbeelding dan ook in je zieltekening zou iets over jou persoon lijk moeten vertellen.

het ligt er dus aan wat de tekenaar denkt te zien, en hoe ze dit op papier zet. ik vind het vreemd dat iets wat duidelijkheid zou moeten geven juist vragen oplevert.

zoals met meer dingen wat dit betreft kan je meerdere kanten op. het is dus een kwestie van invullen zodat het passend is. ik zal een paar voorbeelden geven, mischien dat je het passend kan maken en je 'snapt' wat de hond of wolf doet in deze tekening.

-je werkt graag samen (roedel) en stemt je graag af op personen die je dierbaar zijn.
-je bent een leider (roedellijder) en voelt je goed als mensen het met je eens zijn (je volgen/accepteren als leider)
-je bent enorm trouw
-je kan impulsief reageren (driften van de hond/wolf) en anderen kunnen je niet altijd volgen/je reacties plaatsen
-je hebt begrip en genegenheid nodig van mensen om je heen (anders pas je niet in het roedel)
-je kijkt liever de kat uit de boom voordat je mensen benaderen kan met een goed gevoel (eigenschap van hond/wolf, eerst inschatten dan in actie komen)
-in je eentje voel je je niet compleet (een hond/wolf zonder roedel kan niet zijn wie/wat het werkelijk is)
-mensen denen je goed in de kunnen schatten maar diep van binnen weet je dat je anders bent dan wat je laat zien/geintrepeteerd wordt. (men zegt dat honden dieren blijven en onbetrouwbaar/niet voorspelbaar zijn.... waar ik het overigens NIET mee eens ben)

kortom, het kan van alles betekenen en je kan het zelf toepasbaar maken als jij je in de eigenschap kan vinden die een hond of wolf toegeschreven kan worden.
wil je weten hoe de tekenaar het bedoeld heeft kan je vragen om een korte en concrete beschijving hiervan te geven. ik denk echter dat het niet gaat lukken, en als het lukt dat het zo algemeen is dat het op iedereen toepasbaar is. (zoals ik simpelweg hierboven gedaan heb)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AaaaooooouuuuuUUUUUUUW! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHAHAHAHA!!!!
omg! ik moest aan je denken bij het beantwoorden van de vraag. in jouw zieletekening zou het ZO overduidelijk zijn als hier een wolf of hond voorkwam!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Waar kun je die laten maken? Zoek nog wat voor de grote blanke muren hier. Maar het moet mensen niet afschrikken, weerwolven zijn niet voor de poes. Oh jee, weer een reden om op tilt te gaan voor anderen, die vinden dat ik soms veel te kortaf ben (andere vraag).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op internet zijn wel adresjes te vinden van mensen die zeggen dat ze het kunnen maken (het kost alleen wat) voor een muurtekening moet je waarschijnlijk toch bij iemand anders terecht hoor weerwolfje. maar je lijkt me wel een crea iemand dus waarom doe je zelf geen poging? mooi plaatje, uitvergroten en laat je geest de vrije loop op je grote blanke muur.
en wat is afschrikken? schitterend om de power van een wolf te zien toch. mocht het afschrikken zegt het niets over de wolf (in dit geval) maar m.i. zegt het ten alle tijden iets over de persoon die zich af laat schikken wat dan ook de oorzaak mag zijn (tijd voor wat zelfreflectie denk ik dan maar om de REDEN te achterhalen) en mocht het niet lukken met je muurtekening: laat ik nu toevallig wat muurverf hebben en een (schapen?)vachtroller!! ;-) euh... leg even de link niet naar katten en kort door de bocht gaan, dus weet niet welke vraag je bedoeld.
maar goed, als anderen vinden dat je kort door de bocht bent, wil het dan ook zeggen dat het zo #is#? ach, wolven hebben voor velen iets mysterieus, dus waarom gooi je het daar niet op? soort van cryptisch antwoord zeg maar. (invullen en intrepeteren doen anderen ALTIJD wel, dus maak oe niet 'druk') niets is directer, en eerlijker en logischer dan de gedragingen van een dier. (die van een mens overigens ook, alleen de eerlijkheid is niet altijd een vast gegeven) :-P maar ben weer enorm af aan het dwalen.... ai ai, zwááár off topic met dat gezwam van me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wel lekker oppeppend hoor dat gezwam! :))
Wow, jij hebt met geprikkeld met het idee van een muurschildering. Ik denk eigenlijk dat ik dat wel zou kunnen, inderdaad, van een uitvergroting. En het hoeft geen weerwolf te worden hoor, want jagen wel degelijk de stuipen op iemands lijf. ^|^
WW rrrrrrrrrrrr.... Een mooie wijze wolf in het maanlicht... ik ga het al voor me zien terwijl deze tekst in het blauwe vakje komt. En zolang we over wolven uitwisellen zitten we is het topic nog best wel on hoor! Ja zo'n schapenvachtroller schijnt het helemaal te zijn, he. Bovendien, wolven hebben een voorliefde voor (malse) schaapjes (smek) :P
OK, schapen zijn wel off topic, net als bij die vraag over geloofsgenen. Maar ja, je hebt gelijk, ik moet me niet zo druk maken. Laaaaat maarrrrr...... :) Hoe zou ik zo'n uitvergroting op de muur het beste krijgen? Beamer (heb ik niet)? Diaprojector (heb ik wel)? Uitprinten op kleine velletjes (en dan)? ... ? Jij een idee met je praktische heksenbrein?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bas, ik ben in het bezit van een episcoop, deze kan plaatjes projecteren op de muur.
Heb deze projector jaren lang gebruikt voor reclame schilderen op auto's, maar ook voor wandschilderingen.
Mocht je in de buurt zijn, kan je hem wel lenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een prachtig aanbod!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze moest ik jullie even laten zien, hij/zij maakt me erg aan het lachen: http://www.webwallpapers.net/wp-content/uploads/2011/06/grey-wolf-snow.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tátááááááá!!! nou kijk aan Bas! mooi aanbod van Ed, dus het probleem opgelost toch? wolf in schaapskleren of wolf met schapenvachtroller.... helemaal niet nodig. lekker crea bea bezig gaan op je muurtje. je hebt nog een aantal weken om plaatjes te zoeken voor je aan de slag gaat. ;-) gaaf project WWbas!!! (en mocht het niet lukken.... wolfje uit de DD is heel schattig en lijkt me niet zo moeilijk) ;-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we hebben gelijkertijd zitten typen... maar die lijkt me nogal moeilijk vanwege alle kleine details (die nogal precies komen natuurlijk) maar wel gezellig hoor zo'n koppie wat lekker de kamer inkijkt :)) http://static.skynetblogs.be/media/9592/dyn008_original_450_448_pjpeg__91b36d2ffcec191d37ca798f649e6f08.jpg
http://jolinalee.com/wp-content/uploads/2010/01/wolfDMp16_468x672.jpg (omdat je iets hebt met volle maan en waarschijnlijk ook wel met sterren en planeten) lijkt me een stuk makkelijker, maar je moet het maar net mooi vinden natuurlijk.
tenzij je gaat voor het behang haha
dat is ook best crea bea om het op je muur te plakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een wolf in schaapskleren zou zijn zou dat wel handig zijn op de zolder nu, daar heb ik nog groten vlakken te sausen, ik zou me dan gewoon in de latex kunnen rollen en met m'n rug over de muren schurken... (aaaooouuuu) OK, ok, effe op je foto reageren - wow!!! Da's een toffe, mag ik ook 2 maken (vraagt hij bescheiden) oh nee, ik heb geen partner meer om mee te kibbelen, YES, ik kan dat gewoon gaan doen!! Thanks! Ik heb 'm meteen gesaved deze plaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je uit de DD Wolfje, het kleine roodgeklede kereltje die steeds zijn blauwe doerak van een Midas moet redden uit alle hachelijke situaties? Deze maar niet, he: http://www.fabeltjesweb.nl/personages/bor.html :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha nee bas, niet bor!!! geweldige wolf overigens. vroeger scheet mijn broertje in zijn slaaptenu als de blz met borretje weer tevoorschijn kwam in het voorleesboek (gna gna) ik zie je al helemaal behangen én aandrukken met je harige rug. heerlijk he als je zelf kan bepalen wat je doet in je huis! maar mocht je wat geklaag missen dan laat het maar even weten hoor. mijn motto: een beetje vrouw moet wat te drammen hebben, maakt niet uit waar het over gaat. dus je zegt het maar! haha haha. zo'n wolf op de muur lijkt mij ook wel wat trouwens. maar dan met een maan van chocola.... helaas: heb er net behang opgesmeten!!!! http://static.zoom.nl/45DA4357ABA3326ED855B15300E24441-ahh--lief-wolfje----ahh.jpg
OOPS verkeerde!!!! http://www.merlins-cave.nl/cavestore/images/LATEX-weerwolf.jpg
he!!! verdeurie!!! is m ook niet.... http://cdnimg.visualizeus.com/thumbs/a1/3a/animal,child,cool,cute,dog,girl,kids,nature,nice,people,red,hat-a13adae278808cbf141e32a2ef76e7e6_m.jpg nope, dat is roodkapje met de grote boze wolf... jáaa! hebbes;
http://www.donaldduck.nl/ext/gfx/content/duckipedia/wolfje/02wolf.jpg (is ie aandoenlijk of is ie aandoenlijk? denk niet dat midas vleestomaten een optie vindt, jij wel?) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, hhhmmm... toch maar niet in de latex rollebollen (foto 2). Wil in het contact met de buren nog een beetje incognito blijven. Straks komt de aap... eh.. weerwolf uit de mouw! En, aaaaaaaaaaaaaaaaaahhh.... wat een lief wolfje naast roodkapje. Die gaat haar toch niet opeten? Niet hoorrrrr!! Ik denk dat Midas toch wel een beetje aan de vleestomaten gewent is inmiddels, heb 'm nog nooit in een duckie op een niet-vegetarische actie kunnen betrappen..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou.... ik weet het niet met die wolven hoor.
ze lijken soms zo aardig, maar je kan ze gewoon niet vertrouwen HAHAHAHAHA :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over die maan van chocolade, die valt alsnog te regelen hoor. Een flinke aanloop nemen met een chocoladefonduepannetje, en de rest kun je met een beetje fantasie invullen (flats.... hahahaha)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Bas, heb deze laatste discussie even gemist en jij de episcoop, had ik het maar geweten ;-) shit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze wolf......http://www.webwallpapers.net/wp-content/uploads/2011/06/grey-wolf-snow.jpg geeft me kippenvel, dat is de wolf uit mijn antwoord hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was te veel afleiding :)
Reden te meer voor een herhaling! Ja, dat is een mooie foto he. Kon ik zelf maar zo'n plaat schieten, moet ik wel een stukje verder rijden dan Zeeland, en dan de tegeovergestelde richting (of de Appenijnen, daar zouden de lupos ook zitten). Inmiddels terug in m'n wolvenhol hier ;)
Praktisch geen last gehad van de onderrug met autorijden, en dat mag eigenlijk wel in de krant. Straks nog even laptoppen, dit schrijf ik met de duimen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, ik vind die wolf schitterend!
niets geen gevaar: draait de kop iets weg (als je goed kijkt naar links voor de kijkers) dus zal eerder vluchten dan aanvallen (wolf eigen)
hij ligt er op zijn gemak (zie stand heupen, was deze stand gelijk had ie in de startblokken gestaan 'voor het geval dat')
maakt zich niet groot (kop is iets naar voren, en een lager dan een 'stoere' wolf deze zou dragen) dus je hoeft niet te vechten met deze rakker ;)
aan de bek en ogen zie je dat het dier niet gespannen is, enkel nieuwsgierig. kortom: dit is een must have op het voeten eind !!
;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, geen wolven op mijn nest, oprotten graag! Ik herhaal even mijn reactie die hier ergens boven staat................................ euca.even over het kippenvel.
dat zou je kunnen uitleggen al b.v. koud hebben.
Dus puur een lichamelijke reactie ergens op.
Mijn kippenvel ervaring, was een geestelijke reactie ( kan het even niet anders omschrijven)
Bij het zien van de foto van de wolf, zag ik met een schok, de herkenning, met wat ik ( paranormaal) gezien heb.
Een bevestiging daarvan uit zich in kippenvel.
Als jij me zou vragen, zit er in mijn huiskamer een geest?
En ik krijg kippenvel, dan is dat voor mij een bevestiging dat het ook zo is.
De wolf heb ik echt ‘gezien’ hier aan mijn voeten, onder mijn laptop.
Als ik er opnieuw aan denk, krijg ik weer kippenvel, nu dus!!
Dus voor mij een bevestiging........................................................ Ik vind de wolf ook schitterend, vooral hun uitstraling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah Ed, je eerste zin.... sorry maar moet er stiekem om lachten (op mijn nest.... oprotten graag ;))) heb je reactie gelezen en mis zelf het paranormale en de schrikreactie, maar begrijp dat je het zo voelt en er zo over denkt. en tóch zou ie op mijn nest komen liggen mocht er 1 in mijn slaapgebrekkige hallucinaties voorbij komen wandelen.
(dit 'soort' wolven verharen niet hoop ik? anders trap ook ik m van mijn mandje af hoor want dan griezel ik er weer wel van) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 'm de juiste voeding geeft niet hoor, dat verharen... (maar geeeeeen pens asjeblieft!! neeeeeeeee) - knipoogje naar andere vraagje, dus dat komt goed met jouw expertise Maar is dat wel diervriendelijk genoeg dat voeteneinde..? Wel eerst goed wassen hoor die stinkvoeten! :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha geen pens én geen bullenpees!! iehk bah wat een meur is dat zeg...!! en ja....natuurlijk ga ik met frisse voetjes onder de wol. ik kan toch niet maatje 38/39 incl tenenkaas en walm onder zo'n gevoelig wolvenneusje duwen.
Bas toch... nou jááá zeg! wat denk je nou van me? haha
;-p
In de spirituele wereld ben ik enkele malen een wolf tegen gekomen, erg groot en bruingrijs met helder blauwe ogen.
Hij hoorde bij iemand, die 'zag' hem regelmatig in zijn slaapkamer.
Ik heb hem toen ook gezien.
Hij was er niet met kwade bedoelingen.
Hij was er voor steun en hulp.
Uit verhalen van anderen komt het meer voor.
Waarschijnlijk is het een soort van leiding willen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop dat ze calm and assertive blijven, want als deze wolf zijn pack gaat leiden weet ik niet of het zo prettig is om deze in je slaapkamer te zien. zou het zelf toch meer op beschermen gooien denk ik, puur voor de eigen gemoedsrust.
(sterker nog, zou hem aan mijn voeteneinde laten liggen, dit in tegenstelling tot mijn eigen 'huiswolf' maar deze haart nogal) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euca. je zegt.....sterker nog, zou hem aan mijn voeteneinde laten liggen........mogelijk onbewust heb je iets helemaal goed begrepen!!!
Het is de allerbeste reactie bij het 'zien' van deze wolf.
Kan van jou een toevalstreffer kunnen zijn, maar dit antwoord is ( spiritueel gezien) zooooo waar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik met een poema gehad. Nooit zo'n beest gezien maar wist gelijk dat het een poema was. Hij kwam toen ik hulp nodig had. Ik legde mijn hand op z'n kop en hij liep met mij naar een andere mogelijkheid, i.d. geval een uitgang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi Meike, bedankt voor je steun in de vorm van een reactie.
Mooi van die poema!
Snuffel
12 jaar geleden
Mooi. Dat van de poema. Dank je voor je verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat iemand een wolf (of wat dan ook) in de nabijheid niet voor niets ziet. (even los van de verklaring hoe en waarom) mensen die angstig zijn zullen een wolf zien als een gevaarlijk iets. een slaapkamer is een persoonlijke ruimte en heel anders dan bv een woonkamer.
juist als een wolf in de slaapkamer gezien word zal dit iets doen met de interpretatie, want het is veel directer. de persoon die er met jou over sprak zou ook niet bang geweest zijn van dit dier, maar enkel vraagtekens gehad kunnen hebben over het 'doel' van de wolf, terwijl deze persoon toch de indruk had dat het geen kwade zin had. het maakt nogal wat uit of het een beschermer is, of een dreiging. dus de interpretatie, het gevoel wat het op zal roepen. vandaar mijn reactie. niets onbewust, maar puur psychologisch benaderd, dus ook in deze zin van het woord waar (en logisch) als ik het zou zien zou ik het dus echt op mijn voeteneind laten liggen zodat het geen psychologische strijd zou gaan worden. (hallucinatie word dan een neg belanden waan en deze krachtmeting leg je af als je er geen invloed op kan hebben) zou het dier rode lichtgevende ogen hebben gehad, of fel gele was het misschien een ander verhaal geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrijwel iedere dag was de wolf te zien, ik zelf kon het beeld oproepen en heb hem eenmaal zelf gezien.
Het voelde heel erg goed en vertrouwelijk, zeker geen angst of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom had het dier ook goede bedoelingen Ed. :)
ik kan zelf niets anders bedenken dan een oogje in het zeil houden en beschermen. (anders zou het nutteloos zijn toch?) iets/iemand die een oogje in het zeil wil houden en je wil beschermen daar zal elk persoon vrienden mee willen worden en daar zal elk persoon pos tegenover staan (zoals bij een beschermengel) dus vandaar het voeteneind. anders gezegd: het gevoel/idee van vertrouwen, waardering, dankbaarheid en dus acceptatie. snap je de achterliggende gedachte van mijn 'toevalstreffer' Ed? Hoe dacht wat voelde de persoon zelf over de aanwezigheid van de wolf nadat ook jij hem had gezien?
(dankbaarheid, vertrouwen, acceptatie, een bijzonder en/of positief en goed gevoel hierbij)
hoever en waar zit ik er compleet naast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zit er helemaal niet naast, de oude euca komt langzaam weer terug, ga ik niet uitleggen, denk er maar over na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft het niet uit te leggen, en ik zal hardop denken: ik denk dat jij het idee hebt dat ik weer terugkom omdat ik het met je eens ben. mijn conclusie volledig aansluit op dat van jou, ofwel ik begrijp jou/voel aan wat jij bedoeld.
jij vertaald/voelt dit als "de oude euca komt langzaam terug'' ik denk: er is geen oude euca, en geen nieuwe euca, en m.i. gaat het puur om begrip voor hetgeen waar ik anders altijd wetenschappelijk tegenover sta. ik groei op een ander manier (totaal de andere kant op) dan jij destijds hebt gedaan. eerder geloofde ik in paranormale dingen, maar dat is niet meer, en dit komt ook niet meer terug. euc is een geheel, en kan oude euc dus niet terugkomen (of haar eerdere zienswijze)
dit vind jij lastig om te accepteren, en je vind het zelfs een beetje pijnlijk. jij vind dat ik als persoon zelf (dus in zijn algemeen) hierdoor veranderd ben, je zou het graag anders zien. ik heb bewust ook geen woord gerept over het zien van de wolf op zich (de mogelijke oorzaak) dus je staat waarschijnlijk al anders tegenover me dan waneer ik dit wel had gedaan, met dezelfde conclusie. de conclusie klopt omdat het niet onbewust en/of een gooi is, maar niets meer dan een logische verklaring die puur psychologisch benaderd is.
ik voel niets aan, maar ik begrijp het gevolg (de uitwerking /bedoeling/intentie/doel/functie van de wolf zeg maar)
het is namelijk overduidelijk dat deze wolf niets negatief opleverde w.b. emotie, gevoel, gedachte.
de intentie staat woordelijk in je reactie dus het is een inkoppertje. de wolf is dus welkom.
ik zie dit vaker bij paranormale verschijningen die positief zijn. een extra'tje, iets bijzonders en iets wat enorm veel voldoening geeft, iets zeer waardevols, maar altijd emotioneel.
hier mag men ook niet aankomen, want het is té dierbaar (heb dit zelf ook ervaren dus ook hier weer pure psychologische logica, niet neg bedoeld) omdat ik zo hardop denk kan jij denken dat je je in mij vergist hebt (gezien je eerdere opmerking) of dat ik een spel met je speel/ je bewust op het verkeerde been heb gezet. hoop dat je het opvat zoals ik het werkelijk bedoel, zodat je er niet eens aan hoeft te twijfelen wat de opzet ervan is omdat je weet dat het totaal niet negatief bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie uitleg van je en ook een eerlijke, maar het is niet wat ik bedoel.
Jij probeert je te verplaatsen in mijn denkwereld, beinvloedt wat er in het verleden is gezegd.
Het is niet alleen dit antwoord, maar zag het bij andere antwoorden ook al.
Ik lees meer dan alleen letters.
Ik ben wel blij met deze euca.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap wat je bedoel maar deed hetzelfde wat jij ook deed Ed, wat het beinvloeden betreft. 'de oude euca komt langzaam terug' je legt het niet uit en zegt: denk er maar over na. snap je wat ik bedoel? (een conclusie waarover ik 'moet' denken waarom ik er wel of niet aan voldoe) normaal is dit niet mijn manier van antwoorden zoals hierboven, maar vond het even prettig om hardop te denken omdat de 'oude euca' en het 'terug komen' me een beetje dwars zaten.
(dit klopt dus totaal niet met mijn denkwereld zoals je wellicht begrepen had) en meer lezen dan letters.... oef dat is beelddenkers eigen....
maar het is ook bekend dat hier de fouten juist insluipen. (onderbouwen van beelden gebeurd tenslotte onbewust, daarom gaat het zo snel, én ze zijn gestoeld op eerdere ervaringen) ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere communicatie beïnvloed de ander.
In een discussie, voeg ik bewust soms woorden toe, die de ander attent maakt.
Mijn reactie was een compliment jou richting heen.
je probeert het zelf nu te niet te doen.
maar ik zie gelukkig je smiley nog op tijd ;-)
Laat je niets dwars zitten, is niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
attent maken.... ik ben helemaal vóór :) zag alleen even het compliment niet omdat ik wat meer op de feiten doorging (zoals ik ze zelf zie dan he) ;-) dus of ik het teniet doe is voor mij de vraag, maar er zit me niets dwars hoor Ed, écht niet! kijk maar: :-)))))))))))))))) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
tja, je gaat er dus al van uit dat er iets als een 'zieletekening' bestaat en dat ook echt die inhoudt heeft. En dat er een betekenis zit bij een tekening van een hond.
Ik ga ervanuit dat degene die zo n tekening heeft gemaakt van je je deze heeft overhandigt en of dat je erbij zat.
Het idee zieletekening, en hoe die eruit gaat zien is dan van hem/haar. En de hond of wolf ook.
Dus volgens mij kun je t best hem/haar vragen, of je eigen betekenis geven. Dit soort dingen bestaat namelijk uit eigen verbeelding/interpretatie en invulling. Het doel is dan ook je eigen leer daarin te herkennen denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JIJ ziet een wolf en twee kleine hondjes/wolfjes. Dat betekent dat ze voor JOU een belangrijke betekenis hebben. Welke betekenis, dat mag je nu zelf uitvinden. Je noemt jezelf vast ook niet voor niets 'snuffel'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaah, goed opgemerkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, kort maar krachtig!!!
+1!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+