Een afbeelding van een wolf/hond in je zieletekening: wat kan dat betekenen?

Toegevoegd na 15 uur:
De tekenaar had het niet gezien. Maar ik zie duidelijk een grote wolf en twee kleine hondjes/wolfjes.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik dacht, ik gooi het in de groep.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wanneer je een zielentekening maakt gaat dat volkomen intuitief. Als de tekening klaar is bekijk je het als tekenaar en geef je aan wat de tekening volgens jou te vertellen heeft. Maar dat is de duiding van de tekenaar zelf. Wat ik er altijd bij zei is: Het is een tekening voor jou gemaakt, als ik dat gele rondje dat ik tekende als een lichtje zie, maar voor jou is het een echt een oog, is het oog het meest geldig en het licht een aanvulling op wat jij ziet. Ik schreef de duiding ook altijd op papier en deed die in een envelop omdat het veel belangrijker is wat degene ziet voor wie de zielentekening getekend is. Die moet de kans krijgen de tekening eerst zelf op te nemen zonder invloed van de duiding van de tekenaar. De tekenaar is een intuitieve doorgever en stelt zich ten dienste van. De duiding van de tekenaar kan zeer aanvullend zijn maar is niet toonaangevend. Dat ben je zelf, degene voor wie de zielentekening gemaakt is. Neem vooral je éigen waarneming serieus. In het boek: Medicijnkaarten, waarin dieren als symbolen van helende kracht worden beschreven komen zowel Hond en Wolf voor. In het kort is Wolf een leraar. Hij is een pionier, de voorbode van nieuwe ideeen, die naar de clan terugkeert om kracht te onderwijzen en met anderen te delen. Wolf heeft in zijn leven slechts één partner, en is trouw als Hond. Bij wolven in de groep heerst een enorm saamhorigheidsgevoel, en tegelijkertijd een sterke drang naar individualiteit, vergelijkbaar met de mens. Kernwoord van Hond is trouw. Tot de kracht van Hond behoort de liefhebbende zachtheid van een beste vriend en de halfwilde beschermersenergie die noodzakelijk is voor de afbakening van het gebied. Hond is een bewaker. Dit is dus een algemene duiding. Maar als een hond jou ooit flink gebeten heeft en je er bang voor bent betekent die hond iets anders. Jouw gevoel/duiding gaat voor, net als bij dromenduiding. Dan zou het kúnnen betekenen bijvoorbeeld dat je de volwassen Wolf eigenschappen kan gebruiken om angsten uit je kindertijd(puppies) te overwinnen. Ik geef dit als voorbeeld om te laten zien hoe jij er naar kan kijken. Want je kan het aan ons vragen, maar jijzelf weet het uiteindelijk het beste :-)

Kijk naar het gedrag en de kenmerken van een hond/wolf. Mischien zag de tekenaar(es) een groepsdier in jou? (wolvenroedel) Of een trouw persoon? (Zo trouw als een hond) Vaak zit er een betekenis achter maar als je goed zoekt vind je mischien iets waar je jezelf in herkend. Succes.

welke afbeelding dan ook in je zieltekening zou iets over jou persoon lijk moeten vertellen. het ligt er dus aan wat de tekenaar denkt te zien, en hoe ze dit op papier zet. ik vind het vreemd dat iets wat duidelijkheid zou moeten geven juist vragen oplevert. zoals met meer dingen wat dit betreft kan je meerdere kanten op. het is dus een kwestie van invullen zodat het passend is. ik zal een paar voorbeelden geven, mischien dat je het passend kan maken en je 'snapt' wat de hond of wolf doet in deze tekening. -je werkt graag samen (roedel) en stemt je graag af op personen die je dierbaar zijn. -je bent een leider (roedellijder) en voelt je goed als mensen het met je eens zijn (je volgen/accepteren als leider) -je bent enorm trouw -je kan impulsief reageren (driften van de hond/wolf) en anderen kunnen je niet altijd volgen/je reacties plaatsen -je hebt begrip en genegenheid nodig van mensen om je heen (anders pas je niet in het roedel) -je kijkt liever de kat uit de boom voordat je mensen benaderen kan met een goed gevoel (eigenschap van hond/wolf, eerst inschatten dan in actie komen) -in je eentje voel je je niet compleet (een hond/wolf zonder roedel kan niet zijn wie/wat het werkelijk is) -mensen denen je goed in de kunnen schatten maar diep van binnen weet je dat je anders bent dan wat je laat zien/geintrepeteerd wordt. (men zegt dat honden dieren blijven en onbetrouwbaar/niet voorspelbaar zijn.... waar ik het overigens NIET mee eens ben) kortom, het kan van alles betekenen en je kan het zelf toepasbaar maken als jij je in de eigenschap kan vinden die een hond of wolf toegeschreven kan worden. wil je weten hoe de tekenaar het bedoeld heeft kan je vragen om een korte en concrete beschijving hiervan te geven. ik denk echter dat het niet gaat lukken, en als het lukt dat het zo algemeen is dat het op iedereen toepasbaar is. (zoals ik simpelweg hierboven gedaan heb)

In de spirituele wereld ben ik enkele malen een wolf tegen gekomen, erg groot en bruingrijs met helder blauwe ogen. Hij hoorde bij iemand, die 'zag' hem regelmatig in zijn slaapkamer. Ik heb hem toen ook gezien. Hij was er niet met kwade bedoelingen. Hij was er voor steun en hulp. Uit verhalen van anderen komt het meer voor. Waarschijnlijk is het een soort van leiding willen geven.

tja, je gaat er dus al van uit dat er iets als een 'zieletekening' bestaat en dat ook echt die inhoudt heeft. En dat er een betekenis zit bij een tekening van een hond. Ik ga ervanuit dat degene die zo n tekening heeft gemaakt van je je deze heeft overhandigt en of dat je erbij zat. Het idee zieletekening, en hoe die eruit gaat zien is dan van hem/haar. En de hond of wolf ook. Dus volgens mij kun je t best hem/haar vragen, of je eigen betekenis geven. Dit soort dingen bestaat namelijk uit eigen verbeelding/interpretatie en invulling. Het doel is dan ook je eigen leer daarin te herkennen denk ik.

JIJ ziet een wolf en twee kleine hondjes/wolfjes. Dat betekent dat ze voor JOU een belangrijke betekenis hebben. Welke betekenis, dat mag je nu zelf uitvinden. Je noemt jezelf vast ook niet voor niets 'snuffel'.