Welk voedsel bevordert dromen?

Welk eten kan je het beste eten als je de komende nacht graag wil dromen?

Toegevoegd na 3 dagen:
Voor de goede orde, ik ben op zoek naar "gezond" voedsel.

Toegevoegd na 5 dagen:
En met "gezond" bedoel ik: Gewoon voedsel, dat we in het dagelijks leven tot ons (kunnen) nemen.

Kaas blijkt prima te werken!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kaas. Uit onderzoek is gebleken dat Stilton, een blauwe schimmelkaas, de meest bizarre dromen oplevert Toegevoegd na 3 dagen: Dat kan een interessante discussie worden aangezien omdat er geen eenduidige definitie bestaat van wat "gezond" voedsel betekent. De bekende uitspraak "Snoep gezond, eet een appel" gaat ook niet altijd op. Het eten van een appel is 4x zo slecht voor je tanden als een glas cola (dit heeft te maken met het feit dat een appel erg zuur is). Fruit bevat belangrijke vitaminen en mineralen maar ook een grote hoeveelheid enkelvoudige suikers. Een ander voorbeeld is cholesterol...je zou door alle reclamespotjes bijna vergeten dat cholesterol onmisbaar is voor het functioneren van het menselijk lichaam. Er bestaat in feit dus niet zoiets als "gezond voedsel". Het gaat allemaal over de balans tussen verschillende stoffen.

Bronnen:
http://www.livestrong.com/article/467873-f...

Eten weet ik niet zo te zeggen, wel weet ik dat vitamine B6 zorgt dat je meer gaat dromen. In energie drank zit veel vitamine B6. Toegevoegd na 2 minuten: even gegoogled. Voedingsmiddelen waar je een grote dosis pyridoxine in terugvindt zijn onder andere: bruine rijst gist bananen peren lever nieren bruin brood tarwekiemen sojabonen pyridoxine = Vitamine B6

Je kunt het beste bij de banketbakker een paar droomsoezen kopen. Vlak voor het slapen gaan opeten.

Voedsel bevordert niet alleen je dromen. Je psyche en gebruik van voedsel in combinatie bevordert je dromen.

Weinig eten of drinken het laatste uur voor je gaat slapen...Kleine nuancering,dromen doe je altijd maar het onthouden niet. Het bewust bezig zijn met je dromen willen onthouden kan al heel wat helpen. Je zou kunnen proberen telkens voor het slapen gaan tegen jezelf te zeggen:ik ga nu slapen en wil minstens een droom onthouden... Droom lekker!:-)

voedsel die de neurotransmitters beinvloeden en een grote groep bestaat uit aaminozuren. zonder voldoende eiwitten zijn deze niet op te nemen. (je hebt het dus over een combinatie 'van') het eten van eiwitten (graan, ei ,kaas bv) groente/fruit (minozuren) kunnen ervoor zorgen dat je beter/rustiger slaapt/droomt, en een tekort aan de juiste aminozuren (er zijn er 20) en/of de juiste eiwitten kan ervoor zorgen dat het uit evenwicht is waardoor je slecht slaapt/naar droomt. maar dromen wordt hier niet alleen door beinvloed. het is afhankelijk van welke indrukken je opdoet overdag, wat er speelt (bewust.onbewust) etc. en dus ook HOE je in het leven staat en het leven ervaart. sommigen gaan van koffie naar dromen, en anderen slapen slapen goed op een borrel of warme beker melk. invloed erop krijgen we nooit omdat het een heel ingewikkeld proces is van stofjes, hormonen die verschillende hersengolven beinvloeden.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aminozuur
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neurotransmitter
http://www.natuurlijkerwijs.com/aminozuren.htm

Het voedsel waar je van droomt.

Paddestoelen (paddo's) te verkrijgen bij de smartshop. Natuurlijk wel je eerst goed laten informeren en alle hoeveelheden naar beneden afronden. Dromen gegarandeerd.

Porcini - Cèpes - Eekhoorntjesbrood Boletus edulis Onbedoeld veel succes mee gehad.