Hoe kan ik mijn edelsteen Aragoniet het beste onderhouden?

Hoef ik niets te doen dan de edelsteen bij me te houden? En moet ik dan niets meer doen dan gewoon dragen? Heb je meteen al resultaat met Aragoniet. En kun je ook iets speciaals voelen? Ik heb ook nog andere edelstenen (2) uit Spanje gekocht...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Men zegt in boeken over de werking van edelstenen dat Aragoniet een stabiliserende en geruststellende werking kan hebben. Je kan de steen inderdaad gewoon bij je te dragen.
Het is goed om stenen te reinigen als je ze draagt, dat kan bij deze steen o.a. door hem onder stromend water te houden zodat de steen kan ontladen en daarna kan je de steen in de zon of in het maanlicht leggen om weer op te laden.

Ik ben dol op edelstenen en draag ze graag, ook om hun (eventuele) werking, maar blijf je ervan bewust dat jij zelf degene bent die de kracht heeft om stabiel te zijn of te worden. Als de Aragoniet je daarbij kan ondersteunen is dat mooi.
Geniet vooral van de schoonheid van de stenen, dat werkt ook al helend :-)
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, kan eigenlijk niet beter!
++
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Bas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, wat ben je soms behendig, in je antwoord, om bepaalde discussie's te ontlopen.!!
Natuurlijk geef je je eigen mening en antwoord, zelfs advies, maar deze zijn keurig verpakt in een behendig antwoord, die niemand persoonlijk irriteert en / of uitdaagt. :-)
Er zitten nauwelijks handvaten aan je antwoord voor anderen om een discussie te beginnen.
Bij mij zitten er vaak wat extra handvaten aan, ook dit doe ik bewust.
Mooi om te zien dat we ondanks dat, toch vaak de zelfde antwoorden geven, terwijl veel mensen totaal anders op jou en op mij reageren.
Juist dit soort reacties vertellen mij vaak hoe de persoon achter het antwoord is en juist naar dat ben ik vaak op zoek.
+
Kristal
12 jaar geleden
Ed, dank je... wat is jouw reactie een bevestiging voor wat mijn inzet is!
Het is ook werkelijk niet mijn bedoeling om uit te dagen met mijn antwoorden, ik wens graag te delen (en te ontvangen) met respect voor ieders zienswijze, en geen herhalende discussies over wel of geen bewijzen etc. Dat doet de essentie van een antwoord soms teniet.
Antwoorden die wel uitdagen zijn voor mij even waardevol natuurlijk, die maken weer andere kernpunten duidelijk, vaak zéér duidelijk zelfs.
En dat is dan weer één van jouw sterke punten.
Zo vullen mensen elkaar aan, en dat is mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wordt hier blij van, maar dat lukt je wel meer.
Kristal
12 jaar geleden
Fijn! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Je verdiend geen Bronzen Medaile maar een gouden. Deze goede uitleg is echt heel erg goed voor mij heb je gewoon een 300+ En wil dus ook aan mensen vragen of ze meer je antwoorden willen waarderen. Naar mijn mening is dit antwoord goed en zuiver beanwoord. Thanxxx

Andere antwoorden (7)

Onderhouden: misschien af en toe met een doekje afnemen en wat poetsen.
Dragen: ja dat zou kunnen als je dat wilt, misschien kan je er een kettinkje van maken.
Resultaat: ?
Voelen: het kan zwaar zijn als je een grote steen hebt, dat kan oncomfortabel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edelstenen zijn edelstenen omdat ze gewoon zichzelf blijven. Ze zijn een stuk harder dan de meeste andere steensoorten.

Resultaat? Nee. Resultaat ga je niet krijgen. Edelstenen hebben effect op de geest, omdat ze bevestigend werken. Niet omdat er een of andere kracht vanuit gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het jou helpt, kun je hem bij volle maan in de tuin leggen en er een rondedansje omheen maken. Als het jou helpt, kun je hem ook in je sieradenkistje leggen en er nooit meer naar kijken. Je mag zelf verzinnen welk ritueel je zinvol vindt met jouw edelsteen. Afhankelijk van hoe goed je bent in zelfindoctrinatie, zullen alle krachten die aan de steen worden toegeschreven, vanzelf geopenbaard worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Jelle, je weet toch...
Hou de stenen af en toe onder de kraan en spoel ze af met water .
En maak ze dan droog met een doekje .
En verder hoef je niets te doen .
En aragoniet begint direct te werken maar is nog niet direct voelbaar .
Het duurt enkele dagen dat het voelbaar is .
Maar verwacht geen wonderen !

Toegevoegd na 24 minuten:
Als jij de steen in jou zak wil houden dan kun je er ook een speciaal zakje ervoor kopen om beschadigingen te voorkomen .
Die kun kopen bij een derde wereld winkel of bij een spirituele winkel .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit iets speciaals gevoeld bij het dragen van wat voor edelsteen dan ook.

Maar een mooi steentje aan een kettinkje is nooit weg natuurlijk.
En als jij er wel iets van verwacht, tja misschien gebeurt het dan wel.

Geloof, vertrouwen en optimisme zijn wel een voorwaarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem het mooie mozaïek vogeltje van jou maar eens in je hand.
Kijk er met trots naar en bedenk hoe je het gemaakt hebt.
Eerst de vorm gegeven, later de steentjes er bij uitgezocht.
het plakken van al die steentjes, beetje naar links, beetje naar rechts, ja, zo is dat goed.
Nog later het voegen en dan het langzaam schoon poetsen van al die voegjes en dan beetje bij beetje, komt het vogeltje in zijn volle glorie te voorschijn.
Dan nog even na poetsen voor de glans en daar staat hij dan!
Zet hem een stukje van je af en kijk er na.
Om daarna het fijne gevoel te krijgen, dat je het toch maar weer geflikt hebt!
Pak het vogeltje nu maar in je hand en je zult voelen dat het je van binnen wat doet. Maar je vogeltje is maar gewoon van wat materiaal in elkaar geflanst en het kan bij jou van binnen echt niets doen, maar toch voel je het wel.
Precies het zelfde kan een steen doen bij de drager er van, het opent gevoelens, of eigenlijk open jij je eigen gevoelens via die steen en dat kan heel fijn aanvoelen en zelfs helend werken.
Maar dat kan jou vogeltje ook, probeer het maar eens.+
kristallen kunnen na enige tijd veel energie uit je aura en energieën uit je omgeving vasthouden, ze hebben een 'geheugen'. Als je ze niet reinigt, zullen ze bros en dof worden, snel barsten.
Ik leg ze altijd minimaal 24 uur in een glas met water. Kijk maar eens na een uurtje, dan zit zo'n steen vol met luchtbelletjes. Na die 24 uur goed naspoelen met water en idd opladen bij zon of maanlicht, maar je kunt hem ook opladen met je eigen energie, tussen je handen. Ook een ideale manier om hem op jezelf af te stemmen.
Zou je hem na die behandeling nog eens in het water leggen, dan zie je geen of nauwelijks geen luchtbelletjes, zo zie je dat hij ontladen is.
Als je een kamerfonteintje hebt, dan is het nog makkelijker, leg de steen erbij en laat de fontein met schoon water er flink wat uurtjes overheen stromen.
Pas op, op internet wordt ook wel eens geadviseerd met zout te reinigen, dit kan wel, maar in zout water mag de steen niet blijven liggen, daar wordt hij ook bros en dof van. Het is alleen om te spoelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelf heb ik hele goede ervaringen gehad met het dragen van stenen, maar je moet wel de juiste voor jouw trillingsniveau uitzoeken om het effect te voelen.Bij mij is de labradoriet van onschatbare waarde. Als ik te open sta, neemt de steen de spanningen van de mensen om mij heen in zich op. Soms kan het dan ook zijn, dat hij na één keer dragen alweer gereinigd moet worden, dat voel ik dan intussen al aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die opgegroeid is in een paranormale omgeving zei me: leg hem zo nu en dan twee dagen in water in het maanlicht, dan laadt hij op.

sowieso elke dag even onder stromend water leggen.

Kijk wat je voelt bij welke steen je draagt, niet elke steen is goed voor jou persoonlijk. Sommige stenen zijn ook te zwaar voor dat moment. Hoe donkerder de steen hoe zwaarder, qua gevoel vooral.

Een voorbeeld: Als je te moe bent, is het niet goed allerlei zwarte stenen te dragen zoals onyx en obsidiaan, dan verergert dat het alleen maar en dat kan dan heel deprimerend werken.

Waar de een er echt wat bij voelt, zal de ander beweren dat het niet zo is en slechts een placebo-effect heeft. In beide gevallen is geloof het belangrijkst, in jezelf dat dat wat je wilt gaat lukken. En dan is zo'n steen om je eraan te helpen herinneren niet slecht evengoed.

Een Amethyst helpt bij psychisch loslaten. Ik geloof erin, dus helpt het mij...

Eddijst zei me laatst ook wat belangrijks, daarover.. Ik kan het even niet meer terugvinden.